Skip to content
  • Member Login
Join DARMA
  • About DARMA
  • Special Interest Groups
    • Volunteers
    • Staff Management
    • Danmarks Forskningsportal
    • Data and Automation
    • EARMA RM Roadmap
    • Impact
    • Management Information
    • PhD Administration
    • Post-Award
    • Private Foundations
    • RMA at Hospitals
    • RMA at small institutions
    • Low- and Middle-Income Contexts
    • Working with US universities and funders​
  • Events
  • News
  • Jobs
  • DARMA Board
  • About DARMA
  • Special Interest Groups
    • Volunteers
    • Staff Management
    • Danmarks Forskningsportal
    • Data and Automation
    • EARMA RM Roadmap
    • Impact
    • Management Information
    • PhD Administration
    • Post-Award
    • Private Foundations
    • RMA at Hospitals
    • RMA at small institutions
    • Low- and Middle-Income Contexts
    • Working with US universities and funders​
  • Events
  • News
  • Jobs
  • DARMA Board

Fuldmægtig/ Specialkonsulent med fokus på ekstern forskningsfinansiering på KU

Deadline

2023-01-15

København

Deadline

2023-01-15

Link

Fuldmægtig/ Specialkonsulent med fokus på ekstern forskningsfinansiering på KU

Vi søger en initiativrig kollega til en spændende stilling med ledelsesunderstøttelse og forskningsfinansiering med en veludviklet sans for processer og vedholdende koordineringsevner.

Institut for Kommunikation ved Det Humanistiske Fakultet på Københavns Universitet, søger en AC Fuldmægtig eller Specialkonsulent til Institutsekretariatet, med fokus på ekstern forskningsfinansiering. Gerne med tiltrædelse den 1. marts 2023 eller snarest derefter.

Du vil blive en del af instituttets administration, hvor vi er ca. 20 medarbejdere der understøtter instituttets ledelse, forskere, undervisere og studerende. I institutsekretariatet vil du arbejde sammen med resten af sekretariatet bestående af 5 dygtige kolleger og administrationschef; og have tæt kontakt til instituttets ledelse og vores stærke forskningsmiljø. Du vil i tæt samarbejde med Viceinstitutleder for Forskning, Professor Mette Mortensen bidrage til, at Instituttet kan levere forskning på højt internationalt niveau til gavn for studerende og omverdenen. Vi er et stort og mangfoldigt institut med et stærkt tværfagligt forskningsmiljø. Vores forskning centrerer sig særligt omkring samfund, kultur, medier, information, teknologi og filosofi.

Vi søger en initiativrig kollega til en spændende stilling med ledelsesunderstøttelse og forskningsfinansiering med en veludviklet sans for processer og vedholdende koordineringsevner.

Dine arbejdsopgaver omfatter bl.a.

  • Understøttelse af ansøgninger om ekstern finansiering, herunder procesdesign, bindeled mellem forskere og økonomimedarbejdere, vejledning i retningslinjer fra nationale og internationale fonde, puljer, netværk
  • Rådgive og hjælpe med opstart af forskningsprojekter. Opgaverne inkluderer rådgivning om formalia og regelsæt (økonomi, HR, mobilitet, databeskyttelse, datamanagement, IPR, regler fra bevillingsgiver, samarbejdsaftaler)
  • Ledelsesbetjening: udvalgsbetjening, fx Forskningsudvalget og administrativ bistand ved afholdelse af konferencer
  • Udvikling og optimering af arbejdsgange på det administrative område (f.eks. procesoptimering ifm. konferenceafholdelse, datamanagement)

Du har mulighed for at udvikle stillingen i henhold til dine kompetencer og interesseområder.

Din baggrund

  • Du har en relevant kandidatuddannelse
  • Du har erfaring med at tilrettelægge processer og måske kendskab til forsknings- eller fondssektoren eller andre store politiske organisationer, men det er ikke et krav.
  • Du kommunikerer på højt niveau både på dansk og engelsk, såvel skriftligt som mundtligt.
  • Har mod på at nogle opgaver kræver flair for tal og systemer (vi bruger fx Nimbus og Conference Manager)

Vi forventer, at du

  • Har øje for hvor du kan bidrage, og at du tager fra på eget initiativ
  • Har en struktureret og tidsrealistisk tilgang til dine opgaver og trives med at holde overblikket – også på andres vegne
  • Evner relations- og tillidsopbygning på tværs af organisatoriske enheder og medarbejdergrupper
  • Er fleksibel i perioder med spidsbelastning, f.eks. op til store ansøgningsfrister
  • Har gode samarbejdsevner og værdsætter et godt kollegaskab
  • Kan forvalte den fortrolighed der kommer med jobbet

Vi tilbyder

  • Et alsidigt job med stor selvstændighed og afveksling i opgaverne – samt tæt kontakt til Instituttets ledelse og forskere.
  • Engagerede og gode kolleger, der lægger vægt på holdspil og faglighed i arbejdet
  • Et udviklingsorienteret og velfungerende ledelsesteam, der brænder for Instituttet
  • Gode muligheder for kompetenceudvikling og et godt socialt miljø med en uhøjtidelig omgangstone.

