Skip to content
  • Member Login
Join DARMA
  • About DARMA
  • Special Interest Groups
    • Volunteers
    • Staff Management
    • Danmarks Forskningsportal
    • Data and Automation
    • EARMA RM Roadmap
    • Impact
    • Management Information
    • PhD Administration
    • Post-Award
    • Private Foundations
    • RMA at Hospitals
    • RMA at small institutions
    • Low- and Middle-Income Contexts
    • Working with US universities and funders​
  • Events
  • News
  • Jobs
  • DARMA Board
  • About DARMA
  • Special Interest Groups
    • Volunteers
    • Staff Management
    • Danmarks Forskningsportal
    • Data and Automation
    • EARMA RM Roadmap
    • Impact
    • Management Information
    • PhD Administration
    • Post-Award
    • Private Foundations
    • RMA at Hospitals
    • RMA at small institutions
    • Low- and Middle-Income Contexts
    • Working with US universities and funders​
  • Events
  • News
  • Jobs
  • DARMA Board

Projektøkonom til eksterne forskningsbevillinger i Region Hovedstaden

Deadline

2022-12-11

København

Deadline

2022-12-11

Link

Projektøkonom til eksterne forskningsbevillinger i Region Hovedstaden

Kan du bidrage med kompetent økonomistyring af komplekse forskningsprojekter? Så har du nu muligheden i Region Hovedstadens team for Projektøkonomi.

Forskning er en vigtig og integreret del af hverdagen på hospitalerne i Region Hovedstaden. Vi mangler en projektøkonom, der brænder for at hjælpe forskere i verdensklasse med at holde styr på økonomien i deres forskningsprojekter. Du vil sammen med teamets øvrige medarbejdere, være med til at understøtte forskerne i korrekt afrapportering i henhold til lovgivning og regler for de forskellige bevillingsprogrammer. Vores portefølje er en bred vifte af opgaver og omfatter løbende styring og tilsyn med projektmidler samt udfærdigelse af regnskaber inden for flere fondsprogrammer.

Du kan rådgive professionelt

Grundlæggende handler dit job om at understøtte driften af fondsprojekter. Du får selvstændigt ansvar for at administrere et antal eksterne bevillinger for forskere, hvilket indebærer en bred kontaktflade til regionens øvrige økonomifunktioner både på koncernniveau og lokalt på hospitalerne. Desuden vil du have ansvar for kontakten til eksterne samarbejdspartnere.

Dine primære opgaver bliver at:

  • Udarbejde perioderegnskaber og slutregnskaber til revision.
  • Rådgive om projektbudgetter i relation til forskellige bevillingskrav og re-budgettering.
  • Rådgive om bevillingers rammer og sikre at udgifter på forskellige projekter anvendes efter reglerne.
  • Afholde opstartsmøder med projektejere ved nye bevillinger og gennemføre løbende møder for at sikre kvalitet i projektregnskaberne.
  • Bidrage til kvalitetssikring, udvikling af teamets arbejdsgange samt portefølje, driftsoptimering og servicetilbud.

Solid erfaring med økonomiadministration 

Du trives i arbejdsrummet mellem forskellige fagligheder og en bred kontaktflade, hvor din evne til at indhente regnskabsmaterialet, herunder timesedler, lønudtræk, bilag mv. er afgørende for at overholde deadlines. Du skal kunne bevare overblikket og arbejde struktureret for manuelt at kunne sammensætte regnskaberne ud fra oplysninger fra flere forskellige systemer.

Derudover rummer dit CV:

  • En relevant økonomisk uddannelsesmæssig baggrund.
  • Dokumenteret erfaring med regnskab og økonomisk afrapportering af internationale og/eller nationale projekter.
  • Erfaring med forskermiljøer og rådgivning om budgetregler for komplekse bevillinger.
  • Evnen til at formidle din rådgivning til aftagere med forskellige kompetencer.
  • Sans for IT med fokus i Excel, og gerne erfaring med SAP og Silkeborg Data.

Projektøkonomi – dit nye team

Du bliver en del af teamet Projektøkonomi, som er en del af forskerstøtteorganisationen i Region Hovedstaden. Projektøkonomi er organisatorisk placeret i enheden Forskerstøtte Økonomi sammen med Finansieringsteamet, som der er et tæt samarbejde med. Du får 4 nye kollegaer i teamet, som du deler kontor med. Godt kollegaskab har høj værdi for os og vi værdsætter samarbejde, vidensdeling og fælles udvikling. I dagligdagen tager vi os tid til at hjælpe hinanden og vi arbejder løbende med at forbedre arbejdsgange og procesoptimere. Vi er fysisk placeret på Rigshospitalet og der er mulighed for at arbejde hjemmefra.

Kontakt og ansøgning

Send venligst din ansøgning med CV og eksamensbeviser senest den 11. december 2022 via vores hjemmeside. Tiltrædelse snarest muligt.

Har du spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte Enhedschef Christian Drabe Alminde på 40 23 66 91 eller projektøkonom Nini Winther på 20 49 55 37.

Løn og ansættelsesvilkår

Løn og ansættelsesvilkår er i henhold til gældende overenskomst mellem Region Hovedstaden og relevant faglig organisation.

Tjenestested; Region Hovedstaden, Rigshospitalet, Esther Møllers Vej 1, opgang 11, 2100 København Ø.

Vi glæder os til at høre fra dig og behandler naturligvis din ansøgning fortroligt.

General
  • About DARMA
  • General Assembly
  • Bylaws
Member profile

Use DARMA’s administrative system to adjust your profile and sign up for events and SIGs.

Guide: Sådan ændrer du din profil i DARMA’s administrative system

Member benefits
  • Annual Meeting
  • Online and in-person events
  • Stipends
  • Volunteer
  • Sister Societies
Become a Member
  • Join Darma
SIG
  • Volunteers
  • Staff Management in RMA
  • Danmarks Forskningsportal
  • Data and Automation
  • EARMA RM Roadmap
  • Impact
  • Management Information
  • PhD Administration
  • Private Foundations
  • Post-Award
  • RMA at Hospitals
  • RMA at Small Institutions
  • Working with US Universities and Funders
Search this site
Contact
  • Contact the DARMA Board

© Darma – 2025

Af: Aveo – web&marketing

Manage consent to cookies
We use cookies to optimize our website and our service.
Functional Always active
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service expressly requested by the subscriber or user, or solely for the purpose of transmitting a communication over an electronic communications network.
Præferencer
Den tekniske lagring eller adgang er nødvendig for det legitime formål at lagre præferencer, som abonnenten eller brugeren ikke har anmodet om.
Statistics
Den tekniske lagring eller adgang, der udelukkende anvendes til statistiske formål. The technical storage or access used solely for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance by your ISP or additional third party records, information stored or retrieved for this purpose alone will not normally be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is necessary to create user profiles for the purpose of posting advertisements or to track the user on a website or across multiple websites for similar marketing purposes.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
Preferences
{title} {title} {title}