Skip to content
  • Member Login
Join DARMA
  • About DARMA
  • Special Interest Groups
    • Volunteers
    • Staff Management
    • Danmarks Forskningsportal
    • Data and Automation
    • EARMA RM Roadmap
    • Impact
    • Management Information
    • PhD Administration
    • Post-Award
    • Private Foundations
    • RMA at Hospitals
    • RMA at small institutions
    • Low- and Middle-Income Contexts
    • Working with US universities and funders​
  • Events
  • News
  • Jobs
  • DARMA Board
  • About DARMA
  • Special Interest Groups
    • Volunteers
    • Staff Management
    • Danmarks Forskningsportal
    • Data and Automation
    • EARMA RM Roadmap
    • Impact
    • Management Information
    • PhD Administration
    • Post-Award
    • Private Foundations
    • RMA at Hospitals
    • RMA at small institutions
    • Low- and Middle-Income Contexts
    • Working with US universities and funders​
  • Events
  • News
  • Jobs
  • DARMA Board

Projektøkonom til SUND Økonomi, Det Sundhedsvidenskabelige Fakultet, SDU

Deadline

2025-06-11

Odense

Deadline

2025-06-11

Link

Projektøkonom til SUND Økonomi, Det Sundhedsvidenskabelige Fakultet, SDU

Vi søger en engageret og struktureret projektøkonom til vores økonomiafdeling på Det Sundhedsvidenskabelige Fakultet med tiltrædelse pr. 1. august 2025.

Er du motiveret af tal og økonomisk rådgivning i et ansvarsfuldt job med selvstændige opgaver? Vil du støtte forskere med budgettering og økonomistyring af forskningsprojekter? Så er du måske vores kommende kollega som projektøkonom!

Ansvarsområder 
På Det Sundhedsvidenskabelige Fakultet arbejder vi med en bred projektportefølje, der udgør mere end 50% af fakultetets økonomi. Projekterne spænder over forskellige bevillingstyper, det være sig med offentlige og private fonde, samt nationale og internationale samarbejdspartnere.

Stillingen spænder bredt og giver dig mulighed for at være involveret i projekterne fra start til slut. Du vil rådgive forskere i forhold til udarbejdelse af ansøgningsbudgetter og sikre økonomisk styring af projekter i tæt dialog med forskere, projektledere og interne samt eksterne samarbejdspartnere.

Du vil få en afvekslende og fleksibel arbejdsdag med selvstændige opgaver, der kræver, at du kan planlægge og tilrettelægge dit arbejde effektivt. Det omfatter blandt andet opgaver såsom ansøgningsbudgettering, projektoprettelser og afrapporteringer, der skal gennemføres til tiden.

Som projektøkonom er du ansvarlig for:

  • Økonomisk rådgivning til forskere i alle faser af projektstyring, herunder opfølgning på fremdrift og re-budgettering.
  • Løbende opfølgning på timeregistreringer og lønomkostninger.
  • Udarbejdelse af projektregnskaber i henhold til interne og eksterne krav, samt indhentning og journalisering af dokumentation.
  • Støtte forskere i udarbejdelsen af ansøgningsbudgetter og sikre, at interne og eksterne krav overholdes.
  • Håndtering af administrative opgaver i samarbejde med kollegaer på fakultetet og afdelinger i Syddansk Universitets fællesadministration.
  • At holde dig opdateret på nye regler og krav for forskellige projekttyper.
  • Bidrage til udvikling og implementering af nye procedurer og retningslinjer.

Kvalifikationer
Vi søger en medarbejder der

  • Er talstærk, detaljeorienteret, har økonomiforståelse og flair for budgetter og regnskaber
  • Har relevant økonomifaglig uddannelse og/eller erfaring (gerne HK- eller AC-baggrund).
  • Har med fordel erfaring med økonomisk styring og forskningsprojekter, men er ikke et krav.
  • Kan arbejde selvstændigt, er proaktiv i opgaveløsningen og har gode kommunikative evner, der gør dig i stand til at formidle økonomi til ikke-økonomer.
  • Er erfaren bruger af Excel og har flair for IT-systemer.
  • Er positiv, udadvendt og god til at samarbejde med mange mennesker.
  • Leverer høj service og arbejder systematisk i en travl hverdag.
  • Har med fordel kendskab til ERP-systemer og QlikView, men er ikke et krav.
  • Er opsøgende og trives i et tæt og udviklingsorienteret samarbejde, hvor individuelle kompetencer og viden deles, og kommer hele teamet/afdelingen til gode.

Arbejdssproget er både dansk og engelsk, du skal kunne begå dig på begge sprog i skrift og tale.

Om SUND Økonomi og fakultetet
I SUND Økonomi er vi 23 medarbejdere fordelt på tre teams og sammen varetager vi økonomistyringen på Det Sundhedsvidenskabelige Fakultet. Afdelingen er omdrejningspunktet for økonomisk planlægning, opfølgning, risikostyring og ledelsesinformation til alle niveauer på Det Sundhedsvidenskabelige Fakultet.

