Skip to content
  • Member Login
Join DARMA
  • About DARMA
  • Special Interest Groups
    • Volunteers
    • Staff Management
    • Danmarks Forskningsportal
    • Data and Automation
    • EARMA RM Roadmap
    • Impact
    • Management Information
    • PhD Administration
    • Post-Award
    • Private Foundations
    • RMA at Hospitals
    • RMA at small institutions
    • Low- and Middle-Income Contexts
    • Working with US universities and funders​
  • Events
  • News
  • Jobs
  • DARMA Board
  • About DARMA
  • Special Interest Groups
    • Volunteers
    • Staff Management
    • Danmarks Forskningsportal
    • Data and Automation
    • EARMA RM Roadmap
    • Impact
    • Management Information
    • PhD Administration
    • Post-Award
    • Private Foundations
    • RMA at Hospitals
    • RMA at small institutions
    • Low- and Middle-Income Contexts
    • Working with US universities and funders​
  • Events
  • News
  • Jobs
  • DARMA Board

Teamleder til Forskningssekretariatet på Roskilde Universitet

Deadline

2024-04-11

Roskilde

Deadline

2024-04-11

Link

Teamleder til Forskningssekretariatet på Roskilde Universitet

Roskilde Universitet søger en proaktiv og strategisk orienteret teamleder til Forskningssekretariatet, som vil spille en central rolle i realiseringen af Roskilde Universitets ambitioner på forskningsområdet.

Roskilde Universitet er i gang med en konsolidering af vores forskningsprofil, der rummer strategisk vigtige tiltag på mange områder. Forskningssekretariatet spiller en nøglerolle i dette arbejde, og som teamleder vil du være helt central som sparringspartner for teamet, samarbejdspartner for den øvrige administration og rådgiver for ledelsen. Vi søger en teamleder, der kan begå sig i en politisk styret organisation, har erfaring med ledelses- og forskningsunderstøttelse, og/eller styrkelse af ekstern forskningsfinansiering. Du trives med både at arbejde i dybden med opgaverne med input fra dit team og i bredden med processer og ledelse.

Opgaverne
Forskningssekretariats væsentligste opgave er at rådgive universitetets ledelse samt forskere om ekstern finansiering af forskning (pre-award). Her arbejder Forskningssekretariatet tæt sammen med forskningskoordinatorer på universitetets fire institutter, som i mange tilfælde har den direkte kontakt til den enkelte forsker. I andre tilfælde yder teamets medarbejdere direkte support til konkrete ansøgninger indenfor særligt udvalgte områder, herunder EU’s rammeprogrammer og udvalgte private fonde.

Forskningssekretariatet varetager derudover en bred portefølje af administrative og udviklingsorienterede opgaver på forskningsområdet inden for følgende temaer: forskningskvalitet og strategi, forskningspolitik og interessevaretagelse, forskningens rammer, vilkår og infrastruktur, den samfundsmæssige impact af forskningen og understøttelse af forskningens tværfaglige profil.

Eksempler på aktuelle opgaver er turnusevaluering af institutternes forskningsmiljøer, redegørelse over universitetets årlige hjemtag af eksterne forskningsmidler, ph.d.-administration i Roskilde Doctoral Schools samt sekretariatsbetjening af en række udvalg under prorektor for forskning.

Dine opgaver vil bl.a. omfatte at:

  • tilrettelægge og forbedre administrative processer samt udforme retningslinjer og vejledninger til brug i organisationen
  • rådgive universitetsledelsen inden for det forskningspolitiske og forskningsfinansierende landskab
  • være proaktiv og facilitere teamets dialog med institutterne inden for hele teamets portefølje
  • sparre med teamets medarbejdere om konkrete projekter, sagsfremstillinger og beslutningsoplæg til diverse fora

 

Foruden dit team, kommer du til at arbejde tæt sammen med vicedirektøren for Kommunikation og Rektorsekretariat og være en vigtig sparringspartner for prorektor for forskning.

