Skip to content
  • Member Login
Join DARMA
  • About DARMA
  • Special Interest Groups
    • Volunteers
    • Staff Management
    • Danmarks Forskningsportal
    • Data and Automation
    • EARMA RM Roadmap
    • Impact
    • Management Information
    • PhD Administration
    • Post-Award
    • Private Foundations
    • RMA at Hospitals
    • RMA at small institutions
    • Low- and Middle-Income Contexts
    • Working with US universities and funders​
  • Events
  • News
  • Jobs
  • DARMA Board
  • About DARMA
  • Special Interest Groups
    • Volunteers
    • Staff Management
    • Danmarks Forskningsportal
    • Data and Automation
    • EARMA RM Roadmap
    • Impact
    • Management Information
    • PhD Administration
    • Post-Award
    • Private Foundations
    • RMA at Hospitals
    • RMA at small institutions
    • Low- and Middle-Income Contexts
    • Working with US universities and funders​
  • Events
  • News
  • Jobs
  • DARMA Board

Leder af forskningsstøtte ved Det Samfundsvidenskabelige Fakultet, SDU

Deadline

2025-01-02

Odense

Deadline

2025-01-02

Link

Leder af forskningsstøtte ved Det Samfundsvidenskabelige Fakultet, SDU

Brænder du for at supportere vores forskere med at fremme deres karrierer og sikre ekstern finansiering?

Kan du skabe motiverende rammer og trivsel for vores forskningsstøttespecialister? Kan du medvirke til, at forskningsstøtteorganisationen leverer på institutternes strategier og vores ambitioner om øget hjemtag? Kan du arbejde tæt sammen med ledelsen på alle niveauer og SDUs forskningsstøtteorganisation?

Så er du måske vores nye leder af Forskningsstøtteenheden på Det Samfundsvidenskabelige Fakultet (SAMF).

Forskningsstøtteenheden består af 8 kolleger, som arbejder målrettet med at understøtte forskere, centre, miljøer og institutter i at hjemtage midler, primært i pre-award-fasen. Afdelingen rådgiver på grundlag af en systematisk og professionel praksis. Vi har høje ambitioner for vores eksterne virksomhed på SDU og SAMF. Derfor interesserer vores ledelse sig i øjeblikket for det næste skridt i udviklingen af forskningssupportområdet.

Som leder af Forskningsstøtte har du følgende hovedfunktioner:

  • Drifts-, personale- og faglig ledelse af enheden, inkl. prioritering af indsatsen i samarbejde med medarbejderne og institutlederne
  • Udvikling af enhedens ydelser, så forskere og ledelse oplever effektiv og kompetent rådgivning
  • Ledelsesrådgivning på SAMF vedr. ekstern forskningsfinansiering i tæt samspil med prodekanen på området, som afdelingen understøtter
  • Repræsentation af SAMF i tværgående samarbejde på SDU, inkl. SDU Research and Innovation Organisation
  • Deltagelse i – og evt. ledelse af – udviklingsprojekter på forsknings- og fundingområdet
  • Samspil med relevante aktører i fondsverdenen og eksterne partnere

Foruden dit team kommer du til at arbejde tæt sammen med Fakultetsdirektøren, institutlederne og være en vigtig sparringspartner for prodekanen på området. Du vil indgå i ledergrupper med de andre ledere i Fakultetsadministrationen og de øvrige forskningsstøtteenheder på SDU.

Indadtil kommer du til at fortsætte opbygningen af et team af akademisk og videnskabeligt uddannede kolleger, deres faglige udvikling og den fælles professionalisering. Du skal videreføre en tillidsbaseret ledelsesstil, som understøtter medarbejdernes selvstændige opgavevaretagelse og lyst til ansvar for afdelingens liv. Desuden skal du håndtere koordineret og transparent prioritering af porteføljen – naturligvis i tæt dialog med institutterne.

Udadtil vil du skulle arbejde med de fælles behov for forbedring af fundingområdet og støtte SAMF i at implementere SDUs forskningsstrategi, SAMFs ambitioner i strategien ”Beyond the Obvious” og fakultetsadministrationsstrategien. Du skal arbejde med de fælles behov for forbedring af afdelingen. Det kræver, at du i starten lægger mange kræfter i opbygning af vedvarende relationer til institutter, faglige miljøer, Fakultetsledelsen og RIO.

