Skip to content
  • Member Login
Join DARMA
  • About DARMA
  • Special Interest Groups
    • Volunteers
    • Staff Management
    • Danmarks Forskningsportal
    • Data and Automation
    • EARMA RM Roadmap
    • Impact
    • Management Information
    • PhD Administration
    • Post-Award
    • Private Foundations
    • RMA at Hospitals
    • RMA at small institutions
    • Low- and Middle-Income Contexts
    • Working with US universities and funders​
  • Events
  • News
  • Jobs
  • DARMA Board
  • About DARMA
  • Special Interest Groups
    • Volunteers
    • Staff Management
    • Danmarks Forskningsportal
    • Data and Automation
    • EARMA RM Roadmap
    • Impact
    • Management Information
    • PhD Administration
    • Post-Award
    • Private Foundations
    • RMA at Hospitals
    • RMA at small institutions
    • Low- and Middle-Income Contexts
    • Working with US universities and funders​
  • Events
  • News
  • Jobs
  • DARMA Board

Erfaren forretningsøkonom til Statens Institut for Folkesundhed, Syddansk Universitet i København

Deadline

2024-08-19

København, Odense

Deadline

2024-08-19

Link

Erfaren forretningsøkonom til Statens Institut for Folkesundhed, Syddansk Universitet i København

Er du fagligt stærk, er engageret i og har erfaring med økonomisk styring og drift?

Vi søger en ny kollega, der har stor lyst til at bidrage med viden og solide kompetencer inden for økonomisk planlægning, styring, controlling og vejledning i tæt samarbejde med instituttets ledelse, forskningsledere og øvrige team, der arbejder med instituttets forretning.

Instituttet har, udover de rammer, der tildeles af universitetet, også en finanslovsbevilling til myndighedsbetjening samt en omfangsrig projektportefølje, som er en stor del af instituttets økonomi. Instituttets omsætning nærmer sig 100 mio. kr./år heraf over 70% fra ekstern funding.  Rollen som forretningsøkonom vil skulle bidrage væsentligt til at sikre overblik, planlægning og kvalitet i den økonomiske styring på tværs af instituttets samlede økonomi.

Som forretningsøkonom på Statens Institut for Folkesundhed (SIF) bliver du, som instituttets øvrige økonomiske team, en del af del af SUND Økonomi ved Det Sundhedsvidenskabelige Fakultetssekretariat og refererer som sådan hertil, men med funktion og arbejdssted på SIF i København.
Det daglige arbejde udføres som en integreret del af instituttets opgaveportefølje og ledelse, og du vil desuden skulle indgå i det faglige samarbejde og udvikling, samt opgaveløsning, som SUND Økonomi varetager på fakultetet overordnet og de otte institutter herunder.

På institutniveau er der tæt samspil mellem instituttets fundingsupport og rådgivning, den økonomiske projektstyring i sammenhæng med styring af den samlede institutøkonomi. I rollen som forretningsøkonom bliver du en vigtig del af at skabe denne sammenhæng i samarbejde med det øvrige økonomisk team på SIF, med to projektøkonomer og en økonomimedarbejder, samt sikre den faglige integration til Sund Økonomi.

Jobbeskrivelse  

I jobbet indgår mange forskellige aspekter af økonomistyring og en vigtig rolle er at være sparringspartner i økonomiske spørgsmål til institut- og forskningsledelsen. Konkret vil du blandt andet skulle varetage følgende opgaver:

  • Have overblikket over den overordnede institutøkonomi samt bidrage til den økonomiske opfølgning og afrapportering
  • Sikre sammenhæng og korrekt kontering af instituttets medarbejdere på tværs af økonomiske kilder
  • Økonomisk styring af instituttets finanslovsprojekter
  • Økonomisk styring af ph.d.-forløb
  • Budgetopfølgning og ledelsesrapportering herunder ansvar for afholdelse af økonomimøder med forskningslederne og institutledelse
  • Rådgivning i forbindelse med ledelsesbeslutninger
  • Diverse ad hoc analyser og information til ledelsen
  • Ad hoc support på ansøgningsbudgetter herunder kvalitetssikring
  • Indgå i og bidrage til den løbende økonomiske procesudvikling, samt udvikling af styringsredskaber.

