Skip to content
  • Member Login
Join DARMA
  • About DARMA
  • Special Interest Groups
    • Volunteers
    • Staff Management
    • Danmarks Forskningsportal
    • Data and Automation
    • EARMA RM Roadmap
    • Impact
    • Management Information
    • PhD Administration
    • Post-Award
    • Private Foundations
    • RMA at Hospitals
    • RMA at small institutions
    • Low- and Middle-Income Contexts
    • Working with US universities and funders​
  • Events
  • News
  • Jobs
  • DARMA Board
  • About DARMA
  • Special Interest Groups
    • Volunteers
    • Staff Management
    • Danmarks Forskningsportal
    • Data and Automation
    • EARMA RM Roadmap
    • Impact
    • Management Information
    • PhD Administration
    • Post-Award
    • Private Foundations
    • RMA at Hospitals
    • RMA at small institutions
    • Low- and Middle-Income Contexts
    • Working with US universities and funders​
  • Events
  • News
  • Jobs
  • DARMA Board

Funktionschef for Ph.d.-administration, AU

Deadline

2023-04-26

Aarhus

Deadline

2023-04-26

Link

Funktionschef for Ph.d.-administration, AU

Vil du stå i spidsen for, at Ph.d.-administrationen fortsat leverer sikker drift på højt niveau og udvikler ph.d.-området? Trives du i en tempofyldt hverdag med mange interessenter, og motiveres du af personaleledelse og at sætte dine relationelle kompetencer i spil?

Så tilbyder Aarhus Universitets sundhedsvidenskabelige fakultet, Health, en spændende stilling som funktionschef for Ph.d.-administrationen. Stillingen er ledig til besættelse pr. 1. august 2023 eller efter nærmere aftale.

Om Ph.d.-administrationen

Afdelingen er en Shared Services afdeling og løser opgaver for flere fakulteter og centralt for Aarhus Universitet.

Ph.d.-administrationen består af tre afdelinger, Health Ph.d.-administration, Natural og Technical Sciences Ph.d.-administration samt AU Ph.d. og fondsbetjening. De to administrationer arbejder tæt sammen med fakulteterne og varetager administrative opgaver i forbindelse med bl.a. opslag, indskrivninger, stipendie­tildelinger, HR- og personaleadministration, bedømmelser, statistik og doktorafhandlinger. AU Ph.d. og fondsbetjening løfter tværgående initiativer på AU og yder rådgivning og ledelses­betjening. Vi har et professionelt, godt og uhøjtideligt arbejdsmiljø med engagerede og hjælpsomme kollegaer, som besidder både bred og dyb viden på området. Du kan læse mere om Ph.d.-administrationen her.

Dine arbejdsopgaver

Som funktionschef har du det overordnede ansvar for at udvikle en tæt relation til fakulteterne og med afsæt i deres individuelle strategier på ph.d.-området omsætte dem til praksis i den daglige drift af administrationen. Kerneopgaven er at understøtte fakulteterne og ph.d.-skolernes strategi i et tæt og tillidsbaseret samarbejde, hvor det faglige ansvar for området ligger hos fakulteternes ph.d.-skoleledere.

Du varetager den daglige ledelse af Ph.d.-administrationen på Health, Natural Sciences og Technical Sciences i tæt samarbejde med de to afdelingsledere.

Du har ansvaret for:

  • Arbejde med organiseringen af Ph.d.-administrationen, så processer og understøttelse af de faglige miljøer og den faglige ledelse fungerer bedst muligt.
  • Levere sikker drift og samtidig udvikle Ph.d.-administrationen, herunder være med til at skabe sammenhængende administration på fakulteterne og på AU.
  • At understøtte fakultetsledelserne og ph.d.-skolerne med information, analyser, implementeringsforslag, beslutningsoplæg mv. på forskeruddannelsesområdet.
  • Personaleledelse, herunder motivation, trivsel og udvikling i afdelingen.
  • Økonomisk og administrativ ledelse, herunder organisering, opfølgning og kommunikation i egen administration og i forhold til de faglige miljøer.

Du refererer til administrationschefen på Health og indgår i flere ledelsesfora for ph.d.-området på Aarhus Universitet.

