Skip to content
  • Member Login
Join DARMA
  • About DARMA
  • Special Interest Groups
    • Volunteers
    • Staff Management
    • Danmarks Forskningsportal
    • Data and Automation
    • EARMA RM Roadmap
    • Impact
    • Management Information
    • PhD Administration
    • Post-Award
    • Private Foundations
    • RMA at Hospitals
    • RMA at small institutions
    • Low- and Middle-Income Contexts
    • Working with US universities and funders​
  • Events
  • News
  • Jobs
  • DARMA Board
  • About DARMA
  • Special Interest Groups
    • Volunteers
    • Staff Management
    • Danmarks Forskningsportal
    • Data and Automation
    • EARMA RM Roadmap
    • Impact
    • Management Information
    • PhD Administration
    • Post-Award
    • Private Foundations
    • RMA at Hospitals
    • RMA at small institutions
    • Low- and Middle-Income Contexts
    • Working with US universities and funders​
  • Events
  • News
  • Jobs
  • DARMA Board

Fundraisingkonsulent til Forskningssekretariatet ved Roskilde Universitet

Deadline

2024-02-06

Roskilde

Deadline

2024-02-06

Link

Fundraisingkonsulent til Forskningssekretariatet ved Roskilde Universitet

En erfaren konsulent til en nyoprettet stilling med fokus på at styrke og understøtte det strategiske arbejde med fundraising og fondsdialog

Roskilde Universitet ønsker at arbejde mere proaktivt med fundraising til vores forskningsaktiviteter for i endnu højere grad at kunne realisere vores strategiske ambitioner om banebrydende og tværfaglig forskning, som bidrager til bæredygtig samfundsudvikling. Derfor søger vi en erfaren konsulent til en nyoprettet stilling med fokus på at styrke og understøtte det strategiske arbejde med fundraising og fondsdialog i relation til universitetets forskningsaktiviteter.

Arbejdsopgaver
Din hovedopgave vil være at udvikle og understøtte det opsøgende og strategiske arbejde i forhold til forskningsfinansiering primært fra private fonde men eventuelt også virksomheder og organisationer. Fokus vil være på fundraising til strategisk prioriterede indsatser inden for eller på tværs af universitetets forskellige forskningsområder, men du vil i høj grad skulle være med til at definere hvilke områder og hvordan en styrket fundraising indsats kan bidrage til vores mål. Arbejdet vil være rettet mod RUC’s fire institutter og universitetets øverste ledelse og vil foregå i tæt samarbejde med rektorat og dekaner, resten af forskningssekretariatet samt øvrige relevante enheder på universitetet. Desuden skal du bidrage med analytisk grundlag for ledelsesmæssige beslutninger og prioriteringer på området.
Om os
Stillingen er placeret i Forskningssekretariatet, som er et af fem teams i afdelingen Kommunikation og Rektorsekretariat i universitetets centrale administration. Forskningssekretariatet består aktuelt af seks engagerede medarbejdere, der varetager sekretariats- og specialistopgaver inden for ekstern forskningsfinansiering, ph.d.-uddannelse, forskningspolitik og -strategi samt tværgående udviklingsprojekter. På forskningsfinansieringsområdet vil du dermed supplere og udvide Forskningssekretariatets nuværende indsatser, som primært er rettet mod EU’s rammeprogram for forskning og – i mindre omfang – de nationale bevillingsprogrammer gennem offentlige forskningsråd og fonde.

Forskningssekretariatet indgår i tæt samarbejde med forskningsstøtte-kollegaer på RUC´s fire institutter og med de øvrige teams i afdelingen: Rektorsekretariatet, Kommunikation, Presse samt Eksterne samarbejder. Sidstnævnte understøtter bl.a. universitetets innovations- og entreprenørskabs indsatser samt det regionale samarbejde.

Profil og kvalifikationer
Ideelt set har du erfaring fra et andet universitet med strategisk forskningsfinansiering, navnlig i forhold til private fonde. Din erfaring kan imidlertid også stamme fra andre typer organisationer eller andre finansieringskilder. Det helt afgørende er, at du er i stand til at omsætte strategiske målsætninger og visioner til konkrete aktiviteter og indsatser, som skaber den ønskede forandring og udvikling.

