Skip to content
  • Member Login
Join DARMA
  • About DARMA
  • Special Interest Groups
    • Volunteers
    • Staff Management
    • Danmarks Forskningsportal
    • Data and Automation
    • EARMA RM Roadmap
    • Impact
    • Management Information
    • PhD Administration
    • Post-Award
    • Private Foundations
    • RMA at Hospitals
    • RMA at small institutions
    • Low- and Middle-Income Contexts
    • Working with US universities and funders​
  • Events
  • News
  • Jobs
  • DARMA Board
  • About DARMA
  • Special Interest Groups
    • Volunteers
    • Staff Management
    • Danmarks Forskningsportal
    • Data and Automation
    • EARMA RM Roadmap
    • Impact
    • Management Information
    • PhD Administration
    • Post-Award
    • Private Foundations
    • RMA at Hospitals
    • RMA at small institutions
    • Low- and Middle-Income Contexts
    • Working with US universities and funders​
  • Events
  • News
  • Jobs
  • DARMA Board

Service Delivery Manager til Forskningsstøtte på Københavns Universitet

Deadline

2023-08-08

København

Deadline

2023-08-08

Link

Service Delivery Manager til Forskningsstøtte på Københavns Universitet

Københavns Universitets IT-afdeling søger en Service Delivery Manager til it-understøttelsen af forskningen på KU.

Du vil i det daglige være i dialog med KUs forskere og have en central rolle i at være med til at levere it-løsninger til alt slags forskning på KU. Forskningsstøtte dækker alle forskningsområder, så du vil opleve alle facetter af hvad det vil sige at bedrive forskning på KU.

Om stillingen

Du bliver en del af Forskningsstøtte, herunder Rådgivning & Datalab, hvor vi er 17 kollegaer, som arbejder i et uformelt samarbejdsmiljø, hvor der er stor mulighed for indflydelse for den enkelte, vidensdeling og gensidig hjælpsomhed. Vi rådgiver om alt fra KU-ITs standardservices, til services der findes ude på fakulteterne til anskaffelse af servere og HPC-faciliteter

IT fylder i stigende grad mere hos KU’s forskere og øvrige medarbejdere, og derfor er der behov for tæt dialog med henblik på at oversætte disse ønsker/behov til konkrete tekniske løsninger, det være sig alt fra mindre systemer til formidling af forskningsresultater, til større berigningssystemer til fx analyse af billeder af cellestrukturer eller optræning af AI. Du skal bruge og vedligeholde vores proces for disse løsningsaktiviteter, sammensætte det nødvendige team af IT-teknikere/udviklere fra KU-IT til at implementere løsningerne og sikre klare aftaler om fremtidig drift og vedligehold. Du skal være med til at identificere tendenser og fælles behov, der kunne blive nye standardservices i KU-IT.

Dine primære opgaver bliver at

  • Facilitere at KU-IT omsætter ønsker/behov til tekniske løsninger
  • Udarbejde og vedligeholde et ressourceoverblik
  • Være projektkoordinator mellem forskere/brugere og KU-IT på konkrete løsningsaktiviteter
  • Sørge for opfølgning og rapportering på igangsatte aktiviteter/opgaver
  • Udarbejde leverance- og serviceaftaler (SLA’er) på de leverede IT-ydelser

Din profil

Din uddannelsesbaggrund er ikke afgørende for os. I Forskningsstøtte har vi alle sammen forskellige baggrunde, fra ingeniører til jurister til ufaglærte og nogen med baggrund som forsker. Vi leder efter en nysgerrig, imødekommende og samarbejdende kollega, som er god til at dele viden og gerne med erfaring indenfor opgavestyring og viden om udformning af servicebeskrivelser.

Derudover leder vi efter en kollega med:

  • Gode analytiske evner og en struktureret tilgang til opgaverne
  • Gode kommunikative- og samarbejdsevner både i forhold til kolleger og i forhold til interne og eksterne samarbejdspartnere, hermed forskere og leverandører
  • God teknisk forståelse for opgaver og processer i en IT-afdeling, eller mod på at lære det.

Mangler du erfaring på nogle af områderne, sørger vi for at klæde dig på – både når du starter og løbende igennem din ansættelse.