Institut for Kommunikation danner ramme om uddannelse og forskning inden for kommunikation og menneskelig erkendelse. Instituttet har 2200 studerende og 200 medarbejdere, og udbyder seks bacheloruddannelser og syv kandidatuddannelser.

Læs mere om instituttet og vores uddannelser på vores hjemmeside: https://komm.ku.dk/

Løn og ansættelsesforhold

Den ugentlige arbejdstid er 37 timer. Ansættelse og aflønning sker i henhold til gældende overenskomst mellem Skatteministeriet og Akademikere i Staten, med indplacering som fuldmægtig eller specialkonsulent. Der vil være mulighed for forhandling af tillæg efter kvalifikationer. Vi arbejder med flextid og mulighed for hjemmearbejde i den udstrækning, det stemmer overens med opgaveløsningen.

Ansøgning

Ansøgningsfrist er d.15. januar 2023. Samtaler forventes afholdt 23. januar 2023 evt. 2. samtale forventes afholdt 26. januar 2023.

Elektronisk ansøgning, bilagt CV samt dokumentation for uddannelse sendes ved at klikke på “Udfyld ansøgningsformular” knappen i opslaget på http://jobportal.ku.dk

Vi opfordrer alle uanset personlig baggrund til at søge stillingen.

Yderligere spørgsmål

Vil du vide mere om stillingen kan du kontakte administrationschef Anna Birgitte Mygind, +453532 4239 eller Viceinstitutleder for Forskning Mette Mortensen, metmort@hum.ku.dk eller +45 40498828

SØG STILLINGEN

Københavns Universitet giver sine knap 10.000 medarbejdere muligheder for at udnytte deres talent fuldt ud i et ambitiøst, uformelt miljø. Vi sikrer traditionsrige og moderne rammer om uddannelser og fri forskning på højt internationalt niveau. Vi søger svar og løsninger på fælles problemer og gør ny viden tilgængelig og nyttig for andre.

Kontakt

Mette Mortensen
E-mail: metmort@hum.ku.dk

Kontakt

Anna Birgitte Mygind
E-mail: anmyg@hum.ku.dk

Info

Ansøgningsfrist: 15-01-2023
Ansættelsesdato: 01-03-2023
Afdeling/Sted: Institut for Kommunikation
General
  • About DARMA
  • General Assembly
  • Bylaws
Member profile

Use DARMA’s administrative system to adjust your profile and sign up for events and SIGs.

Guide: Sådan ændrer du din profil i DARMA’s administrative system

Member benefits
  • Annual Meeting
  • Online and in-person events
  • Stipends
  • Volunteer
  • Sister Societies
Become a Member
  • Join Darma
SIG
  • Volunteers
  • Staff Management in RMA
  • Danmarks Forskningsportal
  • Data and Automation
  • EARMA RM Roadmap
  • Impact
  • Management Information
  • PhD Administration
  • Private Foundations
  • Post-Award
  • RMA at Hospitals
  • RMA at Small Institutions
  • Working with US Universities and Funders
Search this site
Contact
  • Contact the DARMA Board

© Darma – 2025

Af: Aveo – web&marketing

Manage consent to cookies
We use cookies to optimize our website and our service.
Functional Always active
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service expressly requested by the subscriber or user, or solely for the purpose of transmitting a communication over an electronic communications network.
Præferencer
Den tekniske lagring eller adgang er nødvendig for det legitime formål at lagre præferencer, som abonnenten eller brugeren ikke har anmodet om.
Statistics
Den tekniske lagring eller adgang, der udelukkende anvendes til statistiske formål. The technical storage or access used solely for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance by your ISP or additional third party records, information stored or retrieved for this purpose alone will not normally be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is necessary to create user profiles for the purpose of posting advertisements or to track the user on a website or across multiple websites for similar marketing purposes.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
Preferences
{title} {title} {title}