Skip to content
  • Member Login
Join DARMA
  • About DARMA
  • Special Interest Groups
    • Volunteers
    • Staff Management
    • Danmarks Forskningsportal
    • Data and Automation
    • EARMA RM Roadmap
    • Impact
    • Management Information
    • PhD Administration
    • Post-Award
    • Private Foundations
    • RMA at Hospitals
    • RMA at small institutions
    • Low- and Middle-Income Contexts
    • Working with US universities and funders​
  • Events
  • News
  • Jobs
  • DARMA Board
  • About DARMA
  • Special Interest Groups
    • Volunteers
    • Staff Management
    • Danmarks Forskningsportal
    • Data and Automation
    • EARMA RM Roadmap
    • Impact
    • Management Information
    • PhD Administration
    • Post-Award
    • Private Foundations
    • RMA at Hospitals
    • RMA at small institutions
    • Low- and Middle-Income Contexts
    • Working with US universities and funders​
  • Events
  • News
  • Jobs
  • DARMA Board

HK eller AC fuldmægtig til Ph.d.-administrationen på KU

Deadline

2025-08-07

København

Deadline

2025-08-07

Link

HK eller AC fuldmægtig til Ph.d.-administrationen på KU

Københavns universitets ph.d.-administration har brug for flere hænder til at understøtte de ph.d.-studerende, deres vejledere og ledelsen på ph.d.-området.

Vi søger fire til fem nye kollegaer, så er du kompetent, effektiv og omgængelig, og har du lyst til at arbejde med sagsbehandling inden for ph.d.-området, er dette måske noget for dig.

Ph.d.-administrationen på KU er den største i norden og blandt de største i Europa. Vi skal sikre de administrative rammer for flere end 3.600 ph.d.-studerende inden for samtlige af KU’s fagområder fordelt på seks ph.d.-skoler. Vi har faglig reference til området for Forskning & Informationssikkerhed, og er placeret i Campusadministration Nørre. Vi har til huse i Niels Bohr Bygningen på Jagtvej.

Ph.d.-administrationen har samlet kollegaer fra samtlige fakulteter og skal skabe og implementere en effektiv, sammenhængende og brugerfokuseret driftsenhed. Vi består af 1 områdechef, 2 sektionsledere og omkring 50 medarbejdere. Vi arbejder tæt sammen med ph.d.-skolelederne, ph.d.-udvalgene og forskeruddannelsesmiljøerne som sammen udgør ph.d.-skolerne. Vores primære interessenter er de ph.d.-studerende og deres vejledere.

Ph.d.-administrationen er matrixopbygget. Seks teams skal sikre, at vi kan levere en professionel og højt specialiseret sagsbehandling der understøtter vores interessenter. Vi arbejder Lean-baseret. Det betyder blandt andet, at vi på fælles tavlemøder følger sagsmængderne på tværs af teams, og at vi løbende forbedrer og effektiviserer vores arbejdsgange med udgangspunkt i opdatering og udvikling af velbeskrevne procesbeskrivelser. Opgaverne løser vi typisk i tæt samarbejde med kollegaer, hvor vi forstår værdien af at respektere og inddrage hinandens forskelligartede kompetencer.

Stillingens indhold

Du kommer til at indgå i et team, der løser en række forskellige opgaver omkring administration af ph.d.-studieforløbet og økonomien i disse. Vi sørger naturligvis for grundig oplæring.
Den væsentligste opgave i disse stillinger er sagsbehandling i overensstemmelse med regelgrundlaget om ph.d.-uddannelsen i ph.d.-bekendtgørelsen og KU’s egne retningslinjer og evt. fakultetsspecifikke regler. Sagsbehandlingen indebærer både skriftlig og telefonisk rådgivning og kontakt med ph.d.-studerende og deres vejledere på dansk og engelsk.
Du vil bidrage til den løbende forbedring af serviceydelser og administrative processer i ph.d.-skolen.