Vi lægger især vægt på, at du:

  • har solid erfaring fra universitetsverdenen eller dybt kendskab til forskningsstrategiske temaer og vilkår af relevans for forskningsaktiviteter på et universitet
  • har erfaring med forskningsfinansiering og med opbygning af relationer til private fonde eller tilsvarende
  • arbejder selvstændigt, er opsøgende både indadtil og udadtil og kan sparre med fagpersoner og forskere om projektidéer og finansieringsmuligheder
  • har stærke analytiske kompetencer og erfaring med fremstilling af beslutningsgrundlag og anbefalinger til direktion eller anden topledelse
  • er en holdspiller, som sætter pris på det gode kollegaskab og faglig sparring
  • er imødekommende, lyttende og tillidsskabende og kan skabe gode samarbejdsrelationer
  • har en relevant uddannelse på minimum kandidatniveau
  • er flydende på både dansk og engelsk i såvel skrift som tale

Vi tilbyder
En spændende stilling med stort ansvar blandt dygtige og dedikerede kollegaer i et dynamisk vidensmiljø, der vægter kollegial sparring og samarbejde højt. Du får stort personligt ansvar og råderum, gode muligheder for at præge stillingsindholdet samt personlig og faglig udvikling. Der er stor fleksibilitet i tilrettelæggelse af arbejdet bl.a. med mulighed for op til to hjemmearbejdsdage om ugen.

Mere information
For yderligere oplysninger om stillingen venligst kontakt teamleder Lene Lillebro på 23484023 eller lillebro@ruc.dk

Ansættelsesvilkår
Der er tale om en ansættelse på fuld tid, med reference til teamleder Lene Lillebro. Ansættelse sker i henhold til overenskomst mellem Finansministeriet og AC, med indplacering som special- eller chefkonsulent afhængig af din profil. Der er herudover mulighed for at forhandle tillæg. Vi ser gerne, at du kan begynde den 1. april eller snarest muligt.

Ansøgning
Søg stillingen på https://ruc.dk/ledige-stillinger-pa-roskilde-universitet/

Ansøgningen skal indeholde:  
1. Motiveret ansøgning
2. CV
3. Dokumentation for uddannelse

Ansøgningsfristen er den 6. februar.

Vi forventer at holde samtaler i uge 7 og 8

Materiale modtaget efter fristens udløb vil ikke blive taget i betragtning.

Roskilde Universitet ønsker at afspejle det omgivende samfund og opfordrer alle uanset personlig baggrund til at søge hos os.

General
  • About DARMA
  • General Assembly
  • Bylaws
Member profile

Use DARMA’s administrative system to adjust your profile and sign up for events and SIGs.

Guide: Sådan ændrer du din profil i DARMA’s administrative system

Member benefits
  • Annual Meeting
  • Online and in-person events
  • Stipends
  • Volunteer
  • Sister Societies
Become a Member
  • Join Darma
SIG
  • Volunteers
  • Staff Management in RMA
  • Danmarks Forskningsportal
  • Data and Automation
  • EARMA RM Roadmap
  • Impact
  • Management Information
  • PhD Administration
  • Private Foundations
  • Post-Award
  • RMA at Hospitals
  • RMA at Small Institutions
  • Working with US Universities and Funders
Search this site
Contact
  • Contact the DARMA Board

© Darma – 2025

Af: Aveo – web&marketing

Manage consent to cookies
We use cookies to optimize our website and our service.
Functional Always active
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service expressly requested by the subscriber or user, or solely for the purpose of transmitting a communication over an electronic communications network.
Præferencer
Den tekniske lagring eller adgang er nødvendig for det legitime formål at lagre præferencer, som abonnenten eller brugeren ikke har anmodet om.
Statistics
Den tekniske lagring eller adgang, der udelukkende anvendes til statistiske formål. The technical storage or access used solely for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance by your ISP or additional third party records, information stored or retrieved for this purpose alone will not normally be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is necessary to create user profiles for the purpose of posting advertisements or to track the user on a website or across multiple websites for similar marketing purposes.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
Preferences
{title} {title} {title}