Skip to content
Join DARMA
  • About DARMA
  • Special Interest Groups
    • Staff Management
    • Danmarks Forskningsportal
    • Data and Automation
    • Impact
    • Management Information
    • PhD Administration
    • Post-Award
    • Private Foundations
    • RMA at small institutions
    • SRAI
  • Event
  • News
  • Jobs
  • DARMA Board
Menu
  • About DARMA
  • Special Interest Groups
    • Staff Management
    • Danmarks Forskningsportal
    • Data and Automation
    • Impact
    • Management Information
    • PhD Administration
    • Post-Award
    • Private Foundations
    • RMA at small institutions
    • SRAI
  • Event
  • News
  • Jobs
  • DARMA Board

Projektadministratorer (post award) til Team Research Support på IT-Universitetet i København (ITU)

Deadline

2022-08-14

København

Deadline

2022-08-14

Link

Projektadministratorer (post award) til Team Research Support på IT-Universitetet i København (ITU)

ITU vækster inden for eksternt finansierede forskningsprojekter. Derfor søger vi endnu en dygtig og kompetent projektadministratorer, som kan supportere vores skarpe forskere med administrativ projektledelse af danske, europæiske og internationale forskningsbevillinger. Der er tale om en fast fuldtidsstilling.

Du bliver en del af økonomiafdelingen, som består af fire teams, der tæller både projektadministratorer, controllere, bogholdere og analytikere. Til dagligt vil du referere til teamlederen for Team Research Support. Teamet består af 11 konsulenter (både pre-award og post award), en studentermedhjælp og en teamleder.

Som medarbejder i Team Research Support vil du få ansvaret for en projektportefølje, hvor du i tæt samarbejde med de respektive forskningsledere følger projektøkonomien og sikrer overholdelse af bevillingsgivers krav ift. administrative deadlines, budgetter og korrekt anvendelse af midler. Du vil desuden have mange samarbejdsrelationer til flere af vores kolleger internt på ITU. Du vil være ITU’s ansigt udadtil i forhold til det administrative samarbejde med bevillingsgivere, så forskeren kan fokusere på de videnskabelige dele af de eksternt finansierede forskningsprojekter.

Dine kerneopgaver vil være:
Dine kerneopgaver vil primært være projektadministration af eksternt finansierede projekter fra kontraktindgåelse til afslutning af projektet, herunder:

  • Primær kontaktperson og sparringspartner for et antal forskere vedr. projektøkonomien og de gældende regler og rammer for det enkelte projekt;
  • Budgethåndtering og -opfølgning, herunder opfølgning på forbrug, løn og timer, fakturering, godkendelse af udgifter, samt prognoser og økonomiske afrapporteringer;
  • Samarbejde med bevillingsgiver og konsortium ifm. administrativ og økonomisk projektafrapportering;
  • Tæt samarbejde med kolleger især i ITU’s HR-afdeling.

Herudover forventes du, i samarbejde med de øvrige kolleger i Team Research Support at bidrage til optimering af arbejdsgange. I dagligdagen anvender vi Teams, Excel og ESDH-systemet F2 samt det forskningsadministrative system PURE.

Dine kvalifikationer
Vi forstiller os, at du har en relevant akademisk uddannelse og du kan genkende dig selv og dine kompetencer i følgende:

  • Du har stærke formidlingsevner, som gør dig i stand til at formidle bevillingsgivers og IT-Universitets procedurer og retningslinjer for projektøkonomi til forskerne.
  • Du kan hurtigt og nemt orientere dig i komplekse dokumenter, herunder især bevillingsvilkår.
  • Du har indgående kendskab til projektledelse, budgetopfølgning og økonomistyring.
  • Du kan bevare overblikket over en kompleks portefølje.
  • Du taler og skriver engelsk på højt niveau.
  • Du har styr på din IT-værktøjskasse, herunder erfaring med Excel på højt niveau.
  • Du har gerne et godt kendskab til universitetssektoren.

