Skip to content
  • Member Login
Join DARMA
  • About DARMA
  • Special Interest Groups
    • Volunteers
    • Staff Management
    • Danmarks Forskningsportal
    • Data and Automation
    • EARMA RM Roadmap
    • Impact
    • Management Information
    • PhD Administration
    • Post-Award
    • Private Foundations
    • RMA at Hospitals
    • RMA at small institutions
    • Low- and Middle-Income Contexts
    • Working with US universities and funders​
  • Events
  • News
  • Jobs
  • DARMA Board
  • About DARMA
  • Special Interest Groups
    • Volunteers
    • Staff Management
    • Danmarks Forskningsportal
    • Data and Automation
    • EARMA RM Roadmap
    • Impact
    • Management Information
    • PhD Administration
    • Post-Award
    • Private Foundations
    • RMA at Hospitals
    • RMA at small institutions
    • Low- and Middle-Income Contexts
    • Working with US universities and funders​
  • Events
  • News
  • Jobs
  • DARMA Board

Research Funding Adviser – DTU Management

Deadline

2025-04-06

Lyngby

Deadline

2025-04-06

Link

Research Funding Adviser – DTU Management

DTU Management søger en research funding adviser til vores Sektion for Funding og Kommunikation.

Som research funding adviser vil du blive en del af et team, der støtter og rådgiver forskere inden for excellence funding (f.eks. ERC, DFF og Carlsberg).

I kernen handler dit job om at rådgive forskere om, hvor de skal søge funding, give feedback og kommentere ansøgninger, koordinere arbejdet med at sammensætte ansøgninger og supportere med administrationen af bevillinger. Det er forskeren, der har ansvaret for ansøgningen, men uden din support kan de ikke lykkes.

Som en del af et internationalt institut vil du få en bred kontaktflade til danske og udenlandske ansatte, studerende, gæster og samarbejdspartnere. Arbejdssproget er derfor både engelsk og dansk.

Dine primære arbejdsopgaver inkluderer:

  • Bistå med overblik over mulige finansieringskilder, og erfaringsopsamling fra bevilgede såvel som ikke-bevilgede ansøgninger.
  • Bistå forskere med ansøgninger om midler til relevante finansieringskilder, bl.a. offentlige og private fonde samt EU, herunder sikre, at ansøgningerne både i form og indhold opfylder de krav, som finansieringskilderne stiller, samt bidrage til ikke-videnskabelige afsnit i nationale og internationale forskningsansøgninger.
  • Bistå til projektadministration og afrapportering af allerede bevilligede projekter.
  • Bidrage til at projekter overholder krav vedrørende data og personfølsomme data, herunder data management planer og overholdelse af GDPR
  • Være bindeled mellem instituttets forskere og DTU’s jurister i forbindelse med kontrakter, samarbejdsaftaler og lign.
  • Yde assistance i forbindelse med økonomistyring af projekter, herunder være bindeled til DTU’s økonomicenter.
  • Kommunikere med nationale og internationale samarbejdspartnere skriftligt som mundtligt.
  • Proaktivt medvirke til at sikre at tidsplaner i ansøgningsprojekter og projekter overholdes af alle parter

Vi forestiller os, at du:

  • Har en akademisk uddannelse eller uddannelse på tilsvarende niveau, gerne kombineret med erfaring fra en akademisk arbejdsplads.
  • Har erfaring med administrativ koordinering af projekter og fundraising fra forskningsmiljøer og/eller erfaring fra fondsverdenen (både offentlig og privat).
  • Gerne har et bredt overblik over nationale og internationale forskningsprogrammer og andre fundingmuligheder.
  • Har en vis tæft for økonomi – særligt med henblik på udarbejdelse af og opfølgning på budgetter.
  • Behersker dansk og engelsk på højt niveau, både skriftligt og mundtligt, og er vant til at arbejde i MS Office samt administrative IT-systemer bl.a. til journalisering og budgetopfølgning.
  • Er servicemindet, samarbejdsorienteret og engageret samtidig med at du arbejder struktureret og systematisk.

Hvad tilbyder vi dig
Vi tilbyder et spændende og varieret job i en internationalt orienteret organisation. Du vil få stor indflydelse på planlægningen og løsningen af egne opgaver; gode muligheder for kompetenceudvikling samt vidensdeling på tværs af instituttet såvel som hele DTU-organisationen; gode arbejdsvilkår og kolleger i en virksomhed, der interesserer sig for sine medarbejdere.

