Skip to content
  • Member Login
Join DARMA
  • About DARMA
  • Special Interest Groups
    • Volunteers
    • Staff Management
    • Danmarks Forskningsportal
    • Data and Automation
    • EARMA RM Roadmap
    • Impact
    • Management Information
    • PhD Administration
    • Post-Award
    • Private Foundations
    • RMA at Hospitals
    • RMA at small institutions
    • Low- and Middle-Income Contexts
    • Working with US universities and funders​
  • Events
  • News
  • Jobs
  • DARMA Board
  • About DARMA
  • Special Interest Groups
    • Volunteers
    • Staff Management
    • Danmarks Forskningsportal
    • Data and Automation
    • EARMA RM Roadmap
    • Impact
    • Management Information
    • PhD Administration
    • Post-Award
    • Private Foundations
    • RMA at Hospitals
    • RMA at small institutions
    • Low- and Middle-Income Contexts
    • Working with US universities and funders​
  • Events
  • News
  • Jobs
  • DARMA Board

Koordinator til ny kvanteforsknings-hub (KU)

Deadline

2022-09-15

København

Deadline

2022-09-15

Link

Koordinator til ny kvanteforsknings-hub (KU)

Vi leder efter den helt rigtige person, som vil spille en central rolle i opbygningen af en ny hub inden for kvanteforskning.

KU’s Quantum Hub etableres af Det Natur- og Biovidenskabelige Fakultet. Hubben skal understøtte initiativer og samarbejder mellem de institutter og enheder, der beskæftiger sig med kvanteforskning. Quantum Hub opstartes mellem forskningsområderne matematik, fysik, kemi, datalogi og biologi. Vi søger en administrativ koordinator, der i samarbejde med de involverede forskere og faglige miljøer kan opbygge, udvikle og drive Quantum Hub.

Dine opgaver

Som koordinator for Quantum Hub skal du skabe de organisatoriske rammer, og i tæt samarbejde med hubbens forskere skal du udvikle en strategi for, hvordan der skabes synergi og samarbejde mellem de forskellige forskningsområder. Dine konkrete arbejdsopgaver vil således bl.a. omfatte:

  • Strategisk planlægning
  • Organisatorisk benarbejde (mødeledelse, referater, oplæg)
  • At være det organisatoriske og administrative bindeled i hubben
  • Kommunikationsopgaver (intern kommunikation, web og publikationer, dialog med interessenter)
  • Understøttelse af faglige aktiviteter (konferencer og workshops)
  • Administrativ drivkraft ift. bevillingsansøgninger

Dine kompetencer

Vi forventer, at du har stærke analytiske kompetencer, og at du finder glæde i at opbygge og udvikle en ny enhed. Du er samtidig god til at etablere rutiner og et velfungerende administrativt grundlag for forsknings- og udviklingsaktiviteter.

Du er vant til at arbejde selvstændigt og struktureret og er god til at skabe relationer. Jobbet indebærer kontakt til mange mennesker og interaktion med mange instanser i en kompleks organisation. Det er derfor vigtigt, at du selv tager initiativ og opdyrker netværk både i og uden for organisationen. Det er en fordel, hvis du er vant til at samarbejde med forskere.

Du skal være en god formidler i tale og skrift. Vi er en dansk uddannelses- og forskningsinstitution, men Quantum Hubs fagområde har en omfattende international karakter. Derfor skal du kunne kommunikere og administrere fejlfrit på både dansk og engelsk.

Det er en fordel, hvis du har erfaring med kommunikation, forskningsunderstøttelse eller bevillingsansøgninger. Forståelse for det naturvidenskabelige fagområde er også en fordel.

Quantum Hub skal samle og bygge bro mellem fakultetets kvanteforskningsmiljøer og give plads til et fysisk studiemiljø for vore studerende i kvantevidenskab. Det er derfor også en fordel, hvis du har en forståelse for rammer og vilkår for naturvidenskabelig forskning og uddannelse.

