Skip to content
  • Member Login
Join DARMA
  • About DARMA
  • Special Interest Groups
    • Volunteers
    • Staff Management
    • Danmarks Forskningsportal
    • Data and Automation
    • EARMA RM Roadmap
    • Impact
    • Management Information
    • PhD Administration
    • Post-Award
    • Private Foundations
    • RMA at Hospitals
    • RMA at small institutions
    • Low- and Middle-Income Contexts
    • Working with US universities and funders​
  • Events
  • News
  • Jobs
  • DARMA Board
  • About DARMA
  • Special Interest Groups
    • Volunteers
    • Staff Management
    • Danmarks Forskningsportal
    • Data and Automation
    • EARMA RM Roadmap
    • Impact
    • Management Information
    • PhD Administration
    • Post-Award
    • Private Foundations
    • RMA at Hospitals
    • RMA at small institutions
    • Low- and Middle-Income Contexts
    • Working with US universities and funders​
  • Events
  • News
  • Jobs
  • DARMA Board

Initiativrig fuldmægtig og faglig dygtige special- og chefkonsulenter til økonomistyring af forskningsprojekter (2 stillinger, KU)

Deadline

2024-01-07

København

Deadline

2024-01-07

Link

Initiativrig fuldmægtig og faglig dygtige special- og chefkonsulenter til økonomistyring af forskningsprojekter (2 stillinger, KU)

Synes du det er spændende at hjælpe forskere og andre med økonomistyring på deres forskningsprojekter?

Har du lyst til at arbejde i et levende universitetsmiljø?  Så har vi måske stillingen til dig.

På Det Humanistiske Fakultet på Københavns Universitet har vi to ledige stillinger inden for økonomistyring af eksternt finansierede forskningsbevillinger.

Fuldmægtig eller specialkonsulent til projektøkonomi
Du vil få ansvar for økonomistyring på en del af Det Humanistiske Fakultets portefølje af eksternt finansierede forskningsprojekter, og skal sammen med forskere sørge for, at bevillingerne kommer godt fra start til slut.

Arbejdsopgaverne vil bl.a. være følgende:

  • Samarbejde med forskere/bevillingshavere og andre kollegaer internt på universitetet og med eksterne samarbejdspartnere om ansøgningsbudgetter.
  • Daglig økonomisk projektstyring og support i hele forskningsprojektets løbetid, inkl. projektafslutning og økonomisk afrapportering.
  • Koordinering og sparring med projektøkonomer om intern porteføljestyring
  • Arbejde med at styrke ledelsesinformation
  • Bidrage til afdelingens udviklingsopgaver omkring ekstern finansiering

Vi har en stor og varieret opgaveportefølje, så dine opgaver vil afhænge af, hvilke erfaringer og kvalifikationer du kommer med. Afhængigt at dine interesse vil der også være mulighed for at arbejde med fakultetets øvrige økonomiopgaver, der er finansieret af finanslovsmidler mv.

Vores forventninger til dig:

  • Du har en relevant akademisk uddannelse indenfor økonomi og/eller samfundsfag.
  • Både nyuddannede og erfarne medarbejdere vil komme i betragtning, og opgaverne vil tilpasses erfaringen.
  • Du har gode kompetencer i Excel. Har du kendskab til økonomisystemerne (Navision, LDV, mm) er det en fordel
  • Du kan arbejde selvstændigt, men har også lyst til samarbejde
  • Du er serviceminded og løsningsorienteret

Special- eller chefkonsulent med fokus på store bevillinger
Har du allerede en solid erfaring med udarbejdelse af komplekse ansøgningsbudgetter og med administration af eksternt finansierede projekter, søger vi en special- eller chefkonsulent til budgettering og administration af EU-projekter og større eksternt finansierede projekter, fx fra Danmarks Innovationsfond og Danmarks Grundforskningsfond.

Du bliver ansat i fakultetets økonomicenter, men skal også være i tæt dialog med vores afdeling for Forskning og Impact samt forskere og forskningsstøtter på fakultets 6 institutter.

