Skip to content
Join DARMA
  • About DARMA
  • Special Interest Groups
    • Staff Management
    • Danmarks Forskningsportal
    • Data and Automation
    • Impact
    • Management Information
    • PhD Administration
    • Post-Award
    • Private Foundations
    • RMA at small institutions
    • SRAI
  • Event
  • News
  • Jobs
  • DARMA Board
Menu
  • About DARMA
  • Special Interest Groups
    • Staff Management
    • Danmarks Forskningsportal
    • Data and Automation
    • Impact
    • Management Information
    • PhD Administration
    • Post-Award
    • Private Foundations
    • RMA at small institutions
    • SRAI
  • Event
  • News
  • Jobs
  • DARMA Board

Sekretariatsleder søges til Danmarks Forsknings- og Innovationspolitiske Råd (DFIR)

Deadline

2022-05-11

København
København K.

Deadline

2022-05-11

Link

Sekretariatsleder søges til Danmarks Forsknings- og Innovationspolitiske Råd (DFIR)

Vil du være med til at give gode råd om, hvor dansk forsknings- og innovationspolitik skal bevæge sig hen i de kommende år?

Brænder du for forsknings- og innovationspolitik? Har du politisk tæft, gode analytiske evner og erfaring med betjening af politiske råd mv.? Så er du måske den kommende sekretariatsleder for Danmarks Forsknings- og Innovationspolitiske Råd (DFIR).

Vi skaber fundamentet for fremtiden
Viden former fremtiden. I Uddannelses- og Forskningsministeriet arbejder vi for at styrke hele Danmark gennem uddannelse, forskning og innovation. Vi skaber et solidt fundament for de videregående uddannelser, forskningen og den videnbaserede innovation i Danmark, så nye idéer kan spire og skabe vækst.

Om Rådets opgaver og stillingen
Danmarks Forsknings- og Innovationspolitiske Råd (DFIR) har til formål at fremme udviklingen af dansk forskning, teknologiudvikling og innovation til gavn for samfundet. Rådet giver uddannelses- og forskningsministeren, Folketinget og øvrige ministre uafhængig og sagkyndig rådgivning om forskning, teknologiudvikling og innovation på overordnet niveau, herunder om kommende behov på området. DFIR kan rådgive efter anmodning eller på eget initiativ. I sin rådgivning skal rådet inddrage relevante nationale og internationale erfaringer og tendenser. Rådgivningen skal være baseret på dokumentation, undersøgelser, analyser og evalueringer inden for området.

Sekretariatslederen ansættes i Uddannelses- og Forskningsministeriet. Sekretariatet for DFIR er en selvstændig enhed, men indgår rent organisatorisk i Center for forskning, innovation og internationalt samarbejde i departementet. Sekretariatslederen refererer personalemæssigt til en af kontorcheferne i centeret, men i alle faglige forhold vedrørende rådets arbejde er der armslængde og reference til rådets formand. Sekretariatslederen har personaleansvar for medarbejderne i sekretariatet.

Er du vores nye sekretariatsleder?
Som sekretariatsleder har du ansvaret for at tilrettelægge det daglige arbejde i sekretariatet. Det sker i tæt samarbejde med formanden. Der er aktuelt fire medarbejdere i sekretariatet.

Du får således bl.a. ansvaret for at gennemføre analyser, evalueringer og videnindsamlinger for rådet, planlægge og gennemføre events, konferencer mv. og bistå ved DFIRs dialog med interessenter inden for forskning og innovation. Der er også internationalt samarbejde og kontakter med tilsvarende internationale organer og institutioner.

Vi forestiller os, at du har en relevant akademisk uddannelsesmæssig baggrund, og at du har både erfaring med analysearbejde og betjening af råd og udvalg. Det vil være en klar fordel, at du har indsigt i både den aktuelle forsknings- og innovationspolitik og har et vist kendskab til den historiske udvikling inden for området. Der er samtidig en vigtig ledelsesopgave knyttet til at organisere arbejdet og lede og motivere medarbejderne i sekretariatet.

