Skip to content
  • Member Login
Join DARMA
  • About DARMA
  • Special Interest Groups
    • Volunteers
    • Staff Management
    • Danmarks Forskningsportal
    • Data and Automation
    • EARMA RM Roadmap
    • Impact
    • Management Information
    • PhD Administration
    • Post-Award
    • Private Foundations
    • RMA at Hospitals
    • RMA at small institutions
    • Low- and Middle-Income Contexts
    • Working with US universities and funders​
  • Events
  • News
  • Jobs
  • DARMA Board
  • About DARMA
  • Special Interest Groups
    • Volunteers
    • Staff Management
    • Danmarks Forskningsportal
    • Data and Automation
    • EARMA RM Roadmap
    • Impact
    • Management Information
    • PhD Administration
    • Post-Award
    • Private Foundations
    • RMA at Hospitals
    • RMA at small institutions
    • Low- and Middle-Income Contexts
    • Working with US universities and funders​
  • Events
  • News
  • Jobs
  • DARMA Board

Research Support på ITU søger kollega til pre-award opgaver

Deadline

2025-06-02

København

Deadline

2025-06-02

Link

Research Support på ITU søger kollega til pre-award opgaver

Vil du bidrage til ITU’s fortsatte fremgang med ekstern forskningsfinansiering?

Motiveres du af at yde kvalificeret rådgivning og support til forskere og bidrage til ITU’s fortsatte fremgang med ekstern forskningsfinansiering? Vi søger en kollega, der kan give kvalificeret ansøgningsspecifik støtte og samtidig indgå i udviklingen af vores arbejdsgange. Du har nemt ved at indgå i samarbejde både med dine nære kolleger, forskere og andre afdelinger i huset.

Du kan arbejde selvstændigt med de ansøgninger, du understøtter, men er en udpræget teamplayer i videndeling samt organiseringen og udviklingen af vores arbejdsgange. Måske har du erfaring med fundingområdet – fra enten universitetsverdenen, en fond eller noget helt tredje – eller måske har du selv været forsker og har besluttet dig for at skifte over i en administrativ rolle.

Det er dig, der sammen med dine kolleger:

  • Identificerer og formidler relevante finansieringsmuligheder til forskerne på ITU, der passer til forskernes erfaringer og visioner.
  • Understøtter indsendelse af ansøgninger, der i både form og indhold opfylder de krav, som bevillingsgiver stiller.
  • Bidrager til de ikke-videnskabelige afsnit i nationale og internationale fondsansøgninger.
  • Udarbejder projektbudgetter, der holder.
  • Opsamler og deler viden om forskningspolitiske tiltag.
  • Afholder interne workshops og kurser.
  • Bidrager til ITU’s strategiske og tværgående initiativer inden for ekstern forskningsfinansiering.

Dine kvalifikationer

  • Kendskab til nationale og internationale private og offentlige bevillingsgivere og deres fundingprogrammer.
  • Forståelse for de bevillingsmæssige økonomiske rammer og stor sans for detaljer og processer.
  • Særdeles gode formulerings- og formidlingsevner skriftligt og mundtligt på såvel dansk som engelsk.
  • Evne til at arbejde selvstændigt, opsøgende og ikke mindst detaljeorienteret.
  • En relevant akademisk uddannelse.
  • Interesse for både dansk og europæisk forskningspolitik.

Microsoft Office pakken er et dagligt arbejdsredskab for dig, og du er vant til at arbejde i administrative IT-værktøjer, herunder Excel og Copilot, samt de mest gængse elektroniske ansøgningsportaler.

Hvis du derudover har erfaring med Horizon Europe (søjle II), administrativ koordinering af store forskningsprojekter med mange samarbejdspartnere, udvikling af digitale værktøjer, herunder AI, der understøtter interne arbejdsprocesser eller udarbejdelse af forskningsanalyser til ledelsesrapportering, er det et stort plus – men ikke et krav.