Som person er du proaktiv og imødekommende og medbringer gerne en vis tålmodighed. Du arbejder selvstændigt, meget detaljeorienteret, struktureret og er meget samarbejdsorienteret. Du tager ansvar og følger opgaverne til dørs.

Vi ser gerne, at du har minimum 3-5 års erfaring som projektkoordinator, projektøkonom eller administrativ projektleder. Det er vigtigt, at du evner at balancere behovet for høj grad af selvstændighed i opgaveløsningen, samtidig med at du er teamplayer og anerkender, at samarbejde er vigtigt for at kunne levere en professionel service. Vi lærer meget af hinanden og det er derfor vigtigt, at du har evnen og viljen til at dele din viden med dine kolleger og også selv kan drage nytte af kollegers erfaringer.

IT-Universitetet tilbyder
ITU tilbyder et spændende og udfordrende job i et internationalt miljø med dygtige medarbejdere og gode kollegaer. Vi har en åben og uformel omgangstone og en afvekslende hverdag.

Arbejdstiden er 37 timer pr. uge. Vi har flekstid, hvilket giver gode muligheder for at få samspillet mellem arbejde og familieliv til at fungere godt.

Ansættelse og aflønning
Ansættelse og øvrige ansættelsesforhold sker i henhold til overenskomst mellem Finansministeriet og relevant organisation.

Der vil være mulighed for at forhandle individuelle tillæg afhængig af dine kvalifikationer.

Stillingen ønskes besat snarest og senest den 1. oktober 2022.

Yderligere information
Du er velkommen til at kontakte teamleder Melanie Büscher e-mail meby@itu.dk i uge 32 eller afdelingschef Jannik Møller Søndergaard, mobil 61662921 eller e-mail jmll@itu.dk, hvis du ønsker yderligere information om stillingen.

Ansøgningsprocedure
Du kan kun søge stillingen igennem vores e-rekrutteringssystem. Søg ved at trykke på knappen “Søg stillingen” nederst i stillingsannoncen på vores hjemmeside

Ansøgningsfristen er den 14. august kl. 12:00.

Samtaler forventes afholdt i uge 33 og uge 34. IT-Universitetet benytter test i forbindelse med vores rekrutteringsforløb.

IT-Universitetet ønsker at afspejle et internationalt miljø og ser mangfoldighed som en ressource. Vi opfordrer alle kvalificerede uanset personlig baggrund til at søge stillingen.

General
  • About DARMA
  • General Assembly
  • Bylaws
Member profile

Use DARMA’s administrative system to adjust your profile and sign up for events and SIGs.

Member benefits
  • Annual Meeting
  • Online and in-person events
  • Stipends
  • Volunteer
  • Sister Societies
Become a Member
  • Join Darma
SIG
  • Staff Management in RMA
  • Danmarks Forskningsportal
  • Data and Automation
  • Impact
  • Management Information
  • PhD Administration
  • Private Foundations
  • Post-Award
  • RMA at Small Institutions
  • SRA International
Search this site
Contact
  • Contact the DARMA Board

© Darma – 2023

Af: Aveo – web&marketing

Manage consent to cookies
We use cookies to optimize our website and our service.
Functional Always active
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service expressly requested by the subscriber or user, or solely for the purpose of transmitting a communication over an electronic communications network.
Præferencer
Den tekniske lagring eller adgang er nødvendig for det legitime formål at lagre præferencer, som abonnenten eller brugeren ikke har anmodet om.
Statistics
Den tekniske lagring eller adgang, der udelukkende anvendes til statistiske formål. The technical storage or access used solely for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance by your ISP or additional third party records, information stored or retrieved for this purpose alone will not normally be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is necessary to create user profiles for the purpose of posting advertisements or to track the user on a website or across multiple websites for similar marketing purposes.
Manage options Manage services Manage vendors Read more about these purposes
Preferences
{title} {title} {title}