Skip to content
  • Member Login
Join DARMA
  • About DARMA
  • Special Interest Groups
    • Volunteers
    • Staff Management
    • Danmarks Forskningsportal
    • Data and Automation
    • EARMA RM Roadmap
    • Impact
    • Management Information
    • PhD Administration
    • Post-Award
    • Private Foundations
    • RMA at Hospitals
    • RMA at small institutions
    • Low- and Middle-Income Contexts
    • Working with US universities and funders​
  • Events
  • News
  • Jobs
  • DARMA Board
  • About DARMA
  • Special Interest Groups
    • Volunteers
    • Staff Management
    • Danmarks Forskningsportal
    • Data and Automation
    • EARMA RM Roadmap
    • Impact
    • Management Information
    • PhD Administration
    • Post-Award
    • Private Foundations
    • RMA at Hospitals
    • RMA at small institutions
    • Low- and Middle-Income Contexts
    • Working with US universities and funders​
  • Events
  • News
  • Jobs
  • DARMA Board

Projektcontroller til fagligt udfordrende stilling med gode rammevilkår (DIIS)

Deadline

2025-02-16

København

Deadline

2025-02-16

Link

Projektcontroller til fagligt udfordrende stilling med gode rammevilkår (DIIS)

Vil du arbejde med projektøkonomi og være medansvarlig for alle faser af økonomi- og projektstyring i et forskningsinstitut?

Er du imødekommende, ansvarsbevidst, struktureret og en god kollega? Så er det måske dig, vi søger til vores stilling som projektcontroller på Dansk Institut for International Studier (DIIS).

Jobbet
DIIS er en internationalt anerkendt forskningsinstitution med fokus på en lang række internationale forhold. Vi tilbyder en afvekslende stilling på en spændende arbejdsplads i et dynamisk, internationalt miljø. Stillingen er i Økonomienheden, hvor vi er 7 kollegaer, som arbejder med projektcontrolling, bogholderi og generel økonomistyring. Du vil sammen med teamets øvrige controllere og bogholdere håndtere en del af DIIS’ omfattende portefølje af projekter fra indledende budgetlægning til endelig regnskabsaflæggelse.  Du vil blive ansvarlig for dine egne projekter.

Arbejdsopgaverne vil blive tilpasset alt efter dine kvalifikationer og erfaring, men kan bl.a. bestå af:

  • Projektadministration i samarbejde med projektlederen for dine projekter
  • Budgetudarbejdelse og -opfølgning, inkl. prognoser
  • Økonomisk og administrativ rådgivning af forskere, både mundtligt og på skrift
  • Ændringer af og opfølgning på projekter i dialog med bevillingsgivere og partnere, herunder om revision og partnerbudgetter og -regnskaber
  • Fakturering og regnskabsaflæggelse til bevillingsgivere
  • Udarbejdelse af kontrakter til samarbejdspartnere
  • Lønbudgetopfølgning på projektansatte/lønsum
  • Medvirke til enhedens udvikling og udarbejdelse af økonomi- og ledelsesrapportering
  • Koordinering af ansøgninger fra eksterne bevillingsgivere i økonomienheden, samt statistik på ansøgninger
  • Deltagelse i og koordinering af arbejdet med en række udviklingsopgaver

Din profil

I Økonomienheden lægger vi vægt på, at vores kollegaer og øvrige samarbejdspartnere bliver mødt med en positiv, hjælpsom og professionel indstilling. Vi drager omsorg for hinanden og medvirker til den gode stemning på institutionen. Du vil blive ansvarlig for dine egne projekter, men skal også være indstillet på at hjælpe dine kollegaer, når nødvendigt.

Vi forventer, at du har en relevant uddannelsesbaggrund inden for økonomi og gerne med relevant erhvervserfaring inden for projektadministration. Vi lægger vægt på, at du er fagligt ambitiøs og dygtig, samt at du løbende sikrer den bedst mulige servicering af de kolleger, som du er controller for. Du udviser engagement og motivation både fagligt og socialt, og du arbejder struktureret og sikrer overholdelse af deadlines. Du bidrager til at sikre, at regler og procedurer efterleves i et miljø, hvor forskningsopgaverne naturligt er i fokus. Vi prioriterer ligeledes, at du er en god kollega, samtidig med, at du tager selvstændigt ansvar i opgaveløsningen.

Vi forventer, at du har erfaring med – eller mod på at opbygge erfaring inden for – følgende områder:

  • Økonomistyring af projektbevillinger – alle steps fra budgetlægning over opfølgning til regnskabsaflæggelse
  • Navision Stat (IndFak, RejsUd), Excel, Power BI
  • Erfaring med formidling af økonomi-tekniske problemstillinger til andre medarbejdergrupper
  • God systemforståelse og teknisk flair for it-værktøjer
  • Erfaring fra en økonomienhed på en forskningsinstitution eller i en NGO
  • Erfaring med FFU-projekter, herunder kommunikation med donorer og partnerinstitutioner
  • Erfaring med nationale forskningsråd og private fonde

DIIS er en tosproget arbejdsplads med mange eksterne samarbejdspartnere i ind- og udland. Det er derfor vigtigt, at du kan begå dig mundtligt og skriftligt på både dansk og engelsk.

