Skip to content
  • Member Login
Join DARMA
  • About DARMA
  • Special Interest Groups
    • Volunteers
    • Staff Management
    • Danmarks Forskningsportal
    • Data and Automation
    • EARMA RM Roadmap
    • Impact
    • Management Information
    • PhD Administration
    • Post-Award
    • Private Foundations
    • RMA at Hospitals
    • RMA at small institutions
    • Low- and Middle-Income Contexts
    • Working with US universities and funders​
  • Events
  • News
  • Jobs
  • DARMA Board
  • About DARMA
  • Special Interest Groups
    • Volunteers
    • Staff Management
    • Danmarks Forskningsportal
    • Data and Automation
    • EARMA RM Roadmap
    • Impact
    • Management Information
    • PhD Administration
    • Post-Award
    • Private Foundations
    • RMA at Hospitals
    • RMA at small institutions
    • Low- and Middle-Income Contexts
    • Working with US universities and funders​
  • Events
  • News
  • Jobs
  • DARMA Board

Økonomikyndig projektadministrator til post-award forskningsstøtte på Institut for Mennesker og Teknologi på Roskilde Universitet

Deadline

2024-09-17

Roskilde

Deadline

2024-09-17

Link

Økonomikyndig projektadministrator til post-award forskningsstøtte på Institut for Mennesker og Teknologi på Roskilde Universitet

Ønsker du en hverdag, hvor du samarbejder tæt med instituttets forskere om at holde styr på deres eksterne forskningsbevillinger?

På Institut for Mennesker og Teknologi har vi stor succes med øget hjemtag af eksterne forskningsmidler og er i gang med at systematisere og strukturere indsatsen i både pre- og post-awardfaserne. Vi søger en kollega til at administrere eksterne forskningsbevillinger.

Projektadministrator med stor økonomisk forståelse
Vi har brug for en projektadministrator, der i samarbejde med forskere og administrative kollegaer, følger projektøkonomien i eksterne bevillinger, og sikrer overholdelse af bevillingsgivers og RUCs administrative krav. Vi har bevillinger fra mange forskellige bevillingsgivere, bl.a. DFF, Innovationsfonden, private fonde, EU, Interreg og andre udenlandske bevillingsgivere.

Dine arbejdsopgaver vil primært være:

  • Administrere økonomien i bevillingerne, herunder løbende rebudgettering og prognoser, og ved adhoc henvendelser fra forskere
  • Projektoprettelser af nye eksterne forskningsbevillinger
  • Være ansvarlig for alle administrative opgaver relateret til bevillingerne, herunder at indhente timesedler, sikre frikøb, bistå med løbende opfølgning og afrapportering, koordinere i forhold til ansættelser, behandle fakturaer og rejseafregninger, omposteringer, journalisering mv.
  • Dialog med partnere og bevillingsgivere

Du skal være indstillet på at samarbejde tæt med kollegaer i RUC’s centrale administrative enheder, og kollegaer i egen enhed omkring de daglige opgaver, og om at udvikle arbejdsgange og standarder, fastlægge serviceniveau og definere rolle- og ansvarsfordeling mellem eksempelvis administration og forskere, tilvejebringe data og anden relevant ledelsesinformation.

Du vil få ansvar for din egen projektportefølje, og være primære kontaktperson og sparringspartner for et antal forskere vedr. økonomien i deres eksternt finansierede forskningsprojekter.

Ideelt har du erfaring med administration og økonomistyring af forskningsprojekter i universitetssammenhæng.

Vi lægger vægt på, at du;

  • Har en relevant uddannelse eksempelvis professionsbachelor, bachelor- eller kandidatuddannelse i økonomi, administration eller lignende der matcher opgaverne
  • Har erfaring med bevillingsadministration, herunder god talforståelse, og er fortrolig med excel, og gerne med LDV, Indfak og RejsUd
  • Kan skabe gode samarbejdsrelationer, og har blik for at inddrage relevante parter
  • Er dygtig til at kommunikere på engelsk og dansk – skriftligt og mundtligt
  • Har fokus på at sikre at interne og eksterne krav og regler overholdes
  • Arbejder systematisk, struktureret og i transparente processer
  • Arbejder selvstændigt, er serviceorienteret og opsøgende
  • Har lysten til at tage ansvar for dine opgaver, og evnen at følge opgaverne til dørs
  • Trives med en blanding af faste driftsopgaver og mere udviklingsorienterede opgaver

Enheden for forskningsstøtte vil med ansættelse af vores nye kollega bestå af et team på fem. Du vil få kontorplads i et velfungerende kontor med op til fire kollegaer. Enheden er en del af institutsekretariatet, hvor vi er 25 medarbejdere. Sekretariatslederen har personaleledelse for alle medarbejdere i institutsekretariatet.

