Skip to content
  • Member Login
Join DARMA
  • About DARMA
  • Special Interest Groups
    • Volunteers
    • Staff Management
    • Danmarks Forskningsportal
    • Data and Automation
    • EARMA RM Roadmap
    • Impact
    • Management Information
    • PhD Administration
    • Post-Award
    • Private Foundations
    • RMA at Hospitals
    • RMA at small institutions
    • Low- and Middle-Income Contexts
    • Working with US universities and funders​
  • Events
  • News
  • Jobs
  • DARMA Board
  • About DARMA
  • Special Interest Groups
    • Volunteers
    • Staff Management
    • Danmarks Forskningsportal
    • Data and Automation
    • EARMA RM Roadmap
    • Impact
    • Management Information
    • PhD Administration
    • Post-Award
    • Private Foundations
    • RMA at Hospitals
    • RMA at small institutions
    • Low- and Middle-Income Contexts
    • Working with US universities and funders​
  • Events
  • News
  • Jobs
  • DARMA Board

PhD Administration

Contact person: Cecilie Thorsted Flo, RUC & Lone Petersen, CBS

Board Liaison: Lone Petersen, CBS

Special Interest Group on PhD Administration

SIG on PhD Administration er åben for alle medlemmer med interesse for ph.d.-administration. Gruppen vil arrangere en række emnespecifikke aktiviteter i løbet af året, som er relevante for ph.d.-administratorer. Tovholderne sørger for at planlægge møderne og drive gruppen fremad, mens øvrige medlemmer bidrager med mødeledelse, fagligt input og aktiv deltagelse i arrangementer og diskussioner.

At deltage i SIG on PhD Administration kan give flere fordele:

  1. Netværk: Du får mulighed for at møde og samarbejde med andre ph.d.-administratorer, hvilket kan føre til værdifulde kontakter og samarbejder.
  2. Vidensdeling: Gruppen arrangerer emnespecifikke aktiviteter, hvor du kan dele og modtage viden om de nyeste tendenser og bedste praksis inden for ph.d.-administration.
  3. Professionel udvikling: Ved at deltage aktivt i møder og diskussioner kan du udvikle dine faglige kompetencer og få nye perspektiver på dit arbejde.
  4. Ressourcer og støtte: Tovholderne og andre medlemmer kan tilbyde støtte og ressourcer, som kan hjælpe dig med at løse udfordringer i dit daglige arbejde.
  5. Indflydelse: Du får mulighed for at bidrage til gruppens retning og aktiviteter, hvilket kan give dig en følelse af ejerskab og indflydelse på området.

Plan for tematiske møder 2025

Vi forventer at afholde online netværksmøder med følgende emner:

  • Administrative IT-systemer for ph.d.-området
  • AI og rettigheder – skriftlige produkter, som f.eks. ph.d.-afhandling, der bliver til ved hjælp af AI – hvordan kan vi arbejde med det og danne gode regler og rammer for det i vores ph.d.-skoler
  • Samarbejde mellem ph.d.-administration og HR ift. personalejuridiske emner og sygefravær, herunder den nye mulighed for at forlænge indskrivning og ansættelse, som kom med OK24
  • Kandidatreformens indvirkning på ph.d.-uddannelsen, herunder en kommende revision af bekendtgørelsen

Hvis I har andre emner, så er I mere end velkommen til at skrive til os med forslag, og hvis I har lyst til at melde jer som mødeleder for et af møderne er I også velkommen til at skrive til os.

Vi forventer at første online netværksmøde afholdes i løbet af april og så igen i maj. Derudover planlægger vi med et online netværksmøde i september og igen i november samt et årligt fysisk møde som i år afholdes i forbindelse med DARMA’s årsmøde den 3.-4. juni hos Legoland Hotel & Conference i Billund.
Se det spændende program og tilmeld dig her: https://darma.dk/darmas-arsmode-2025-fa-byggeklodser-til-fremtidens-forskningsstotte/

Dokumenter

Vi uploader løbende dokumenter fra de arrangementer der holdes i denne SIG eller fra medlemmer der ønsker at dele deres best practice her. 

Find dem her…

Hvordan holder jeg mig ajour med denne SIG?
 