Kvalifikationer
Vi forventer, at du har en relevant uddannelse på minimum kandidatniveau, og derudover lægger vi vægt på, at du:

  • har ledelseserfaring
  • har solid erfaring fra universitetsverdenen, herunder med ekstern forskningsfinansiering
  • har stærke analytiske kompetencer og erfaring med at fremstille beslutningsgrundlag og anbefalinger til universitetets ledelse
  • har gode skriftlige og mundtlige kommunikationsevner og kan formidle med forståelse for organisationens behov
  • er imødekommende og dygtig til at skabe gode samarbejdsrelationer med både ledere, medarbejdere, forskere og eksterne samarbejdspartnere.

 

Vi tilbyder
Du bliver leder med personaleansvar for et sekretariat med syv dygtige og engagerede medarbejdere. Og du får:

  • en spændende stilling med stort ansvar og gode muligheder for faglig udvikling
  • en central rolle på et lille universitet med store ambitioner
  • et tæt samarbejde med universitetets fire institutter samt i ledelsen
  • samarbejde og sparring i det daglige med teamlederne for de øvrige teams i afdelingen: Rektorsekretariat, Kommunikation, Presse og Eksternt Samarbejde
  • stor fleksibilitet i tilrettelæggelsen af arbejdet.

 

Mere information
For yderligere oplysninger om stillingen venligst kontakt vicedirektør Elisabeth Hvas på (+45) 41879581 eller eh@ruc.dk

Ansættelsesvilkår
Der er tale om en ansættelse på fuld tid, med reference til vicedirektør Elisabeth Hvas. Ansættelse sker i henhold til overenskomst mellem Finansministeriet og AC, med indplacering som chefkonsulent med personaleansvar. Der er herudover mulighed for at forhandle tillæg. Vi ser gerne, at du kan begynde den 1. juni 2024 eller snarest derefter.

Ansøgning
Søg stillingen på https://ruc.dk/ledige-stillinger-pa-roskilde-universitet/

Ansøgningen skal indeholde:  

1. Motiveret ansøgning

2. CV

3. Dokumentation for uddannelse

Ansøgningsfristen er 11. april 2024 og der vil blive afholdt 1. samtaler d. 15. og 16. april samt 2. samtale d. 24. april. Der vil være test mellem 1. og 2. samtale.

Materiale modtaget efter fristens udløb vil ikke blive taget i betragtning.

Roskilde Universitet ønsker at afspejle det omgivende samfund og opfordrer alle uanset personlig baggrund til at søge hos os.

General
  • About DARMA
  • General Assembly
  • Bylaws
Member profile

Use DARMA’s administrative system to adjust your profile and sign up for events and SIGs.

Guide: Sådan ændrer du din profil i DARMA’s administrative system

Member benefits
  • Annual Meeting
  • Online and in-person events
  • Stipends
  • Volunteer
  • Sister Societies
Become a Member
  • Join Darma
SIG
  • Volunteers
  • Staff Management in RMA
  • Danmarks Forskningsportal
  • Data and Automation
  • EARMA RM Roadmap
  • Impact
  • Management Information
  • PhD Administration
  • Private Foundations
  • Post-Award
  • RMA at Hospitals
  • RMA at Small Institutions
  • Working with US Universities and Funders
Search this site
Contact
  • Contact the DARMA Board

© Darma – 2025

Af: Aveo – web&marketing

Manage consent to cookies
We use cookies to optimize our website and our service.
Functional Always active
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service expressly requested by the subscriber or user, or solely for the purpose of transmitting a communication over an electronic communications network.
Præferencer
Den tekniske lagring eller adgang er nødvendig for det legitime formål at lagre præferencer, som abonnenten eller brugeren ikke har anmodet om.
Statistics
Den tekniske lagring eller adgang, der udelukkende anvendes til statistiske formål. The technical storage or access used solely for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance by your ISP or additional third party records, information stored or retrieved for this purpose alone will not normally be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is necessary to create user profiles for the purpose of posting advertisements or to track the user on a website or across multiple websites for similar marketing purposes.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
Preferences
{title} {title} {title}