Det Sundhedsvidenskabelige Fakultet (SUND) flyttede i 2023 ind i en nybygget fakultetsbygning på 50.000 m², hvor forskning, undervisning og administration er samlet under ét tag. Størstedelen af fakultetet ligger i direkte forbindelse med det kommende Odense Universitetshospital, hvilket giver unikke muligheder for samarbejde på tværs af fagligheder og funktioner. En del af fakultet er placeret på vores campus i Esbjerg, og Statens institut for Folkesundhed på vores campus i København.

Fakultetet består af i alt otte institutter, som forsker i folkesundhed og udvalgte sygdomme, der belaster befolkningen, den enkelte borger og samfundet. Fakultetet udbyder desuden en bred vifte af sundhedsvidenskabelige uddannelser og formidler forskningsresultater til befolkningen, sundhedsprofessionelle og beslutningstagere.

Læs mere om Det Sundhedsvidenskabelige Fakultet her.

Kontakt
Ønsker du yderligere information om stillingen, er du velkommen til at kontakte områdeleder Peter Kejser, e-mail petk@sdu.dk, tlf.: 6550 4304 eller teamkoordinatorerne Stine Duch, e-mail sduch@health.sdu.dk, tlf.: 6550 3715 og Nynne Ehrnberg Ustrup, e-mail nynne@health.sdu.dk, tlf.: 6550 2180.

Ansøgningsproces
Ansøgningsfristen er onsdag den 11. juni 2025 kl. 23.59. Vi forventer at afholde samtaler i uge 25.

Ansættelse pr. 1. august 2025 eller snarest muligt derefter.

Løn og ansættelsesvilkår
Tjenestested er Syddansk Universitet i Odense, Campusvej 55, 5230 Odense M. Stillingen er varig på 37 timer om ugen med mulighed for fleksible rammer for arbejdstid.
Ansættelse finder sted i henhold til gældende overenskomst mellem Finansministeriet og relevant faglig organisation.

Er du interesseret i stillingen, skal du sende en elektronisk ansøgning. Ansøgning skal indeholde følgebrev, CV og eksamensbevis. Alle dokumenter i forbindelse med ansøgning bør ikke indeholde CPR-nummer – i så fald skal CPR-nummer overstreges.

Alle vedhæftede filer skal være i Adobe PDF-format. Følgebrev og CV må max. fylde 5 Mb.

Vejledning i forbindelse med ansøgning findes her.

Syddansk Universitet ønsker at afspejle det omgivende samfund og opfordrer derfor alle uanset personlig baggrund til at søge stillingen.

Om SDU
Syddansk Universitet er sat i verden for skabe værdi for og med samfundet. Uanset om vores bidrag kommer i form af fremragende forskning, innovative løsninger, uddannelse eller læring, så skal vi gøre en positiv forskel for samfundet og bidrage til en bæredygtig fremtid. Det gør vi ved at dyrke talenter og skabe de bedste miljøer for forskning og læring. Det er derfor afgørende, at SDU fastholder, udvikler og rekrutterer talenter. Samtidig skal vi sikre konstant høj kvalitet i alle vores aktiviteter – det kan vi kun med de rette mennesker. Det er universitetets forskere, undervisere, studerende, ledere og teknisk-administrative personale, der udgør fundamentet for vores succes.

General
  • About DARMA
  • General Assembly
  • Bylaws
Member profile

Use DARMA’s administrative system to adjust your profile and sign up for events and SIGs.

Guide: Sådan ændrer du din profil i DARMA’s administrative system

Member benefits
  • Annual Meeting
  • Online and in-person events
  • Stipends
  • Volunteer
  • Sister Societies
Become a Member
  • Join Darma
SIG
  • Volunteers
  • Staff Management in RMA
  • Danmarks Forskningsportal
  • Data and Automation
  • EARMA RM Roadmap
  • Impact
  • Management Information
  • PhD Administration
  • Private Foundations
  • Post-Award
  • RMA at Hospitals
  • RMA at Small Institutions
  • Working with US Universities and Funders
Search this site
Contact
  • Contact the DARMA Board

© Darma – 2025

Af: Aveo – web&marketing

Manage consent to cookies
We use cookies to optimize our website and our service.
Functional Always active
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service expressly requested by the subscriber or user, or solely for the purpose of transmitting a communication over an electronic communications network.
Præferencer
Den tekniske lagring eller adgang er nødvendig for det legitime formål at lagre præferencer, som abonnenten eller brugeren ikke har anmodet om.
Statistics
Den tekniske lagring eller adgang, der udelukkende anvendes til statistiske formål. The technical storage or access used solely for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance by your ISP or additional third party records, information stored or retrieved for this purpose alone will not normally be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is necessary to create user profiles for the purpose of posting advertisements or to track the user on a website or across multiple websites for similar marketing purposes.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
Preferences
{title} {title} {title}