Faglige og personlige kvalifikationer

  • Du har en kontoruddannelse, en bachelorgrad eller kandidatuddannelse.
  • Du er enten nyuddannet eller har et par års erfaring med sagsbehandling, administration og økonomihåndtering i den offentlige sektor, meget gerne fra et universitet.
  • Du er fagligt kompetent, struktureret og serviceorienteret, og kan genkende dig selv i ord som kvalitetsbevidst, effektiv, grundig, og reflekteret.
  • Du har mod på primært at behandle rutinesager samt enkelte vanskelige sager.
  • Du er præcis og korrekt i din skriftlige kommunikation og kan formidle regler og afgørelser på både dansk og engelsk.
  • Du behersker Office-pakken, og har gerne et kendskab til administrative systemer såsom f.eks. PhD Planner og WorkZone, som vi bruger til henholdsvis sagsbehandling og journalisering.
  • Du trives med at arbejde som en del af et hold, der løfter opgaver i fællesskab.
  • Du har en god organisationsforståelse og evner at forstå den kontekst, du arbejder i, herunder at kommunikere med forskellige interessenter.

Vi tilbyder

  • Et attraktivt, udviklende og alsidigt job på en veldrevet institution, med stor selvstændighed og afveksling i opgaverne – samt en bred kontaktflade både internt og eksternt.
  • En arbejdsplads, hvor opgaverne løses teambaseret med vægt på gensidig respekt for hinandens kompetencer.
  • Engagerede og dygtige kolleger, der lægger vægt på holdspil og faglighed i arbejdet, og som har en uhøjtidelig, åben og respektfuld omgangstone.
  • En arbejdsplads, der lægger vægt på gensidig fleksibilitet i forhold til opgavevaretagelsen og arbejdstiden. Der er mulighed for at arbejde hjemmefra efter aftale.
  • Gode faglige og personlige udviklingsmuligheder.
  • En centralt beliggende arbejdsplads med bl.a. motionsklub, kantine, P-plads, kaffe-,te- og frugtordning.

Løn- og ansættelsesforhold
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til fællesoverenskomsten mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer – Det Statslige Område (OAO-S) og organisationsaftalen for HK/Stat, eller efter gældende overenskomst mellem Finansministeriet og akademikere i staten (AC-overenskomsten). Stillingene er på fuld tid og er varige.

Yderligere oplysninger
Har du spørgsmål om stillingen, kan du henvende dig til kommende Sektionsleder Jeppe Bjørn Pedersen på mail jbp@adm.ku.dk eller tlf. 35328241.

Læs mere om KU’s ph.d.-skoler på phd.ku.dk

Ansøgning mv.
Vi ser frem til at modtage din ansøgning bilagt CV samt dokumentation for uddannelse via jobportalen, så vi har den i hænde senest den 9. juli 2025.

General
  • About DARMA
  • General Assembly
  • Bylaws
Member profile

Use DARMA’s administrative system to adjust your profile and sign up for events and SIGs.

Guide: Sådan ændrer du din profil i DARMA’s administrative system

Member benefits
  • Annual Meeting
  • Online and in-person events
  • Stipends
  • Volunteer
  • Sister Societies
Become a Member
  • Join Darma
SIG
  • Volunteers
  • Staff Management in RMA
  • Danmarks Forskningsportal
  • Data and Automation
  • EARMA RM Roadmap
  • Impact
  • Management Information
  • PhD Administration
  • Private Foundations
  • Post-Award
  • RMA at Hospitals
  • RMA at Small Institutions
  • Working with US Universities and Funders
Search this site
Contact
  • Contact the DARMA Board

© Darma – 2025

Af: Aveo – web&marketing

Manage consent to cookies
We use cookies to optimize our website and our service.
Functional Always active
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service expressly requested by the subscriber or user, or solely for the purpose of transmitting a communication over an electronic communications network.
Præferencer
Den tekniske lagring eller adgang er nødvendig for det legitime formål at lagre præferencer, som abonnenten eller brugeren ikke har anmodet om.
Statistics
Den tekniske lagring eller adgang, der udelukkende anvendes til statistiske formål. The technical storage or access used solely for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance by your ISP or additional third party records, information stored or retrieved for this purpose alone will not normally be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is necessary to create user profiles for the purpose of posting advertisements or to track the user on a website or across multiple websites for similar marketing purposes.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
Preferences
{title} {title} {title}