Vi ser gerne, at du:

  • Udmærker dig ved gode kommunikations- og samarbejdsevner og løsningssind
  • Kan lede tillidsbaseret og trives med ledelse af specialister
  • Kan opbygge konstruktive relationer med kolleger og samarbejdspartnere
  • Har indgående indsigt i ekstern finansiering af forskning og behovet for understøttelse
  • Har et indgående kendskab til universitetsverdenen, gerne det samfundsvidenskabelige område
  • Har en relevant lang videregående uddannelse
  • Er god til at kommunikere i skrift og tale på både dansk og engelsk

Læs mere:

Fakultetet: https://www.sdu.dk/da/om-sdu/fakulteterne/samfundsvidenskab

Mission og Vision: https://www.sdu.dk/da/om-sdu/fakulteterne/samfundsvidenskab/mission-og-strategi

SDU’s strategi: https://www.sdu.dk/da/om-sdu/sdus-profil/strategi2030

Løn- og ansættelsesvilkår

Du ansættes som chefkonsulent med personaleledelse i henhold til overenskomst mellem Finansministeriet og AC. Du har mulighed for at forhandle tillæg på baggrund af erfaring og kompetencer. Der er tale om en fast stilling på fuld tid.

Tjenestested er SDU Campus Odense og/eller andet SDU Campus efter aftale og med mulighed for fleksibel planlægning af dage efter aftale med virtuel tilstedeværelse.

Tiltrædelse: 1. marts 2025 eller efter aftale.

Ansættelsesproces

Yderligere oplysninger om stillingen kan fås hos fakultetsdirektør Torben Durck Johansen på tlf. 60113043 eller tdjohansen@sam.sdu.dk.

Ansøgningen skal være os i hænde senest torsdag d. 2. januar 2025 kl. 23:59:59.

Samtaler forventes afviklet mandag d. 13. januar og tirsdag den 21. januar 2025.

Ansøgning skal indeholde følgebrev, CV (start- og slutdatoer for ansættelsesforhold skal være angivet i dag-måned-år) og eksamensbevis. Alle dokumenter i forbindelse med ansøgning bør ikke indeholde CPR-nummer – i så fald skal CPR-nummer overstreges.

Alle vedhæftede filer skal være i Adobe PDF format.

Følgebrev og CV må max. fylde 5 Mb.

Vejledning i forbindelse med ansøgning findes her.

Syddansk Universitet ønsker at afspejle det omgivende samfund og opfordrer derfor alle uanset personlig baggrund til at søge stillingen.

General
  • About DARMA
  • General Assembly
  • Bylaws
Member profile

Use DARMA’s administrative system to adjust your profile and sign up for events and SIGs.

Guide: Sådan ændrer du din profil i DARMA’s administrative system

Member benefits
  • Annual Meeting
  • Online and in-person events
  • Stipends
  • Volunteer
  • Sister Societies
Become a Member
  • Join Darma
SIG
  • Volunteers
  • Staff Management in RMA
  • Danmarks Forskningsportal
  • Data and Automation
  • EARMA RM Roadmap
  • Impact
  • Management Information
  • PhD Administration
  • Private Foundations
  • Post-Award
  • RMA at Hospitals
  • RMA at Small Institutions
  • Working with US Universities and Funders
Search this site
Contact
  • Contact the DARMA Board

© Darma – 2025

Af: Aveo – web&marketing

Manage consent to cookies
We use cookies to optimize our website and our service.
Functional Always active
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service expressly requested by the subscriber or user, or solely for the purpose of transmitting a communication over an electronic communications network.
Præferencer
Den tekniske lagring eller adgang er nødvendig for det legitime formål at lagre præferencer, som abonnenten eller brugeren ikke har anmodet om.
Statistics
Den tekniske lagring eller adgang, der udelukkende anvendes til statistiske formål. The technical storage or access used solely for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance by your ISP or additional third party records, information stored or retrieved for this purpose alone will not normally be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is necessary to create user profiles for the purpose of posting advertisements or to track the user on a website or across multiple websites for similar marketing purposes.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
Preferences
{title} {title} {title}