Derudover lægger vi vægt på, at du er:

  • analytisk, struktureret og har solid faglig forståelse
  • i stand til at arbejde med strategisk perspektiv
  • god til at kommunikere i skrift og tale
  • selvstændig og handlekraftig
  • en god samarbejdspartner og kan etablere en god og ligeværdig dialog.

En ambitiøs og social arbejdsplads 
Du bliver en del af en ambitiøs arbejdsplads med dedikerede og fagligt stærke kollegaer, hvor vi prioriterer et godt samarbejde og arbejdsglæde i hverdagen. Vi mener, at en god kultur med dialog og samarbejde er forudsætningen for, at vi lykkes. Derfor er her plads til grin i den travle hverdag. Samtidig får du gode udviklingsmuligheder og stor fleksibilitet, så du kan balancere faglige ambitioner og privatliv

Løn og ansættelsesvilkår
Du ansættes i Uddannelses- og Forskningsministeriets koncern som chefkonsulent med personaleansvar efter overenskomst mellem Finansministeriet og relevant organisation. Der er mulighed for at forhandle tillæg, der matcher dine kvalifikationer.

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte direktør Nils Agerhus på tlf. 20757817 eller mail nag@ufm.dk.

Søg stillingen
Søg via vores hjemmeside www.ufm.dk/job-i-ministeriet. Vi skal have din ansøgning senest onsdag den 11. maj 2022 kl. 12.00.

Vi forventer at holde to samtalerunder. Første samtalerunde afholdes i uge 20 og anden samtalerunde i uge 21. Mellem første og anden samtalerunde gennemføres kognitiv- og personlighedstest.

Ligestilling i alle dens aspekter er vigtig. Derfor opfordres alle interesserede uanset etnisk tilhørsforhold, religion, køn, alder og lign. til at søge stillingen. Uddannelses- og Forskningsministeriet er medlem af foreningen Lige Adgang.

Om Uddannelses- og Forskningsministeriet
I Uddannelses- og Forskningsministeriets departement bistår vi ministeren og regeringen med at udvikle landets uddannelses-, forsknings- og innovationspolitik. Vi klæder ministeren på til at træffe beslutninger baseret på fakta og den nyeste viden i tæt dialog med vores styrelse. Derudover står vi for at udvikle koncernen og løse de opgave, der går på tværs af ministeriet inden for kommunikation, jura, økonomi og HR.

General
  • About DARMA
  • General Assembly
  • Bylaws
Member profile

Use DARMA’s administrative system to adjust your profile and sign up for events and SIGs.

Member benefits
  • Annual Meeting
  • Online and in-person events
  • Stipends
  • Volunteer
  • Sister Societies
Become a Member
  • Join Darma
SIG
  • Staff Management in RMA
  • Danmarks Forskningsportal
  • Data and Automation
  • Impact
  • Management Information
  • PhD Administration
  • Private Foundations
  • Post-Award
  • RMA at Small Institutions
  • SRA International
Search this site
Contact
  • Contact the DARMA Board

© Darma – 2023

Af: Aveo – web&marketing

Manage consent to cookies
We use cookies to optimize our website and our service.
Functional Always active
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service expressly requested by the subscriber or user, or solely for the purpose of transmitting a communication over an electronic communications network.
Præferencer
Den tekniske lagring eller adgang er nødvendig for det legitime formål at lagre præferencer, som abonnenten eller brugeren ikke har anmodet om.
Statistics
Den tekniske lagring eller adgang, der udelukkende anvendes til statistiske formål. The technical storage or access used solely for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance by your ISP or additional third party records, information stored or retrieved for this purpose alone will not normally be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is necessary to create user profiles for the purpose of posting advertisements or to track the user on a website or across multiple websites for similar marketing purposes.
Manage options Manage services Manage vendors Read more about these purposes
Preferences
{title} {title} {title}