Skip to content
  • Member Login
Join DARMA
  • About DARMA
  • Special Interest Groups
    • Volunteers
    • Staff Management
    • Danmarks Forskningsportal
    • Data and Automation
    • EARMA RM Roadmap
    • Impact
    • Management Information
    • PhD Administration
    • Post-Award
    • Private Foundations
    • RMA at Hospitals
    • RMA at small institutions
    • Low- and Middle-Income Contexts
    • Working with US universities and funders​
  • Events
  • News
  • Jobs
  • DARMA Board
  • About DARMA
  • Special Interest Groups
    • Volunteers
    • Staff Management
    • Danmarks Forskningsportal
    • Data and Automation
    • EARMA RM Roadmap
    • Impact
    • Management Information
    • PhD Administration
    • Post-Award
    • Private Foundations
    • RMA at Hospitals
    • RMA at small institutions
    • Low- and Middle-Income Contexts
    • Working with US universities and funders​
  • Events
  • News
  • Jobs
  • DARMA Board

To projektadministrator eller -controller (post award) til Team Research Support på IT-Universitetet

Deadline

2023-08-16

København

Deadline

2023-08-16

Link

To projektadministrator eller -controller (post award) til Team Research Support på IT-Universitetet

Vi søger to detaljeorienteret og struktureret projektadministrator eller -controller, som kan supportere vores kompetente forskere med administrativ projektledelse af danske, europæiske og internationale forskningsbevillinger.

Begge stillinger er med start den 1. oktober 2023. Den ene stilling er et barselsvikariat og som udgangspunkt et år frem, mens den anden er en tidsubegrænset stilling.
Du bliver en del af økonomiafdelingen, som består af fire teams, der tæller både projektadministratorer, controllere, bogholdere og analytikere. Til dagligt vil du referere til teamlederen for Team Research Support. Teamet består af 11 konsulenter (både pre-award og post-award), en studentermedhjælp og en teamleder, der understøtter ITU’s tre institutter.

Som medarbejder i Team Research Support vil du få ansvaret for din egen projektportefølje, hvor du i tæt samarbejde med de respektive forskningsledere følger projektøkonomien og sikrer overholdelse af bevillingsgivers administrative krav. Derudover understøtter du dine kolleger i teamet med kvalitetssikring af budgetter og regnskaber og videreudvikling af vores værktøjer.

Dine kerneopgaver:
Dit ansvarsområde vil primært være projektadministration af eksternt finansierede projekter fra kontraktindgåelse til afslutning af projektet, herunder:

  • Sparring og vejledning af forskerne ift. regler (fx bevillinger, rejser og repræsentation)
  • Løbende økonomistyring og budgetopfølgning ift. bevillinger fra primært danske offentlige og private fonde og EU i tæt samarbejde med forskerne
  • Udarbejdelse af års- og slutregnskaber til bevillingsgiverne
  • Understøttelse af HR og phD-skolen med ansættelser på eksterne bevillinger

I Team Research Support  vægter vi det temaorienterede samarbejde og videndeling meget højt og ser frem til dig, der har motivationen og evnen til at dele din viden og også gerne selv drager nytte af dine kollegers erfaringer. Som person er du proaktiv, imødekommende og service-minded. I dagligdagen anvender vi Teams, Excel og ESDH-systemet F2 samt det forskningsadministrative system PURE.

Dine kvalifikationer
Vi forstiller os, at du har en relevant økonomisk uddannelse (AC) og kan genkende dig selv og dine kompetencer i følgende:

  • Du kan hurtigt og nemt orientere dig i komplekse dokumenter, herunder især bevillingsvilkår.
  • Du har et godt kendskab til budgetopfølgning og økonomistyring.
  • Du kan bevare overblikket over en kompleks portefølje.
  • Du taler og skriver engelsk på højt niveau.
  • Du har gerne et godt kendskab til universitetssektoren.

Vi ser gerne, at du har erfaring som økonomivandt projektadministrator eller projektcontroller.

IT-Universitetet tilbyder
ITU tilbyder et spændende og udviklende job i et internationalt miljø med dygtige medarbejdere og gode kollegaer. Vi har en åben og uformel omgangstone og en afvekslende hverdag.

Arbejdstiden er som udgangspunkt 37 timer pr. uge. Vi har flekstid, hvilket giver gode muligheder for at få samspillet mellem arbejde og familieliv til at fungere godt.

Ansættelse og aflønning
Ansættelse og øvrige ansættelsesforhold sker i henhold til overenskomst mellem Skatteministeriet og AC/relevant organisation.
Der vil være mulighed for at forhandle individuelle tillæg afhængig af dine kvalifikationer.

Stillingerne ønskes besat senest den 1. oktober 2023.

Yderligere information
Du er velkommen til at kontakte teamleder Melanie Büscher e-mail meby@itu.dk, hvis du ønsker yderligere information om stillingen.

Ansøgningsprocedure
Du kan kun søge stillingen igennem vores e-rekrutteringssystem. Søg ved at trykke på knappen “Søg stillingen” nederst i stillingsannoncen på vores hjemmeside.

Ansøgningsfristen er den 16. august 2023 kl. 12:00.

Samtaler forventes afholdt i uge 35 og uge 36. IT-Universitetet benytter test i forbindelse med vores rekrutteringsforløb.

IT-Universitetet ønsker at afspejle et internationalt miljø og ser mangfoldighed som en ressource. Vi opfordrer alle kvalificerede uanset personlig baggrund til at søge stillingen.

General
  • About DARMA
  • General Assembly
  • Bylaws
Member profile

Use DARMA’s administrative system to adjust your profile and sign up for events and SIGs.

Guide: Sådan ændrer du din profil i DARMA’s administrative system

Member benefits
  • Annual Meeting
  • Online and in-person events
  • Stipends
  • Volunteer
  • Sister Societies
Become a Member
  • Join Darma
SIG
  • Volunteers
  • Staff Management in RMA
  • Danmarks Forskningsportal
  • Data and Automation
  • EARMA RM Roadmap
  • Impact
  • Management Information
  • PhD Administration
  • Private Foundations
  • Post-Award
  • RMA at Hospitals
  • RMA at Small Institutions
  • Working with US Universities and Funders
Search this site
Contact
  • Contact the DARMA Board

© Darma – 2025

Af: Aveo – web&marketing

Manage consent to cookies
We use cookies to optimize our website and our service.
Functional Always active
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service expressly requested by the subscriber or user, or solely for the purpose of transmitting a communication over an electronic communications network.
Præferencer
Den tekniske lagring eller adgang er nødvendig for det legitime formål at lagre præferencer, som abonnenten eller brugeren ikke har anmodet om.
Statistics
Den tekniske lagring eller adgang, der udelukkende anvendes til statistiske formål. The technical storage or access used solely for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance by your ISP or additional third party records, information stored or retrieved for this purpose alone will not normally be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is necessary to create user profiles for the purpose of posting advertisements or to track the user on a website or across multiple websites for similar marketing purposes.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
Preferences
{title} {title} {title}