Om dig

  • Du har en relevant uddannelse og baggrund med stærke kvalifikationer inden for økonomisk styring
  • Du har nogle års erfaring gerne med offentlig økonomistyring
  • Du har en skarp analytisk sans og kan overskue store datamængder, samt blik for og evne til at sætte dig ind i detaljen
  • Du har gode formidlingsevner i både skrift og tale på dansk og engelsk
  • Du har it-kompetencer på et højt fagligt niveau inden for relevante systemer
  • Du har overblik og arbejder struktureret, når du skal holde alle boldene i luften
  • Du er imødekommende og løsningsorienteret
  • Du mener, at resultater bedst skabes i samarbejde og ved at vidensdele med andre.

Om arbejdspladsen

Statens Institut for Folkesundhed (SIF) er et nationalt folkesundhedsinstitut under Det Sundhedsvidenskabelige Fakultet på SDU.
SIF har base i Studiegården i det indre København. SIF forsker for at forbedre folkesundheden i Danmark og Grønland. Aktiviteterne i København er forskning, myndighedsbetjening samt efter- og videreuddannelse, mens vores forskere tager til campus i Odense for at undervise på SDU’s uddannelser.

Instituttets økonomisupport, som består af i alt 4 medarbejdere, er organisatorisk forankret i fakultetets tværgående enhed for økonomi på SUND i Odense. I SUND Økonomi varetager i alt 24 medarbejdere den overordnede økonomistyring, herunder økonomien på de otte institutter. Økonomiafdelingen har medarbejdere placeret i Odense og København. På SIF er økonomisupporten en del af SIF’s sekretariat, som består af 15 medarbejdere med en bred administrativ portefølje, et velfungerende og koordineret samarbejde og et godt socialt fællesskab.

Arbejdstiden er 37 timer om ugen, og vi tilbyder fleksibel tilrettelæggelse af din arbejdstid herunder mulighed for hjemmearbejde. Ad hoc rejser for at indgå aktivt i samarbejdet med dine kollegaer i SUND vil indgå som en del af jobbet.

Ansættelse finder sted i henhold til relevant organisationsaftale alt efter uddannelsesmæssig baggrund.

Yderlige oplysninger kan fås ved henvendelse til SIF’s sekretariatsleder Nanna Heick Friis, nahf@sdu.dk, tlf. 6550 7702, projektøkonom Merete Lindegaard meli@sdu.dk, tlf. 6550 7704 eller områdeleder for SUND Økonomi Peter Kejser petk@sdu.dk, tlf. 6550 4304.

Ansøgning

Ansøgningsfrist er mandag den 19. august 2024. Vi forventer at afholde samtaler i uge 34/35.

Ansøgningen skal sendes elektronisk via linket “Ansøg online”.
Vedhæftede filer skal være i Adobe PDF eller Word format.

Hvert felt i ansøgningsskemaet kan kun indeholde én fil af max. 10 Mb.
Vejledning i forbindelse med ansøgning findes her.

Syddansk Universitet ønsker at afspejle det omgivende samfund og opfordrer derfor alle uanset personlig baggrund til at søge stillingen.

General
  • About DARMA
  • General Assembly
  • Bylaws
Member profile

Use DARMA’s administrative system to adjust your profile and sign up for events and SIGs.

Guide: Sådan ændrer du din profil i DARMA’s administrative system

Member benefits
  • Annual Meeting
  • Online and in-person events
  • Stipends
  • Volunteer
  • Sister Societies
Become a Member
  • Join Darma
SIG
  • Volunteers
  • Staff Management in RMA
  • Danmarks Forskningsportal
  • Data and Automation
  • EARMA RM Roadmap
  • Impact
  • Management Information
  • PhD Administration
  • Private Foundations
  • Post-Award
  • RMA at Hospitals
  • RMA at Small Institutions
  • Working with US Universities and Funders
Search this site
Contact
  • Contact the DARMA Board

© Darma – 2025

Af: Aveo – web&marketing

Manage consent to cookies
We use cookies to optimize our website and our service.
Functional Always active
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service expressly requested by the subscriber or user, or solely for the purpose of transmitting a communication over an electronic communications network.
Præferencer
Den tekniske lagring eller adgang er nødvendig for det legitime formål at lagre præferencer, som abonnenten eller brugeren ikke har anmodet om.
Statistics
Den tekniske lagring eller adgang, der udelukkende anvendes til statistiske formål. The technical storage or access used solely for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance by your ISP or additional third party records, information stored or retrieved for this purpose alone will not normally be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is necessary to create user profiles for the purpose of posting advertisements or to track the user on a website or across multiple websites for similar marketing purposes.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
Preferences
{title} {title} {title}