Skip to content
  • Member Login
Join DARMA
  • About DARMA
  • Special Interest Groups
    • Volunteers
    • Staff Management
    • Danmarks Forskningsportal
    • Data and Automation
    • EARMA RM Roadmap
    • Impact
    • Management Information
    • PhD Administration
    • Post-Award
    • Private Foundations
    • RMA at Hospitals
    • RMA at small institutions
    • Low- and Middle-Income Contexts
    • Working with US universities and funders​
  • Events
  • News
  • Jobs
  • DARMA Board
  • About DARMA
  • Special Interest Groups
    • Volunteers
    • Staff Management
    • Danmarks Forskningsportal
    • Data and Automation
    • EARMA RM Roadmap
    • Impact
    • Management Information
    • PhD Administration
    • Post-Award
    • Private Foundations
    • RMA at Hospitals
    • RMA at small institutions
    • Low- and Middle-Income Contexts
    • Working with US universities and funders​
  • Events
  • News
  • Jobs
  • DARMA Board

Specialkonsulent til pre-award forskningssupport (UCL)

Deadline

2025-01-09

Odense

Deadline

2025-01-09

Link

Specialkonsulent til pre-award forskningssupport (UCL)

Brænder du for at arbejde med forskningssupport og rådgivning af forskere om ekstern finansiering af forskningsprojekter? Kan du vejlede forskere igennem fondsansøgningsprocesser, og er du god til at lære fra dig?

UCLs forskning er tæt på virkeligheden, og vi har en ambition om at være omdrejningspunkt for endnu mere anvendt forskning. Derfor søger vi en kollega til pre-award forskningssupport.

Opgaverne er spændende og mangeartede. Den helt overordnede arbejdsopgave bliver at understøtte UCLs fondsansøgningsprocesser, og det betyder, at dine arbejdsopgaver blandt andet vil være at:

  • Identificere og formidle muligheder i relevante fonde til alle typer forskningsprojekter inden for UCLs forskningsfaglige områder.
  • Sparre om ansøgningsstrategi både individuelt og på gruppe/afdelingsniveau.
  • Lave kvalitetsgennemsyn og kommentering på ansøgningsmateriale.
  • Bidrage til at sikre en god proces i forbindelse med konkrete ansøgninger.
  • Medvirke til at udarbejde nye koncepter og værktøjer til understøttelse af ansøgninger om ekstern finansiering af forsknings- og udviklingsprojekter inden for vores fire forskningsafdelinger.
  • Medvirke til at styrke videndeling og netværk både internt på UCL og i forhold til eksterne samarbejdspartnere som fonde, offentlige råd og nævn, forskere og forskningssupportmedarbejdere fra andre forskningsinstitutioner.
  • Holde øje med og videndele, hvad der måtte komme af politiske tiltag med relevans for forskningsfinansiering i UCL.
  • Understøtte forskningschefer i forbindelse med drøftelser af forskningsfinansieringsstrategier og ekstern funding med relevans for UCL.

Vi søger derfor en medarbejder, som:

  • Har erfaring med fundingrådgivning forbindelse med fondsfinansiering af forskningsprojekter
  • Har erfaring med kvalitetssikring af fondsansøgninger
  • Har forståelse for forskeres arbejdsbetingelser og for de muligheder, der er for anvendt forskning på en institution som UCL
  • Gerne har erfaring med eller mod på at arbejde med forskningssupport ifm. EU-funding i takt med udviklingen af UCLs strategier for hjemtagning af EU-midler
  • Synes det er spændende at drøfte nye tiltag til styrkelse af projektfinansiering, og medvirke til at omsætte tanker og ideer til konkret handling.
  • Har en struktureret, grundig og vedholdende tilgang til arbejdet.
  • Er udadvendt og klar til samarbejde med mange interne og eksterne samarbejdspartnere som fx forskere, ledere, fundingrådgivere i andre organisationer mv.
  • Som er god til at kommunikere mundtligt og skriftligt og behersker engelsk på højt niveau.
  • Har lyst til at arbejde med fundingrådgivning i et bredt fagligt felt

Vi tilbyder et spændende og afvekslende job med gode muligheder for at sætte dit eget præg på hverdagen og deltage i den fortsatte udvikling af forskningssupportområdet i UCL. Der er tale om et område med stort potentiale, så du vil få en spændende hverdag, hvor du også stor indflydelse på planlægningen og løsningen af dine opgaver.

Du vil blive ansat i afdelingen Tværgående Forretningsudvikling og Ledelsessupport. I afdelingen får du i alt ti kolleger, som arbejder med udviklingsindsatser og ledelsessupport inden for efter- og videreuddannelse, forskning og eksternt finansierede projekter. Her bliver du en del af et inspirerende miljø, hvor vi alle brænder for at gøre en forskel for UCLs udvikling. Du vil få et særligt tæt samarbejde med engagerede kolleger, som arbejder med forsknings-/fundingsupport samt ledelsessupport af forskningschefgruppen.