  • Medlemmer af DARMA, der er interesseret i denne SIG, kan angive det i deres medlemsprofil, så vil de fremover modtage de mails der sendes til gruppen.
  • Tilmeld dig DARMA’s LinkedIngruppe (den er åben for alle med interesse i forskningsadministration)
46 Members

Name

Phone

Email

Organisation

Unit

Camilla Elisabeth Søgaard Ebert

+4526361578

camilla.ebert@bric.ku.dk

Københavns UniversitetBiotech Research and Innovation Centre, Det Sundhedsvidenskabelige Fakultet

Vibe Qvist Mathiasen

+4572185147

vima@itu.dk

IT Universitetet i København

Sara Schrøder Kaas

+4523108533

FAK-FA-02@fiin.dk

ForsvarsakademietFakultetssekretariatet

Louise Engebæk Nygaard

+4522546434

len@hum.ku.dk

Københavns UniversitetInstitut for Engelsk, Germansk og Romansk

Mette Hansen

+4521801386

meh@kemi.dtu.dk

Danmarks Tekniske UniversitetKemi

Anja Knudsen

+4522520540

ak.research@cbs.dk

Copenhagen Business SchoolPhD Support

Lone Petersen

+4541852075

lp.research@cbs.dk

CBSPhD Support

Laura Heggelund

laura.heggelund@sund.ku.dk

Københavns Universitet, SUNDForskning og Innovation, Ph.d.-skolen

Anja Fløytrup

+4550909739

anja.floytrup@sund.ku.dk

Københavns UniversitetSUND PhD skole

Cecilie Thorsted Flo

+4546743307

thorsted@ruc.dk

Roskilde University (RUC)Forskningssekretariatet, Kommunikation og Rektorsekretariat

Anne Schultz Vognsen

+4593510615

asvo@dtu.dk

DTUDepartment of Wind and Energy systems

Jeppe Hedal

+4572185095

jfhe@itu.dk

IT-Universitetet i KøbenhavnPh.d.-skolen

Ditte Dahl

+4541701532

ditte.dahl@kglakademi.dk

Det Kongelige Akademi, Arkitektur, Design og KonserveringForskningsadministrationen

Helen Kjerstein Kristensen

hek@adm.aau.dk

Aalborg UniversitetForskningsservice

Aase Grundtvig

+4535325289

aagr@hrsc.ku.dk

Københavns universitetHRSC

Anne Ringsted

+4526716940

annri@dtu.dk

DTUManagement

Bente Ramovic

bsr.research@cbs.dk

Copenhagen Business SchoolResearch and PhD Support Office

Mia Dabelsteen

+4593509189

mia.dabelsteen@sund.ku.dk

Københavns Universitet, Det Sundhedsvidenskabelige FakultetPh.d.-skolen, F&I.

Birgitte Uhrbrand

+4535321026

birgitte.uhrbrand@sund.ku.dk

Det Sundhedsvidenskabelige Fakultet, Københavns UniversitetPh.d.-skolen

Nina Iversen

ni.research@cbs.dk

CBSCBS PhD Support

Sabrina Spangsdorf

+4520921173

sabsp@dtu.dk

DTUDTU Compute

Anne Mahler Schmidt

+4587550169

asch@via.dk

VIA University CollegeProjektstøtte

Katja Høeg Tingleff

kht.research@cbs.dk

Copenhagen Business SchoolPhD Support

Marie Helbig Bøllingtoft

+4529891265

marie.helbig@sund.ku.dk

Københavns UniversitetForskning og Inovation SUND, Ph.d.-skolen

Klaus Ammitzbøll

+4535324973

klaus.ammitzboell@sund.ku.dk

Københavns Universitet, Det Sundhedsvidenskabelige FakultetPh.d.-skolen

Susan Zumbach Johannesen

+4531964962

szjo@aqua.dtu.dk

Danmarks Tekniske UniversitetDTU Aqua

Mia Mimi Flodager

+4589360263

mmf@aarch.dk

Arkitektskolen AarhusPh.d.-skolen - Team HR

Lykke Devantier Boisen

+4551548111

fak-usf-16@mil.dk

ForsvarsakademietForskningsstøtte og bibliotekssektionen

Pamela Mary Kasembo Louis

+4522232733

pamela.louis@sund.ku.dk

Københavns UniversitetForskning og Innovation, SUND

Jeppe Bjørn Pedersen

+4593565774

jbp@hrsc.ku.dk

Københavns UniversitetHR Søndre City

Karen Margrethe Laursen

+4541701567

klau@kglakademi.dk

Det Kongelige Akademi - Arkitektur, Design, KonserveringForskningsadministrationen

