Skip to content
  • Member Login
Join DARMA
  • About DARMA
  • Special Interest Groups
    • Volunteers
    • Staff Management
    • Danmarks Forskningsportal
    • Data and Automation
    • EARMA RM Roadmap
    • Impact
    • Management Information
    • PhD Administration
    • Post-Award
    • Private Foundations
    • RMA at Hospitals
    • RMA at small institutions
    • Low- and Middle-Income Contexts
    • Working with US universities and funders​
  • Events
  • News
  • Jobs
  • DARMA Board
  • About DARMA
  • Special Interest Groups
    • Volunteers
    • Staff Management
    • Danmarks Forskningsportal
    • Data and Automation
    • EARMA RM Roadmap
    • Impact
    • Management Information
    • PhD Administration
    • Post-Award
    • Private Foundations
    • RMA at Hospitals
    • RMA at small institutions
    • Low- and Middle-Income Contexts
    • Working with US universities and funders​
  • Events
  • News
  • Jobs
  • DARMA Board

Projektkoordinator til support af forskningsprojekter – DTU Vind

Deadline

2023-08-14

Roskilde

Deadline

2023-08-14

Link

Projektkoordinator til support af forskningsprojekter – DTU Vind

Trives du med at koordinere store projekter, og ikke mindst at have et bredt samarbejde med faglige projektledere, bevillingsgiver og andre interessenter?

Så kan vi tilbyde en spændende stilling på DTU Vind og Energisystemer som projektkoordinator, hvor du kommer helt tæt på forskningsmiljøet inden for en af de vigtigste bidragsydere til den grønne omstilling.
Som projektkoordinator bliver du ansvarlig for den administrative support og koordinering af store forskningsprojekter i samarbejde med den videnskabelige projektkoordinator. Du bliver en del af et stærkt team af kompetente kollegaer, der samarbejder tæt om at understøtte vores forskere fra projektansøgning til slutevaluering. Og så bliver du en del af et institut med 400 medarbejdere, som samarbejder med virksomheder, offentlige organisationer og universiteter fra hele verden om at sætte strøm til den grønne omstilling.

Arbejdsopgaverne vil blandt andet omfatte: 

  • Administrativ understøttelse af en portefølje af forskningsprojekter heriblandt EU-, EUDP- og IFD-projekter, som koordineres af instituttet.
  • Afholdelse af projektopstartsmøder med den faglige projektleder for sikring af god opstart af nye projekter.
  • Samarbejde og koordination med instituttets økonomienhed og DTU’s centrale juraafdeling i forbindelse afrapporteringer til bevillingsgivere, udarbejdelse af kontrakter og aftaler særligt i projekternes opstartsfase.
  • Sikring af kommunikation omkring projektet i samarbejde med den faglige projektleder og instituttets faste projektkommunikationsmedarbejdere.
  • Kontakt til bevillingsgivere i samarbejde med den fagligt ansvarlige projektleder.
  • Ad hoc opgaver, herunder pasning af fællespostkasse og journaliseringsopgaver.

Erfaring fra universitetsmiljøet og support til forskningsprojekter
Vi forventer at du er akademisk uddannet – din uddannelse er ikke afgørende. Til gengæld ser vi gerne, at du har erfaring fra universitetsmiljøet med håndtering og support til forskningsprojekter ud fra en administrativ tankegang. Alternativt er du nyuddannet, men har et stærkt drive i forhold til projektunderstøttelse og er i stand til hurtigt at sætte dig ind i og forstå nye processer og opgaver.

Du motiveres af at få ting til at ske og at være den, der har overblikket og er samtidig ikke bange for at træffe beslutninger. Du er klar til at løse en masse forskelligartede opgaver – også i perioder med høj arbejdsbelastning. Herudover er du vedholdende og struktureret med blik for detaljer.

Hvad tilbyder vi dig?
Du får en bred kontaktflade både internt og eksternt. Du får kendskab til energisektoren og er på den måde med til at drive den grønne omstilling. Du får mulighed for at samarbejde tæt med dygtige forskere og ingeniører. Dit arbejde er udpræget selvstændigt med en høj grad af selvbestemmelse i forhold til opgaveløsningen. Vi sørger for en grundig oplæring ift. arbejdsopgaver og forståelse for universiteternes fundingverden.

Du bliver en del af en arbejdsplads med engagerede kollegaer, som lægger vægt på høj kvalitet og faglighed, men hvor der samtidig er en uformel omgangstone og en ambition om, at det hver dag skal være sjovt og udviklende at gå på arbejde.