Dine rammer og vilkår

Quantum Hub er tværgående mellem institutter inden for områderne fysik, matematik, kemi, datalogi og biologi, men stillingen er administrativt knyttet til Institut for Matematiske Fag (MATH). Dine daglige opgaver løses selvstændigt, men du vil være en del af et administrativt kollegialt fællesskab.

Vi forventer, at du selv tilrettelægger dit daglige arbejde, men holder en tæt dialog om faglige aktiviteter og prioriteringer med hubbens faglige ledelse. I personalemæssige forhold refererer du til MATHs administrationschef.

Vi har frugtordning og flextid samt i mindre omfang mulighed for hjemmearbejde. Vi prioriterer efteruddannelse og kompetenceudvikling højt.

Ansættelse sker efter overenskomst for akademikere i Staten med mulighed for forhandling af tillæg efter kvalifikationer og erfaring. Afhængigt af kvalifikationer forventes stillingen besat som specialkonsulent.

Den ugentlige arbejdstid kan være mellem 30 og 37 timer efter aftale. Stillingen er tidsbegrænset i en periode på 3 år, men en del af stillingens målsætning er at tilvejebringe funding til forlængelse af quantum hubben og dermed ansættelsen.

Arbejdsstedet er Nørre Campus, som ligger i 2100 København Ø.

Startdato: 1. oktober 2022 eller efter aftale.

Din ansøgning

Din ansøgning skal bestå af: dit CV og en A4-side med dit bud på, hvad der kan bidrage til at skabe et attraktivt tværfagligt miljø for forskere og studerende på tværs af institutter inden for et forskningsfelt, hvor det eneste, som alle mangler, er tid.

Send din ansøgning på dansk via linket på denne side senest 15. september 2022.

Samtaler afholdes 26.-27. september.

Yderligere oplysninger

Spørgsmål til stillingen kan rettes til professor Matthias Christandl, christandl@math.ku.dk eller 5182 4325.

Mere information om Det Natur- og Biovidenskabelige Fakultet: www.science.ku.dk

Vi ønsker at afspejle det omgivende samfund og opfordrer alle uanset personlig baggrund til at søge stillingen.

Københavns Universitet giver sine knap 10.000 medarbejdere muligheder for at udnytte deres talent fuldt ud i et ambitiøst, uformelt miljø. Vi sikrer traditionsrige og moderne rammer om uddannelser og fri forskning på højt internationalt niveau. Vi søger svar og løsninger på fælles problemer og gør ny viden tilgængelig og nyttig for andre.
General
  • About DARMA
  • General Assembly
  • Bylaws
Member profile

Use DARMA’s administrative system to adjust your profile and sign up for events and SIGs.

Guide: Sådan ændrer du din profil i DARMA’s administrative system

Member benefits
  • Annual Meeting
  • Online and in-person events
  • Stipends
  • Volunteer
  • Sister Societies
Become a Member
  • Join Darma
SIG
  • Volunteers
  • Staff Management in RMA
  • Danmarks Forskningsportal
  • Data and Automation
  • EARMA RM Roadmap
  • Impact
  • Management Information
  • PhD Administration
  • Private Foundations
  • Post-Award
  • RMA at Hospitals
  • RMA at Small Institutions
  • Working with US Universities and Funders
Search this site
Contact
  • Contact the DARMA Board

© Darma – 2025

Af: Aveo – web&marketing

Manage consent to cookies
We use cookies to optimize our website and our service.
Functional Always active
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service expressly requested by the subscriber or user, or solely for the purpose of transmitting a communication over an electronic communications network.
Præferencer
Den tekniske lagring eller adgang er nødvendig for det legitime formål at lagre præferencer, som abonnenten eller brugeren ikke har anmodet om.
Statistics
Den tekniske lagring eller adgang, der udelukkende anvendes til statistiske formål. The technical storage or access used solely for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance by your ISP or additional third party records, information stored or retrieved for this purpose alone will not normally be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is necessary to create user profiles for the purpose of posting advertisements or to track the user on a website or across multiple websites for similar marketing purposes.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
Preferences
{title} {title} {title}