DIIS som arbejdsplads
Vi tilbyder en attraktiv og inkluderende arbejdsplads, hvor alle medarbejdere kan udvikle deres faglige og personlige kompetencer. For os er videndeling, dialog og feedback essentielt for at skabe en dynamisk arbejdsplads – og for at vores medarbejdere kan udvikle sig fagligt såvel som personligt. Du forventes at deltage proaktivt i instituttets fælles indsatser. Vi prioriterer en høj grad af tilstedeværelse, men ønsker samtidig, at medarbejderne oplever en god balance mellem arbejde og privatliv. Derfor tilbyder vi fleksibel arbejdstid og mulighed for to ugentlige hjemmearbejdsdage. Vi holder til lige over for Nordhavn station.

DIIS er en mangfoldig arbejdsplads, og vi ser hverken på alder, køn, seksuel orientering, politisk overbevisning, handicap, religion eller etnisk baggrund, når vi ansætter. Det vigtigste for os er, at du har de rigtige kompetencer og er en god kollega. Vi er en arbejdsplads, hvor der også er plads til sociale aktiviteter, så vi kan skabe et godt fællesskab. Vi er opmærksomme på de miljømæssige konsekvenser af vores aktiviteter, og vi søger til stadighed at blive en mere bæredygtig arbejdsplads, både i det daglige og i forhold til, hvordan vi gennemfører vores rejseaktiviteter.

Løn- og ansættelsesvilkår 
Stillingen er ledig til besættelse snarest muligt og senest 1. april 2025. Der er tale om en fast stilling med en gennemsnitlig arbejdstid på 37 timer om ugen. Stillingen kan besættes på deltid, hvis du ønsker det. Dog minimum 30 timer ugentligt.

Du bliver ansat efter gældende overenskomst mellem Skatteministeriet og henholdsvis Akademikernes Centralorganisation eller HK-stat alt efter uddannelsesmæssig baggrund. Ud over grundlønnen og eventuelle funktionstillæg kan der være mulighed for at forhandle et kvalifikationstillæg afhængigt af din erfaring og kompetencer.

Ansøgning 
Deadline for ansøgningen er den 16. februar 2025. Stillingerne kan kun søges gennem vores e-rekrutteringssystem. Vi forventer at afholde samtaler i uge 8 og 9.

For at din ansøgning kan tages i betragtning, skal følgende dokumenter uploades i systemet inden deadline:

  1. Ansøgning
  2. CV
  3. Relevante eksamensbeviser

Yderligere oplysninger om stillingen fås ved henvendelse til HR- og Økonomichef Lars Krøyer på  på tlf. 91 32 55 66 eller lalk@diis.dk

Spørgsmål om ansøgningsprocessen, løn samt øvrige ansættelsesvilkår kan rettes til hr@diis.dk.

 

DIIS er en uafhængig, offentlig forskningsinstitution, der arbejder med internationale studier. Vi udfører og kommunikerer forskning og analysearbejde inden for globalisering, sikkerhed, udvikling og udenrigspolitik, og indenfor disse områder arbejder vi på at sætte dagsordenen inden for forskning, politik og den offentlige debat.

DIIS deltager i danske og internationale debatter og i akademiske netværk, og vi publicerer i anerkendte akademiske tidsskrifter.

Vi stræber altid efter den højeste akademiske kvalitet. Som en del af vores forskning vurderer vi også løbende Danmarks udenrigspolitiske situation og informerer medier, politikere og offentligheden om resultaterne af vores arbejde

General
  • About DARMA
  • General Assembly
  • Bylaws
Member profile

Use DARMA’s administrative system to adjust your profile and sign up for events and SIGs.

Guide: Sådan ændrer du din profil i DARMA’s administrative system

Member benefits
  • Annual Meeting
  • Online and in-person events
  • Stipends
  • Volunteer
  • Sister Societies
Become a Member
  • Join Darma
SIG
  • Volunteers
  • Staff Management in RMA
  • Danmarks Forskningsportal
  • Data and Automation
  • EARMA RM Roadmap
  • Impact
  • Management Information
  • PhD Administration
  • Private Foundations
  • Post-Award
  • RMA at Hospitals
  • RMA at Small Institutions
  • Working with US Universities and Funders
Search this site
Contact
  • Contact the DARMA Board

© Darma – 2025

Af: Aveo – web&marketing

Manage consent to cookies
We use cookies to optimize our website and our service.
Functional Always active
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service expressly requested by the subscriber or user, or solely for the purpose of transmitting a communication over an electronic communications network.
Præferencer
Den tekniske lagring eller adgang er nødvendig for det legitime formål at lagre præferencer, som abonnenten eller brugeren ikke har anmodet om.
Statistics
Den tekniske lagring eller adgang, der udelukkende anvendes til statistiske formål. The technical storage or access used solely for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance by your ISP or additional third party records, information stored or retrieved for this purpose alone will not normally be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is necessary to create user profiles for the purpose of posting advertisements or to track the user on a website or across multiple websites for similar marketing purposes.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
Preferences
{title} {title} {title}