Skip to content
  • Member Login
Join DARMA
  • About DARMA
  • Special Interest Groups
    • Volunteers
    • Staff Management
    • Danmarks Forskningsportal
    • Data and Automation
    • EARMA RM Roadmap
    • Impact
    • Management Information
    • PhD Administration
    • Post-Award
    • Private Foundations
    • RMA at Hospitals
    • RMA at small institutions
    • Low- and Middle-Income Contexts
    • Working with US universities and funders​
  • Events
  • News
  • Jobs
  • DARMA Board
  • About DARMA
  • Special Interest Groups
    • Volunteers
    • Staff Management
    • Danmarks Forskningsportal
    • Data and Automation
    • EARMA RM Roadmap
    • Impact
    • Management Information
    • PhD Administration
    • Post-Award
    • Private Foundations
    • RMA at Hospitals
    • RMA at small institutions
    • Low- and Middle-Income Contexts
    • Working with US universities and funders​
  • Events
  • News
  • Jobs
  • DARMA Board

To projektøkonomer til Nationalmuseet

Deadline

2025-06-03

København

Deadline

2025-06-03

Link

To projektøkonomer til Nationalmuseet

Nationalmuseet søger to projektøkonomer, som kan understøtte Nationalmuseets dygtige og engagerede forskere med økonomistyringen af deres eksternt finansierede forskningsprojekter

Du vil få berøring med mange forskellige forskningsområder. Stillingerne er forankret i Nationalmuseets økonomienhed, hvor du i samarbejde med dine kolleger vil få mulighed for at udvikle og styrke museets forskningsunderstøttelse. Økonomienheden består af 14 medarbejdere, og du kommer til at referere til økonomichefen.

Arbejdsområde
Nationalmuseet har gennem de senere år haft en betydelig vækst i omfanget og kompleksiteten af eksterne forskningsbevillinger, og der er en forventning om, at denne udvikling vil fortsætte i de kommende år.

Som projektøkonom er dit primære fokus museets forskere og deres projekter med eksterne bevillinger, men vi lægger også vægt på evnen til at sikre indsigt og transparens om den samlede portefølje af forskningsprojekter på tværs af museet. I nært samarbejde med museets forskningskoordinator bliver du den primære kontakt i økonomienheden for de medarbejdere, der har hjemtaget bevillinger, og du skal hjælpe dem med at opgøre og afregne økonomien på bevillingen. Du vil blive en del af en funktion og et område i udvikling, hvor du vil få god mulighed for at præge arbejdsindhold og museets processer på området.

Dine arbejdsopgaver omfatter:

  • Løbende økonomistyring og budgetopfølgning i forhold til bevillinger fra EU, offentlige og private fonde og i tæt samarbejde med forskerne at udarbejde prognoser for løn og drift for det samlede projekts levetid
  • Regnskabsaflæggelse for projekter i henhold til bevillingsgivers krav
  • Overblik over eksternt finansierede lønmidler og risikostyring af dette område
  • Administrative opgaver knyttet til museets tilskudsadministration
  • Løbende udvikling af de værktøjer (BI-rapporter mv.), som kan understøtte forskernes indsigt i projektøkonomien, og øget automatisering af processerne

Kvalifikationer
Du er udadvendt, serviceminded, har et godt humør, er vedholdende og energisk. Du har gode analytiske evner, er struktureret, kan formidle komplekse problemstillinger kort og præcist, og du har evnen til at holde overblik samtidig med at du har interessen for detaljen. Du har lyst til at give dig i kast med nye opgaver, være med til at udvikle jobindholdet, og du interesserer dig for din arbejdsplads og opsøger viden selvstændigt, så høj effektivitet og kvalitet i opgaverne bevares.

Ved besættelse af stillingerne vil vi lægge vægt på, at du:

  • Har en relevant videregående uddannelse (f.eks. cand.polit., cand.oecon. eller cand.merc.) og gerne erfaring fra lignende stillinger
  • Er systemstærk og har erfaring med den regnskabstekniske og systemadministrative håndtering af eksternt finansierede projekter
  • Har erfaring med projektadministration, gerne fra et universitet eller lignende
  • Har gode analytiske evner, er struktureret, detaljeorienteret og er god til at skabe overblik – også for andre
  • Har gode kommunikationsevner og forstår at formidle et budskab – også til ikke-fagkyndige inden for dit felt
  • Er serviceminded, proaktiv og har let til smil
  • Engagerer dig og ser nye udfordringer som en oplagt mulighed for faglig og personlig udvikling

Erfaring med administration af EU-projekter vil være en fordel.

Løn- og ansættelsesvilkår
Arbejdsstedet er Ny Vestergade 11 i København. Arbejdstiden er 37 timer ugentligt. Vi har flekstid.  Løn- og ansættelsesvilkår fastsættes i henhold til overenskomst for akademikere i staten.

Stillingerne ønskes besat pr. 1. september 2025 eller snarest derefter.

Ansøgning
Nationalmuseet arbejder aktivt for ligestilling blandt medarbejderne og opfordrer derfor alle interesserede, uanset personlig baggrund, til at søge stillingerne.

Skriftlig ansøgning sendes via vores elektroniske rekrutteringssystem på Nationalmuseets hjemmeside www.natmus.dk/job. og skal være os i hænde senest tirsdag den 3. juni 2025. Samtaler forventes afholdt i uge 25.

Yderligere oplysninger om stillingerne kan indhentes hos økonomichef Peter Terkelskov på mail: peter.terkelskov@natmus.dk eller telefon 4120 6620.

 

Nationalmuseet er Danmarks kulturhistoriske hovedmuseum og et statsmuseum under Kulturministeriet. Nationalmuseets formål er altid at være på opdagelse, og at arbejde på at være mere for flere. Vores fyrtårne er Værdifulde oplevelser, Levende viden og Bæredygtigt liv. Se mere om Nationalmuseet på www.natmus.dk

General
  • About DARMA
  • General Assembly
  • Bylaws
Member profile

Use DARMA’s administrative system to adjust your profile and sign up for events and SIGs.

Guide: Sådan ændrer du din profil i DARMA’s administrative system

Member benefits
  • Annual Meeting
  • Online and in-person events
  • Stipends
  • Volunteer
  • Sister Societies
Become a Member
  • Join Darma
SIG
  • Volunteers
  • Staff Management in RMA
  • Danmarks Forskningsportal
  • Data and Automation
  • EARMA RM Roadmap
  • Impact
  • Management Information
  • PhD Administration
  • Private Foundations
  • Post-Award
  • RMA at Hospitals
  • RMA at Small Institutions
  • Working with US Universities and Funders
Search this site
Contact
  • Contact the DARMA Board

© Darma – 2025

Af: Aveo – web&marketing

Manage consent to cookies
We use cookies to optimize our website and our service.
Functional Always active
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service expressly requested by the subscriber or user, or solely for the purpose of transmitting a communication over an electronic communications network.
Præferencer
Den tekniske lagring eller adgang er nødvendig for det legitime formål at lagre præferencer, som abonnenten eller brugeren ikke har anmodet om.
Statistics
Den tekniske lagring eller adgang, der udelukkende anvendes til statistiske formål. The technical storage or access used solely for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance by your ISP or additional third party records, information stored or retrieved for this purpose alone will not normally be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is necessary to create user profiles for the purpose of posting advertisements or to track the user on a website or across multiple websites for similar marketing purposes.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
Preferences
{title} {title} {title}