Forskning på UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole

På UCL udfører vi anvendelsesorienteret og praksisnær forskning, der er direkte relevant og anvendelig for de erhverv og professioner, som vores uddannelser retter sig mod. Vores forskning har derfor stor betydning for både den offentlige sektor og det private erhvervsliv. UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole har et samlet forskningsbudget på ca. 61 mio. kr. inkl. eksterne midler. Du kan læse mere om UCLs forskning på www.ucl.dk/forskning.

På UCL er der 4 forskningsafdelinger, som hver ledes af en forskningschef. Det overordnede koordinerende ansvar for forskningsområdet varetages af direktør Poul Skov Dahl.

Løn – og ansættelsesvilkår
Stillingen er på 37 timer ugentlig og med ansættelse pr. 1. marts 2025. Du vil blive ansat i henhold til overenskomst mellem Finansministeriet og Akademikernes Centralorganisation (AC).

Dit primære ansættelsessted vil være Niels Bohrs Allé 1, 5230 Odense M eller Seebladsgade 1, 5000 Odense C. Endeligt primært tjenestested vil blive aftalt med kandidaten. Der kan finde møder og andre aktiviteter sted på UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskoles øvrige lokationer.

Vil du vide mere?
Du kan læse mere om UCL på ucl.dk og få flere oplysninger om stillingen ved henvendelse til afdelingsleder Bjarne Christensen 23 83 92 13 eller bjch@ucl.dk.

Ansøgning
Send din ansøgning, CV og eksamensbeviser via nedenstående link senest den 9. januar 2025.

Samtaler forventes afviklet den 23. januar 2025, evt. med 2. samtale den 27. januar 2025. Indkaldelse til første samtale sendes tirsdag d. 21. januar 2025.

 

UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole er en videregående uddannelsesinstitution, som udbyder over 40 fuldtidsuddannelser inden for de pædagogiske og socialfaglige, sundhedsfaglige og teknisk-merkantile områder. Vi tilbyder også efter- og videreuddannelser samt deltager i en bred række af forsknings- og udviklingsprojekter.

Vores strategiske ambition er, at vi – sammen med vores studerende og samarbejdspartnere – vil være et omdrejningspunkt for bæredygtig vækst og velfærd og skabe løsninger, der gør en forskel.

Vi har hovedsæde i Odense på Niels Bohrs Allé, men aktiviteterne er fordelt på syv campusser i Odense, Svendborg, Vejle, Fredericia og Jelling.

Fakta

  • 10.500 fuldtidsstuderende fordelt på over 40 uddannelser
  • 15.000 årlige kursister fordelt på over 35 akademi- og diplomuddannelser
  • 1.400 medarbejdere på UCL
  • 800 millioner kr. omsætter UCL for om året

Vi er den syvende største uddannelsesinstitution i Danmark målt på optag, og den tredje største professionshøjskole i Danmark målt på optag.

Ansøgningsfrist:

  1. januar 2025

Ansættelse:

  1. marts 2025
General
  • About DARMA
  • General Assembly
  • Bylaws
Member profile

Use DARMA’s administrative system to adjust your profile and sign up for events and SIGs.

Guide: Sådan ændrer du din profil i DARMA’s administrative system

Member benefits
  • Annual Meeting
  • Online and in-person events
  • Stipends
  • Volunteer
  • Sister Societies
Become a Member
  • Join Darma
SIG
  • Volunteers
  • Staff Management in RMA
  • Danmarks Forskningsportal
  • Data and Automation
  • EARMA RM Roadmap
  • Impact
  • Management Information
  • PhD Administration
  • Private Foundations
  • Post-Award
  • RMA at Hospitals
  • RMA at Small Institutions
  • Working with US Universities and Funders
Search this site
Contact
  • Contact the DARMA Board

© Darma – 2025

Af: Aveo – web&marketing

Manage consent to cookies
We use cookies to optimize our website and our service.
Functional Always active
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service expressly requested by the subscriber or user, or solely for the purpose of transmitting a communication over an electronic communications network.
Præferencer
Den tekniske lagring eller adgang er nødvendig for det legitime formål at lagre præferencer, som abonnenten eller brugeren ikke har anmodet om.
Statistics
Den tekniske lagring eller adgang, der udelukkende anvendes til statistiske formål. The technical storage or access used solely for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance by your ISP or additional third party records, information stored or retrieved for this purpose alone will not normally be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is necessary to create user profiles for the purpose of posting advertisements or to track the user on a website or across multiple websites for similar marketing purposes.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
Preferences
{title} {title} {title}