Om KU-IT som arbejdsplads

Har du lyst til at sætte dit aftryk på IT-fundamentet under Københavns Universitetets 40.000 studerende og 10.000 ansatte? Bliver du begejstret ved tanken om at understøtte et internationalt forsknings- og studiemiljø? Så har vi jobbet til dig.

KU-IT leverer og supporterer en bred palet af IT-løsninger til forskning, undervisning og administration på Københavns Universitet. Derudover rådgiver KU-IT universitets ledelse og forskere om alt fra IT-udstyr til IT-sikkerhed og digitalisering.

Du får ca. 290 dygtige IT-kolleger, heraf 17 i Forskningsstøtte alene, og du kommer til at arbejde i et fagligt miljø, hvor tværgående samarbejde, sparring og udvikling bliver vægtet meget højt, og hvor alle bidrager til Københavns Universitets målsætning om at være et universitet i verdensklasse.

KU-IT er en familievenlig arbejdsplads med fokus på trivsel og løbende kompetenceudvikling. Der er mulighed for hjemmearbejdsdage, og samtidigt prioriterer vi kollegaskabet højt – bl.a. ved at arrangere forskellige sociale arrangementer i og uden for arbejdstiden for gruppen, sektionen og for hele KU-IT. KU afholder sågar en årlig musikfestival for alle ansatte og studerende.

Din nye arbejdsplads bliver på Njalsgade 136, tæt på Islands Brygge metro og med mulighed for gratis parkering.

På denne side kan du i en kort video høre en medarbejder fortælle, hvordan det er at arbejde med IT på Københavns Universitet, f.eks. som IT-udvikler.

Løn og ansættelsesvilkår

Den ugentlige arbejdstid er 37 timer inklusive frokost. Løn og ansættelsesvilkår sker efter gældende overenskomst mellem Skatteministeriet og AC, med indplacering som fuldmægtig eller specialkonsulent eller med CO10, PROSA med indplacering i løngruppe 3 eller 4, eller anden faglig relevant overenskomst. Indplacering er afhængig af erfaring og kompetencer

Yderligere oplysninger

Hvis du har spørgsmål til stillingen eller om KU-IT, er du meget velkommen til at kontakte Jonas Rank Møller på tlf. 23 48 46 91 eller jrm@adm.ku.dk. Vi tager også gerne en indledende snak online via Teams med dig om jobbet, inden du søger.

Sådan søger du jobbet

Send din ansøgning med CV og andre relevante dokumenter, så vi har den 08/08-2023 kl. 23.59. Vi forventer at afholde første samtalerunde løbende og senest i uge 33 og anden samtalerunde i uge 34.

Vi ønsker at afspejle det omgivende samfund og opfordrer alle uanset personlig baggrund til at søge stillingen.

General
  • About DARMA
  • General Assembly
  • Bylaws
Member profile

Use DARMA’s administrative system to adjust your profile and sign up for events and SIGs.

Guide: Sådan ændrer du din profil i DARMA’s administrative system

Member benefits
  • Annual Meeting
  • Online and in-person events
  • Stipends
  • Volunteer
  • Sister Societies
Become a Member
  • Join Darma
SIG
  • Volunteers
  • Staff Management in RMA
  • Danmarks Forskningsportal
  • Data and Automation
  • EARMA RM Roadmap
  • Impact
  • Management Information
  • PhD Administration
  • Private Foundations
  • Post-Award
  • RMA at Hospitals
  • RMA at Small Institutions
  • Working with US Universities and Funders
Search this site
Contact
  • Contact the DARMA Board

© Darma – 2025

Af: Aveo – web&marketing

Manage consent to cookies
We use cookies to optimize our website and our service.
Functional Always active
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service expressly requested by the subscriber or user, or solely for the purpose of transmitting a communication over an electronic communications network.
Præferencer
Den tekniske lagring eller adgang er nødvendig for det legitime formål at lagre præferencer, som abonnenten eller brugeren ikke har anmodet om.
Statistics
Den tekniske lagring eller adgang, der udelukkende anvendes til statistiske formål. The technical storage or access used solely for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance by your ISP or additional third party records, information stored or retrieved for this purpose alone will not normally be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is necessary to create user profiles for the purpose of posting advertisements or to track the user on a website or across multiple websites for similar marketing purposes.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
Preferences
{title} {title} {title}