På DTU Vind og Energisystemer har du mulighed for at blive del af et unikt forskningsmiljø, som gennem de sidste 40 år har været global frontløber i vindenergiforskning og innovation. Med mere end 350 igangværende projekter arbejder vi tæt sammen med de førende forskningsinstitutioner, virksomheder fra hele verden, offentlige myndigheder og ministerier, brancheorganisationer og internationale organisationer som eksempelvis Verdensbanken og IEA.

Instituttet deltager i en lang række større projekter både som partner og koordinator, og vi har en klar målsætning om at øge hjemtaget af forskningsmidler i de kommende år. Her er det vigtigt for DTU Vind og Energisystemer, at vores videnskabelige medarbejdere kan fokusere på deres forskningsopgaver. For at sikre dette, er det afgørende, at de får kvalificeret støtte til projektledelsen.

Løn og ansættelsesvilkår
Løn og ansættelsesvilkår i henhold til AC-overenskomsten. Stillingen er 37 timer ugentligt. Udgangspunktet er en ansættelse som fuldmægtig eller specialkonsulent afhængig af kvalifikationer. Stillingen ønskes besat hurtigst muligt og gerne 1. oktober 2023.

Arbejdsstedet er DTU Vind og Energisystemer, DTU Risø Campus ved Roskilde.

Ansøgning og kontakt
Vi skal modtage din online ansøgning senest den 14. august 2022. Åbn linket “Ansøg nu”, hvor du udfylder ansøgningsformularen samt vedhæfter motiveret ansøgning, CV og eksamensbeviser.

Ansættelsessamtaler afholdes i uge 34 2023.

Ønsker du flere oplysninger om stillingerne, er du velkommen til at kontakte administrationschef Søren Knudsen, tlf. 2070 4621, e-mail: sknu@dtu.dk eller teamleder Malene Pogager, e-mail: mpog@dtu.dk, tlf. 9351 1815.

Du kan læse mere om DTU og DTU Vindenergi på www.dtu.dk og www.dtu.dk/vindenergi.dk.

Ansøgninger modtaget efter ansøgningsfristens udløb tages ikke i betragtning.

Alle interesserede uanset alder, køn, handicap, race, religion eller etnisk tilhørsforhold, opfordres til at søge stillingen.

DTU Wind er et globalt ledende institut inden for vindenergi med teknisk-videnskabelige kompetencer. Instituttet er i det internationale førerfelt med en unik integration af forskning, uddannelse, innovation og offentlig/privatmyndighedsbetjening.

Teknologi for mennesker
DTU udvikler teknologi for mennesker. Med vores forskning og uddannelser i international topklasse er vi med til at skabe en bedre verden, og vi bidrager til løsningen af de globale udfordringer formuleret i FN’s 17 verdensmål for en bæredygtig udvikling. H.C. Ørsted grundlagde DTU i 1829 med en klar mission om at udvikle og nyttiggøre naturvidenskab og teknisk videnskab til gavn for samfundet. Den mission lever den dag i dag. DTU har 13.500 studerende og 6.000 ansatte. Vi arbejder i en international atmosfære og har et inkluderende, udviklende og uformelt arbejdsmiljø. DTU har campusser i hele Danmark og i Grønland og samarbejder med de bedste universiteter verden over.

General
  • About DARMA
  • General Assembly
  • Bylaws
Member profile

Use DARMA’s administrative system to adjust your profile and sign up for events and SIGs.

Guide: Sådan ændrer du din profil i DARMA’s administrative system

Member benefits
  • Annual Meeting
  • Online and in-person events
  • Stipends
  • Volunteer
  • Sister Societies
Become a Member
  • Join Darma
SIG
  • Volunteers
  • Staff Management in RMA
  • Danmarks Forskningsportal
  • Data and Automation
  • EARMA RM Roadmap
  • Impact
  • Management Information
  • PhD Administration
  • Private Foundations
  • Post-Award
  • RMA at Hospitals
  • RMA at Small Institutions
  • Working with US Universities and Funders
Search this site
Contact
  • Contact the DARMA Board

© Darma – 2025

Af: Aveo – web&marketing

Manage consent to cookies
We use cookies to optimize our website and our service.
Functional Always active
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service expressly requested by the subscriber or user, or solely for the purpose of transmitting a communication over an electronic communications network.
Præferencer
Den tekniske lagring eller adgang er nødvendig for det legitime formål at lagre præferencer, som abonnenten eller brugeren ikke har anmodet om.
Statistics
Den tekniske lagring eller adgang, der udelukkende anvendes til statistiske formål. The technical storage or access used solely for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance by your ISP or additional third party records, information stored or retrieved for this purpose alone will not normally be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is necessary to create user profiles for the purpose of posting advertisements or to track the user on a website or across multiple websites for similar marketing purposes.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
Preferences
{title} {title} {title}