Skip to content
  • Member Login
Join DARMA
  • About DARMA
  • Special Interest Groups
    • Volunteers
    • Staff Management
    • Danmarks Forskningsportal
    • Data and Automation
    • EARMA RM Roadmap
    • Impact
    • Management Information
    • PhD Administration
    • Post-Award
    • Private Foundations
    • RMA at Hospitals
    • RMA at small institutions
    • Low- and Middle-Income Contexts
    • Working with US universities and funders​
  • Events
  • News
  • Jobs
  • DARMA Board
  • About DARMA
  • Special Interest Groups
    • Volunteers
    • Staff Management
    • Danmarks Forskningsportal
    • Data and Automation
    • EARMA RM Roadmap
    • Impact
    • Management Information
    • PhD Administration
    • Post-Award
    • Private Foundations
    • RMA at Hospitals
    • RMA at small institutions
    • Low- and Middle-Income Contexts
    • Working with US universities and funders​
  • Events
  • News
  • Jobs
  • DARMA Board

Projektadministrator (AC) søges til Institut for Samfundsvidenskab og Erhverv, Roskilde Universitet

Deadline

2024-02-11

Roskilde

Deadline

2024-02-11

Link

Projektadministrator (AC) søges til Institut for Samfundsvidenskab og Erhverv, Roskilde Universitet

Er du ambitiøs og kvalitetsorienteret? Trives du med at understøtte forskere?

Institut for Samfundsvidenskab og Erhverv (ISE) er et institut med ambitioner for forskning, uddannelse og administration. Vi har haft så stor succes med vores eksterne hjemtag de seneste år, at vi opretter en ny stilling som projektadministrator (post-award) til at administrere forskningsbevillinger fra både private og offentlige fonde.

Du får ansvaret for din egen portefølje af bevillinger på tværs af instituttets samfundsvidenskabelige forskningsområder. I samarbejde med forskningslederne følger du projektøkonomien og sikrer overholdelse af bevillingsgivernes administrative krav. Derudover understøtter du dine kolleger med kvalitetssikring af budgetter og regnskaber, og får et særligt ansvar for at skabe fælles intern praksis og for videreudvikling af vores arbejdsgange og værktøjer på post-award.

Du kommer til at indgå i et team på 6 dygtige kolleger, der varetager individuel ansøgningsparring, bevillingsadministration, ledelsesbetjening og kommunikation for ISEs forskning og ph.d.-skole. Ud over den enkelte forsker og dine teamkolleger løser du dine opgaver i samarbejde med især HR og økonomi­funktioner på instituttet og i RUC Administration.

Dine opgaver vil være

  • Administration af bevillinger fra danske og udenlandske, private og offentlige fonde, herunder samarbejdsaftaler og økonomisk opfølgning, timeregistrering, frikøbsaftaler mv.
  • Fungere som bindeled mellem instituttets ledelse og forskningsledere til RUCs øvrige administration
  • Bidrage til at udvikle driftssikre arbejdsgange og fælles praksis, og til instituttets generelle understøttelse af instituttets forskere og ledelse

Vi søger en kollega, der ideelt set

  • Har en relevant uddannelse, fx professionsbachelor, ba- eller kandidatuddannelse inden for økonomi, administration ol.
  • Har erfaring med bevillingsadministration, support og koordinering gerne fra universitetsverdenen
  • Har god talforståelse og er fortrolig med Excel
  • Arbejder systematisk og effektivt med øje for detaljen
  • Kan arbejde på både dansk og engelsk
  • Arbejder selvstændigt og opsøgende, og er serviceorienteret
  • Trives i det driftsnære i den direkte dialog med forskere og i en travl arbejdsdag med mange kontaktflader

Institutsekretariat består af 15 fuldtidsansatte samt service- og studentermedhjælpere, som udgør et administrativt supportteam for instituttets forskning og ph.d.-skole, uddannelseskvalitet, HR, økonomi og kommunikation, og som har fokus på at skabe de bedst mulige rammer for instituttets videnskabelige medarbejdere. Vi er et dynamisk sekretariat, der arbejder aktivt med optimering og udvikling af vores arbejdsprocesser og administrative faglighed. Vi værdsætter et godt grin og et tæt samarbejde, og vi forventer at du har lyst til at bidrage til det tværgående fællesskab på institut- og universitetsniveau. Der er en høj grad af selvstændighed og fleksibilitet i arbejdet og mulighed for 2 distancearbejdsdage om ugen. Du vil referere til sekretariatsleder Signe V. Riis.

Institut for Samfundsvidenskab og Erhverv forsker i sociale, erhvervsøkonomiske og samfundsmæssige forandringer. Instituttet består af ca. 110 fastansatte forskere, 35 ph.d.-studerende og 45 deltidsansatte undervisere, og vi har et årligt optag på 1100 studerende på vores 2 bacheloruddannelser og 8 kandidatuddannelser. Knap halvdelen af vores uddannelser er engelsksprogede, vi orienterer os internationalt og arbejder til dels på engelsk. Du kan læse mere på https://ruc.dk/institut-samfundsvidenskab-og-erhverv

Ansættelse og aflønning sker som fuldmægtig eller specialkonsulent alt efter kvalifikationer i henhold til overenskomst ml. Finansministeriet og AC. Der er som udgangspunkt tale om en fuldtidsstilling på 37 timer om ugen fra 1. april 2024. Der vil være samtaler i uge 7-9.

Yderligere oplysninger om stillingen kan fås hos sekretariatsleder Signe V. Riis tlf. 29630947 eller forskningskoordinator Kristina Würtz Poulsen tlf. 46743986

Ansøgning 
Søg stillingen på https://ruc.dk/ledige-stillinger-pa-roskilde-universitet/

Ansøgningen skal indeholde:  

1. Motiveret ansøgning

2. CV

3. Dokumentation for uddannelse

Ansøgningsfristen er 11. februar 2024.

Materiale modtaget efter fristens udløb vil ikke blive taget i betragtning.

Roskilde Universitet ønsker at afspejle det omgivende samfund og opfordrer alle uanset personlig baggrund til at søge hos os.

General
  • About DARMA
  • General Assembly
  • Bylaws
Member profile

Use DARMA’s administrative system to adjust your profile and sign up for events and SIGs.

Guide: Sådan ændrer du din profil i DARMA’s administrative system

Member benefits
  • Annual Meeting
  • Online and in-person events
  • Stipends
  • Volunteer
  • Sister Societies
Become a Member
  • Join Darma
SIG
  • Volunteers
  • Staff Management in RMA
  • Danmarks Forskningsportal
  • Data and Automation
  • EARMA RM Roadmap
  • Impact
  • Management Information
  • PhD Administration
  • Private Foundations
  • Post-Award
  • RMA at Hospitals
  • RMA at Small Institutions
  • Working with US Universities and Funders
Search this site
Contact
  • Contact the DARMA Board

© Darma – 2025

Af: Aveo – web&marketing

Manage consent to cookies
We use cookies to optimize our website and our service.
Functional Always active
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service expressly requested by the subscriber or user, or solely for the purpose of transmitting a communication over an electronic communications network.
Præferencer
Den tekniske lagring eller adgang er nødvendig for det legitime formål at lagre præferencer, som abonnenten eller brugeren ikke har anmodet om.
Statistics
Den tekniske lagring eller adgang, der udelukkende anvendes til statistiske formål. The technical storage or access used solely for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance by your ISP or additional third party records, information stored or retrieved for this purpose alone will not normally be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is necessary to create user profiles for the purpose of posting advertisements or to track the user on a website or across multiple websites for similar marketing purposes.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
Preferences
{title} {title} {title}