Dine kompetencer

Du har solid erfaring med faglig ledelse. Du sætter dig ind i opgaverne, er en god sparringspartner og har overblik over ressourcer og mål. Du er beslutnings­dygtig, handledygtig og trives i rollen som retningsgiver.

Du har erfaring med tværgående samarbejde i en stor og politisk ledet organisation, gerne med kendskab til videregående uddannelsesinstitutioners vilkår og struktur. Du arbejder konstruktivt i lederteams, udvalg og arbejdsgrupper og bidrager derigennem til den samlede Ph.d.-administrations udvikling på universitetsniveau. Du kommunikerer tydeligt med gennemslagskraft og kan skabe forandringer sammen med mange forskellige aktører.

I din personaleledelse arbejder du ud fra en anerkendende og positiv tilgang. Som leder er du relationelt dygtig, lyttende og inddragende med respekt for andre og har fokus på følgeskab og tillid i din ledelsesstil. Du bruger dine solide relationelle evner, og sætter dig selv i spil i svære situationer.

Spørgsmål til stillingen

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte Lasse Munk Madsen, Administrationschef, på tlf.: 21602846.

Arbejdsstedet er Jens Baggesens Vej 53, 8200 Aarhus N, Danmark.

Vi forventer at afholde første samtale i uge 19 og anden samtale i uge 21 2023.

Der kan blive anvendt case og personprofiltest i forbindelse med samtalerne.

Ansættelsesgrundlag

Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til overenskomst mellem Skatteministeriet og relevant faglig organsiation.

Ansøgning

Din ansøgning skal indeholde følgende:

  • Ansøgning
  • Curriculum Vitae
  • Angivelse af uddannelse (kopi af relevante eksamensbeviser)
  • Referencer/anbefalinger kan uploades særskilt i e-rekrutteringssystemet

Vi henviser til fakultetets Vejledning for ansøgere.

Aarhus Universitet vil være en attraktiv og inspirerende arbejdsplads for alle og ønsker en kultur, hvor hver enkelt kan udfolde og udvikle sig. Vi ser ligestilling og diversitet som en styrke og opfordrer derfor alle interesserede til at ansøge.

Ansøgning sendes via Aarhus Universitets rekrutteringssystem, som kan tilgås under stillingsopslaget på Aarhus Universitets hjemmeside.

Om Aarhus Universitet

Aarhus Universitet er et fagligt bredt og forskningsintensivt universitet med høj kvalitet i uddannelse og forskning, og et stærkt engagement i samfundsudviklingen nationalt og globalt. Universitetet tilbyder et inspirerende uddannelses- og forskningsmiljø for 38.000 studerende og 8.300 medarbejdere med en årlig omsætning på 7,0 mia. kr. Læs mere på www.au.dk

General
  • About DARMA
  • General Assembly
  • Bylaws
Member profile

Use DARMA’s administrative system to adjust your profile and sign up for events and SIGs.

Guide: Sådan ændrer du din profil i DARMA’s administrative system

Member benefits
  • Annual Meeting
  • Online and in-person events
  • Stipends
  • Volunteer
  • Sister Societies
Become a Member
  • Join Darma
SIG
  • Volunteers
  • Staff Management in RMA
  • Danmarks Forskningsportal
  • Data and Automation
  • EARMA RM Roadmap
  • Impact
  • Management Information
  • PhD Administration
  • Private Foundations
  • Post-Award
  • RMA at Hospitals
  • RMA at Small Institutions
  • Working with US Universities and Funders
Search this site
Contact
  • Contact the DARMA Board

© Darma – 2025

Af: Aveo – web&marketing

Manage consent to cookies
We use cookies to optimize our website and our service.
Functional Always active
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service expressly requested by the subscriber or user, or solely for the purpose of transmitting a communication over an electronic communications network.
Præferencer
Den tekniske lagring eller adgang er nødvendig for det legitime formål at lagre præferencer, som abonnenten eller brugeren ikke har anmodet om.
Statistics
Den tekniske lagring eller adgang, der udelukkende anvendes til statistiske formål. The technical storage or access used solely for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance by your ISP or additional third party records, information stored or retrieved for this purpose alone will not normally be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is necessary to create user profiles for the purpose of posting advertisements or to track the user on a website or across multiple websites for similar marketing purposes.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
Preferences
{title} {title} {title}