Arbejdsopgaverne vil bl.a. være følgende:

  • Samarbejde med forskere/bevillingshavere og andre kollegaer internt på universitetet og med eksterne samarbejdspartnere om ansøgningsbudgetter.
  • Daglig økonomisk projektstyring og support i hele forskningsprojektets løbetid, inkl. projektafslutning og økonomisk afrapportering.
  • Bidrage med fortolkninger af økonomirelaterede regler for EU-projekter samt andre større eksternt finansierede projekter
  • Materialeudarbejdelse og forberedelse af revision af forskningsprojekter
  • Koordinering og sparring med projektøkonomer om intern porteføljestyring.
  • Samarbejde med fakultetets forskningsstøtte om ledelsesinformation om ekstern finansiering
  • Formidle fortolkning af bevillingsvilkår på dansk og evt. engelsk til forskere og administrative medarbejdere
  • Bidrage til afdelingens udviklingsopgaver omkring ekstern finansiering

Vores forventninger til dig:

  • Erfaring med økonomiadministration af EU-bevillinger
  • Godt kendskab til regelsættet for administration af EU-bevillinger – RIA, ERC
  • Gode formuleringsevner både skriftligt og mundtligt på såvel dansk som engelsk
  • At du har gode samarbejdsevner og har lyst til at videndele
  • At du er serviceminded og løsningsorienteret

Løn- og ansættelsesvilkår
Du vil blive ansat som fuldmægtig, special- eller chefkonsulent uden ledelsesansvar i henhold til Overenskomst for Akademikere i Staten. Der vil være mulighed for forhandling af tillæg efter kvalifikationer. Den ugentlige arbejdstid er gennemsnitligt 37 timer. Stillingen ønskes besat senest d. 1. marts 2024 eller snarest derefter.

Om os
Økonomicenteret har to sektioner: En økonomistyringssektion, som tager sig af budgetter og administration af eksterne bevillinger, samt et regnskabsteam. Begge stillingerne er placeret i Økonomistyringssektionen.

Københavns Universitet er i gang med en omorganisering af administrationen. Vi forventer derfor at skulle arbejde tættere sammen med økonomimedarbejdere fra de øvrige fakulteter i den kommende tid.

Vil du vide mere, kontakt områdeleder Ask Fuglsang (afu@hum.ku.dk / 5168 0476) eller økonomichef Annette Rahbek (ara@hum.ku.dk / 3532 2335).

Ansøgningen
Ansøgning, CV og eksamenspapirer sendes online senest d. 7. januar 2024 via Jobportalen (klik på “Søg stillingen” nederst i opslaget).

Vi ønsker at afspejle det omgivende samfund, og opfordrer alle uanset personlig baggrund til at søge stillingen.

KU er i færd med at designe en ny fælles administrativ organisering på KU, som forventes at medføre ændringer inden for det næste år til halvandet. Målet med den administrative reform er blandt andet at styrke det tværgående samarbejde, øge effektiviteten og sikre gode karriereveje for administrative medarbejdere på KU. Reformen vil indebære besparelser på administration. Du opfordres til at kontakte Ask Fuglsang eller Annette Rahbek, for at høre nærmere til sammenhængen mellem denne stilling og den administrative reform.

KU præger aktivt sin samtid gennem fremragende forskning, uddannelse og samarbejde. KU hører til de højest rangerende universiteter i Europa og er Danmarks ældste universitet, grundlagt 1479. I dag omfatter KU 37.000 studerende og 9.000 ansatte tilknyttet seks fakulteter: humaniora, jura, natur- og biovidenskab, samfundsvidenskab, sundhedsvidenskab og teologi.

 

General
  • About DARMA
  • General Assembly
  • Bylaws
Member profile

Use DARMA’s administrative system to adjust your profile and sign up for events and SIGs.

Guide: Sådan ændrer du din profil i DARMA’s administrative system

Member benefits
  • Annual Meeting
  • Online and in-person events
  • Stipends
  • Volunteer
  • Sister Societies
Become a Member
  • Join Darma
SIG
  • Volunteers
  • Staff Management in RMA
  • Danmarks Forskningsportal
  • Data and Automation
  • EARMA RM Roadmap
  • Impact
  • Management Information
  • PhD Administration
  • Private Foundations
  • Post-Award
  • RMA at Hospitals
  • RMA at Small Institutions
  • Working with US Universities and Funders
Search this site
Contact
  • Contact the DARMA Board

© Darma – 2025

Af: Aveo – web&marketing

Manage consent to cookies
We use cookies to optimize our website and our service.
Functional Always active
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service expressly requested by the subscriber or user, or solely for the purpose of transmitting a communication over an electronic communications network.
Præferencer
Den tekniske lagring eller adgang er nødvendig for det legitime formål at lagre præferencer, som abonnenten eller brugeren ikke har anmodet om.
Statistics
Den tekniske lagring eller adgang, der udelukkende anvendes til statistiske formål. The technical storage or access used solely for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance by your ISP or additional third party records, information stored or retrieved for this purpose alone will not normally be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is necessary to create user profiles for the purpose of posting advertisements or to track the user on a website or across multiple websites for similar marketing purposes.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
Preferences
{title} {title} {title}