PhD Administration
Special Interest Group on PhD Administration
Contact person: To be decided
Board Liaison: Annedorte Vad, KU
Denne SIG forventes at blive lanceret ved et kick-off-møde den 30. august 2023 i København.
Ideén til at etablere et netværk blandt ph.d.-administrative medarbejdere i Danmark opstod på AEU’s årlige ph.d.-seminar i 2022. Seminaret er en god lejlighed til at netværke og drøfte specifikke emner på workshops. Men vi savner muligheden for at kunne mødes oftere og i mere emne-specifikke grupper. Derfor vil vi gerne etablere et lidt mere forpligtigende netværk til løbende kommunikation og videndeling over året.
Special Interest Group on PhD Administration
Denne SIG er åben for medlemmer med faglig interesse for ph.d.-administration. Vi forventer, at gruppen har en række emnespecifikke undergrupper, der er af interesse for ph.d.-administratorerne. Disse grupper er medlemsdrevne og kan være permanente (om emner som f.eks. ph.d.-kurser, Joint – og Double Degrees eller ledelsesunderstøttelse) eller midlertidige og handle om et tidsafgrænset emne. Hver gruppe har en eller flere tovholdere, som sørger for at få møder i kalenderen og drive gruppen fremad, øvrige medlemmer bidrager med fagligt input og aktiv deltagelse i arrangementer og diskussioner.
Første skridt: Stormøde 30. august 2023
Vi vil gerne starte med at afdække, hvor stor interessen er for dette nye phd.-netværk. Vi inviterer derfor til et stormøde den 30. august 2023 kl. 10-14 i København. Dette møde er gratis, og man behøver ikke at være medlem af DARMA for at deltage. Stormødet har til formål at få afdækket interessen for selve netværket, behovet for undergrupper og udpeget nogle dedikerede tovholdere. Er du interesseret i at fortsætte i netværket, kan du efterfølgende melde dig ind i DARMA.
Den foreløbige dagsorden er som følger:
10:00 Velkomst
- Hvad er DARMA og hvordan fungerer en SIG
- Hvad vil et netværk for ph.d.-administratorer kunne give mig og min arbejdsplads
- Hvad betyder det at være tovholder på en undergruppe
12:00 Frokost og tid til at netværke
- Tid i undergrupper
14:00 Tak for i dag
Forslag til undergrupper
- Kursusadministration
- Slutforløbet – inkl. plagiering/screening
- Joint/Double degree
- IT-systemer
- §15.2
- Ledelsesunderstøttelse
- Afrapporteringer (data og statistik)
- Automatiseringer
Hvordan holder jeg mig ellers ajour om dette nye tiltag?
- Hvis du allerede er medlem af DARMA og er interesseret i denn SIG, så angiv det i din medlemsprofil, så vil du fremover modtage de mails der sendes til gruppen.
- Hvis du ikke er medlem af DARMA, så send en mail til Annedorte Vad (kontaktoplysninger er øverst på siden).
- Tilmeld dig DARMA’s LinkedIngruppe (den er åben for alle med interesse i forskningsadministration)
2 Members
Name |
Phone |
Organisation |
Unit |
|
---|---|---|---|---|
Cecilie Thorsted Flo | 46743307 | thorsted@ruc.dk | Roskilde University (RUC) | Forskningsservice, Kommunikation og Rektorsekretariat |
Annedorte Vad | 22332636 | mailme@annedorte.com | University of Copenhagen (KU) | Graduate School of Health and Medical Sciences |