Hvem er vi?
Du bliver en del af økonomiafdelingen, som består af tre teams: Research Support, Analyse samt Accounting & Controlling. Til dagligt vil du referere til teamlederen for Research Support. Teamet består af 11 konsulenter (både pre-award og post-award), en studentermedhjælper og en teamleder. I teamet har vi en hverdag med stor afveksling, høj faglighed og en god portion humor. Vi arbejder tæt sammen – både i teamet og med forskere og andre afdelinger på ITU – og vi prioriterer videndeling og det gode kollegaskab højt.

Research Support har ansvar for at understøtte ITU’s fundingproces fra tidlig idé til endelig indsendelse af ansøgningen (pre-award), samt for administrationen af ITU-forskernes danske og udenlandske eksterne forskningsbevillinger, fra bevillingen er modtaget til projektet afrapporteres og lukkes (post-award).

ITU søger ekstern forskningsfinansiering fra danske offentlige og private fonde. Derudover indgår vores forskere også i forskningssamarbejder finansieret af de europæiske rammeprogrammer, især Horizon Europe.

IT-Universitetet tilbyder
ITU tilbyder et spændende og alsidigt job i et internationalt miljø med dygtige medarbejdere og gode kollegaer. Vi har en åben og uformel omgangstone og en afvekslende hverdag. Arbejdstiden er 37 timer pr. uge. Vi har flekstid, hvilket giver gode muligheder for at få samspillet mellem arbejde og fritid til at fungere optimalt.

Ansættelsesvilkår
Aflønning og øvrige ansættelsesforhold sker i henhold til gældende overenskomst mellem Skatteministeriet og relevant organisation, med en indplacering og aflønning afhængig af kvalifikationer og erfaring. Der vil være mulighed for at forhandle individuelle tillæg.

Stillingen ønskes besat snarest muligt og senest den 1. august 2025.

Yderligere information
Du er velkommen til at kontakte Teamleder Melanie Büscher på mail meby@itu.dk, hvis du ønsker yderligere information om stillingen.

Ansøgningsprocedure
Du kan kun søge stillingen igennem vores e-rekrutteringssystem. Søg ved at trykke på knappen “Søg stillingen” nederst i stillingsannoncen på vores hjemmeside.

Ansøgningsfristen er den 2. juni 2025 kl. 12:00.

Samtaler forventes afholdt i uge 24 og 25.

IT-Universitetet benytter test i forbindelse med rekrutteringsforløb.

På IT-Universitetet har vi et internationalt miljø og ser mangfoldighed som en værdifuld ressource. Vi lægger stor vægt på at understøtte et inkluderende arbejdsmiljø for alle vores medarbejdere og opfordrer derfor alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religiøse tilhørsforhold eller etnicitet til at søge stillingen

General
  • About DARMA
  • General Assembly
  • Bylaws
Member profile

Use DARMA’s administrative system to adjust your profile and sign up for events and SIGs.

Guide: Sådan ændrer du din profil i DARMA’s administrative system

Member benefits
  • Annual Meeting
  • Online and in-person events
  • Stipends
  • Volunteer
  • Sister Societies
Become a Member
  • Join Darma
SIG
  • Volunteers
  • Staff Management in RMA
  • Danmarks Forskningsportal
  • Data and Automation
  • EARMA RM Roadmap
  • Impact
  • Management Information
  • PhD Administration
  • Private Foundations
  • Post-Award
  • RMA at Hospitals
  • RMA at Small Institutions
  • Working with US Universities and Funders
Search this site
Contact
  • Contact the DARMA Board

© Darma – 2025

Af: Aveo – web&marketing

Manage consent to cookies
We use cookies to optimize our website and our service.
Functional Always active
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service expressly requested by the subscriber or user, or solely for the purpose of transmitting a communication over an electronic communications network.
Præferencer
Den tekniske lagring eller adgang er nødvendig for det legitime formål at lagre præferencer, som abonnenten eller brugeren ikke har anmodet om.
Statistics
Den tekniske lagring eller adgang, der udelukkende anvendes til statistiske formål. The technical storage or access used solely for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance by your ISP or additional third party records, information stored or retrieved for this purpose alone will not normally be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is necessary to create user profiles for the purpose of posting advertisements or to track the user on a website or across multiple websites for similar marketing purposes.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
Preferences
{title} {title} {title}