Maria Bredvig

+4530115130

mab@adm.aau.dk

Aalborg UniversitetAAU PHD

Mette Abildgaard Nielsen

+4526278353

mette.nielsen@sund.ku.dk

Købehavns UniversitetSUND, Ph.d.-skolen

Sabina Oostwoud

+4525488891

sabina.oostwoud@sund.ku.dk

Københavns UniversitetPh.d.-skolen

Kristian Langhoff Sørensen

+4523382085

kls@au.dk

Aarhus UniversitetAU ph.d.- og fondsbetjening

Tine Milton

+4541822225

milton@ifro.ku.dk

Københavns UniversitetInstitutservice

Blazenka Blazevac-Kvistbo

+4540585469

bbk.research@cbs.dk

CBSPhD Support

Amanda Lybke Rasmussen

amra@di.ku.dk

Datalogisk Institut Københavns Universitet DIKUForskningsstøtte- og økonomisektionen (ph.d.-området)

Pernille Ellemann

peej@ucn.dk

Professionshøjskolen UCNForskning og Udvikling

Line Bendixen

line.bendixen@regionh.dk

RigshospitaletAfd. for Bedøvelse og Intensiv Behandling, neuroanæstesiologisk forskningsenhed

Tue Schmidt Schack

+4572662260

tsra@ucsyd.dk

University College SyddanmarkForskning

Josefine Flanagan Lønholdt

+4520438917

Josefine.flanagan.loenholdt@regionh.dk

Regions Hovedstadens PsykiatriSekretariatsenheden, Sektion for forskning

Harriet Hammer

+298292617

harrieth@setur.fo

Fróðskaparsetur FøroyaResearch and Enterprise Unit

Heidi Elberling

+4572481881

helb@pha.dk

Professionshøjskolen Absalon / University College AbsalonStab for Forskning og Udvikling

Annette Huld

+4532683268

anhu@ssi.dk

SSI (Statens Serum Institut)Statens Serum Institut

Annedorte Vad

+4522332636

annedorte.vad@sund.ku.dk

University of Copenhagen (KU)Graduate School of Health and Medical Sciences
News and events
Loading...

News

AI på INORMS 2025 – DARMA rejselegat

Mads Lykke Berggreen fik bevilget et DARMA rejselegat til at deltage i INORMS 2025 i Madrid, hvor han ud over selv at være oplægsholder også var chair på 2 AI-oplæg.

2025-05-20

Read more

Past news and events

DARMA’s årsmøde 2025 – få byggeklodser til fremtidens forskningsstøtte

2025-06-03

Read more

SIG: RMA at Smaller Institutions – EU-fundingmuligheder

2025-05-20

Read more

Netværksarrangement i SIG Post-Award om soft skills

2025-03-18

Read more

1 2 … 12 Next »
General
  • About DARMA
  • General Assembly
  • Bylaws
Member profile

Use DARMA’s administrative system to adjust your profile and sign up for events and SIGs.

Guide: Sådan ændrer du din profil i DARMA’s administrative system

Member benefits
  • Annual Meeting
  • Online and in-person events
  • Stipends
  • Volunteer
  • Sister Societies
Become a Member
  • Join Darma
SIG
  • Volunteers
  • Staff Management in RMA
  • Danmarks Forskningsportal
  • Data and Automation
  • EARMA RM Roadmap
  • Impact
  • Management Information
  • PhD Administration
  • Private Foundations
  • Post-Award
  • RMA at Hospitals
  • RMA at Small Institutions
  • Working with US Universities and Funders
Search this site
Contact
  • Contact the DARMA Board

© Darma – 2025

Af: Aveo – web&marketing

Manage consent to cookies
We use cookies to optimize our website and our service.
Functional Always active
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service expressly requested by the subscriber or user, or solely for the purpose of transmitting a communication over an electronic communications network.
Præferencer
Den tekniske lagring eller adgang er nødvendig for det legitime formål at lagre præferencer, som abonnenten eller brugeren ikke har anmodet om.
Statistics
Den tekniske lagring eller adgang, der udelukkende anvendes til statistiske formål. The technical storage or access used solely for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance by your ISP or additional third party records, information stored or retrieved for this purpose alone will not normally be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is necessary to create user profiles for the purpose of posting advertisements or to track the user on a website or across multiple websites for similar marketing purposes.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
Preferences
{title} {title} {title}