Sekretariatet varetager opgaver relateret til instituttets økonomi og drift, HR, understøttelse og økonomistyring af eksternt finansierede forskningsprojekter, uddannelsesadministration og studiemiljø samt sekretariatsfunktioner for studienævn og instituttets råd og udvalg. Vi værdsætter trivsel og godt samarbejde og forventer at du har lyst til at bidrage til at udvikle sekretariatets arbejdsgange, standardisere og optimere processer. Der er en høj grad af selvstændighed og fleksibilitet i arbejdet. Der er mulighed for op til to hjemmearbejdsdage om ugen under hensyntagen til den konkrete opgavevaretagelse.

Institut for Mennesker og Teknologi er orienteret mod at udvikle bæredygtige løsninger, benytte eksperimenterende tilgange og understøtte menneskers aktive engagement. Instituttet omfatter human-, samfunds-, sundheds- og it-videnskabelige samt planlægnings-, interventions- og designorienterede fagområder.

Mere information
For yderligere oplysninger om stillingen venligst kontakt Rikke Sjølin på mail rs@ruc.dk.
Vi forventer at holde første ansættelsessamtale den 25. september 2024.

Ansættelsesvilkår
Ansættelse sker i henhold til overenskomst mellem Finansministeriet og Akademikerens centralorganisation (AC) eller HK, alt efter uddannelse og erfaring. Der er mulighed for at forhandle tillæg for kvalifikationer. Ansættelsen er på fuld tid med reference til sekretariatsleder Rikke Sjølin.

Vi ser gerne, at du kan begynde hurtigst muligt og senest 1. november 2024.

Ansøgning 
Søg stillingen på https://ruc.dk/ledige-stillinger-pa-roskilde-universitet/

Ansøgningen skal indeholde:  

1. Motiveret ansøgning

2. CV

3. Dokumentation for uddannelse

 

Ansøgningsfristen er 17. september 2024.

Materiale modtaget efter fristens udløb vil ikke blive taget i betragtning.

 

Roskilde Universitet ønsker at afspejle det omgivende samfund og opfordrer alle uanset personlig baggrund til at søge hos os.

General
  • About DARMA
  • General Assembly
  • Bylaws
Member profile

Use DARMA’s administrative system to adjust your profile and sign up for events and SIGs.

Guide: Sådan ændrer du din profil i DARMA’s administrative system

Member benefits
  • Annual Meeting
  • Online and in-person events
  • Stipends
  • Volunteer
  • Sister Societies
Become a Member
  • Join Darma
SIG
  • Volunteers
  • Staff Management in RMA
  • Danmarks Forskningsportal
  • Data and Automation
  • EARMA RM Roadmap
  • Impact
  • Management Information
  • PhD Administration
  • Private Foundations
  • Post-Award
  • RMA at Hospitals
  • RMA at Small Institutions
  • Working with US Universities and Funders
Search this site
Contact
  • Contact the DARMA Board

© Darma – 2025

Af: Aveo – web&marketing

Manage consent to cookies
We use cookies to optimize our website and our service.
Functional Always active
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service expressly requested by the subscriber or user, or solely for the purpose of transmitting a communication over an electronic communications network.
Præferencer
Den tekniske lagring eller adgang er nødvendig for det legitime formål at lagre præferencer, som abonnenten eller brugeren ikke har anmodet om.
Statistics
Den tekniske lagring eller adgang, der udelukkende anvendes til statistiske formål. The technical storage or access used solely for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance by your ISP or additional third party records, information stored or retrieved for this purpose alone will not normally be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is necessary to create user profiles for the purpose of posting advertisements or to track the user on a website or across multiple websites for similar marketing purposes.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
Preferences
{title} {title} {title}