Løn og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår sker i henhold til overenskomst for akademikere i staten eller anden relevant overenskomst.

Din ugentlige arbejdstid er gennemsnitligt 37 timer.

Din arbejdsplads bliver DTU Management, Lyngby Campus.

Ansøgning og kontakt
Vi skal modtage din online ansøgning senest den 6. april 2025. Åbn linket “Ansøg nu”, hvor du udfylder ansøgningsformularen samt vedhæfter motiveret ansøgning, CV og eksamensbeviser.

Ønsker du flere oplysninger om stillingen, er du velkommen til at kontakte sektionsleder, Michaela Horn Simonsen, 2489 8022, mihosi@dtu.dk. Læs mere om instituttet på www.man.dtu.dk.

Ansøgninger modtaget efter ansøgningsfristens udløb tages ikke i betragtning.

Alle interesserede uanset alder, køn, handicap, race, religion eller etnisk tilhørsforhold, opfordres til at søge stillingen. Da DTU arbejder med forskning i kritisk teknologi, hvormed der gælder særlige regler for blandt andet sikkerhed og eksportkontrol, kan der blive foretage open source-baggrundstjek af kvalificerede kandidater til stillingen.

DTU Management forsker i samspillet mellem ledelse, teknologi og økonomi. Vi udvikler løsninger i tæt samarbejde med virksomheder og myndigheder. Vores forskning har til formål at styrke velfærd, produktivitet og bæredygtighed i samfundet. Et nøgleelement er teknologiens rolle og dens interaktion med erhverv og mennesker. På uddannelsesområdet bidrager DTU Management til en lang række af DTUs ingeniøruddannelser på bachelor-, kandidat- og ph.d.-niveau. DTU Management har 200+ medarbejdere. Vi tilbyder et internationalt miljø, hvor omkring halvdelen af de ansatte er fra udlandet.

Teknologi for mennesker
DTU udvikler teknologi for mennesker. Med vores forskning og uddannelser i international topklasse er vi med til at skabe en bedre verden, og vi bidrager til løsningen af de globale udfordringer formuleret i FN’s 17 verdensmål for en bæredygtig udvikling. H.C. Ørsted grundlagde DTU i 1829 med en klar mission om at udvikle og nyttiggøre naturvidenskab og teknisk videnskab til gavn for samfundet. Den mission lever den dag i dag. DTU har 13.500 studerende og 6.000 ansatte. Vi arbejder i en international atmosfære og har et inkluderende, udviklende og uformelt arbejdsmiljø. DTU har campusser i hele Danmark og i Grønland og samarbejder med de bedste universiteter verden over.

General
  • About DARMA
  • General Assembly
  • Bylaws
Member profile

Use DARMA’s administrative system to adjust your profile and sign up for events and SIGs.

Guide: Sådan ændrer du din profil i DARMA’s administrative system

Member benefits
  • Annual Meeting
  • Online and in-person events
  • Stipends
  • Volunteer
  • Sister Societies
Become a Member
  • Join Darma
SIG
  • Volunteers
  • Staff Management in RMA
  • Danmarks Forskningsportal
  • Data and Automation
  • EARMA RM Roadmap
  • Impact
  • Management Information
  • PhD Administration
  • Private Foundations
  • Post-Award
  • RMA at Hospitals
  • RMA at Small Institutions
  • Working with US Universities and Funders
Search this site
Contact
  • Contact the DARMA Board

© Darma – 2025

Af: Aveo – web&marketing

Manage consent to cookies
We use cookies to optimize our website and our service.
Functional Always active
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service expressly requested by the subscriber or user, or solely for the purpose of transmitting a communication over an electronic communications network.
Præferencer
Den tekniske lagring eller adgang er nødvendig for det legitime formål at lagre præferencer, som abonnenten eller brugeren ikke har anmodet om.
Statistics
Den tekniske lagring eller adgang, der udelukkende anvendes til statistiske formål. The technical storage or access used solely for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance by your ISP or additional third party records, information stored or retrieved for this purpose alone will not normally be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is necessary to create user profiles for the purpose of posting advertisements or to track the user on a website or across multiple websites for similar marketing purposes.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
Preferences
{title} {title} {title}