Fuldmægtig/ Specialkonsulent med fokus på ekstern forskningsfinansiering på KU
Deadline
2023-01-15
Fuldmægtig/ Specialkonsulent med fokus på ekstern forskningsfinansiering på KU
Vi søger en initiativrig kollega til en spændende stilling med ledelsesunderstøttelse og forskningsfinansiering med en veludviklet sans for processer og vedholdende koordineringsevner.
Institut for Kommunikation ved Det Humanistiske Fakultet på Københavns Universitet, søger en AC Fuldmægtig eller Specialkonsulent til Institutsekretariatet, med fokus på ekstern forskningsfinansiering. Gerne med tiltrædelse den 1. marts 2023 eller snarest derefter.
Du vil blive en del af instituttets administration, hvor vi er ca. 20 medarbejdere der understøtter instituttets ledelse, forskere, undervisere og studerende. I institutsekretariatet vil du arbejde sammen med resten af sekretariatet bestående af 5 dygtige kolleger og administrationschef; og have tæt kontakt til instituttets ledelse og vores stærke forskningsmiljø. Du vil i tæt samarbejde med Viceinstitutleder for Forskning, Professor Mette Mortensen bidrage til, at Instituttet kan levere forskning på højt internationalt niveau til gavn for studerende og omverdenen. Vi er et stort og mangfoldigt institut med et stærkt tværfagligt forskningsmiljø. Vores forskning centrerer sig særligt omkring samfund, kultur, medier, information, teknologi og filosofi.
Vi søger en initiativrig kollega til en spændende stilling med ledelsesunderstøttelse og forskningsfinansiering med en veludviklet sans for processer og vedholdende koordineringsevner.
Dine arbejdsopgaver omfatter bl.a.
- Understøttelse af ansøgninger om ekstern finansiering, herunder procesdesign, bindeled mellem forskere og økonomimedarbejdere, vejledning i retningslinjer fra nationale og internationale fonde, puljer, netværk
- Rådgive og hjælpe med opstart af forskningsprojekter. Opgaverne inkluderer rådgivning om formalia og regelsæt (økonomi, HR, mobilitet, databeskyttelse, datamanagement, IPR, regler fra bevillingsgiver, samarbejdsaftaler)
- Ledelsesbetjening: udvalgsbetjening, fx Forskningsudvalget og administrativ bistand ved afholdelse af konferencer
- Udvikling og optimering af arbejdsgange på det administrative område (f.eks. procesoptimering ifm. konferenceafholdelse, datamanagement)
Du har mulighed for at udvikle stillingen i henhold til dine kompetencer og interesseområder.
Din baggrund
- Du har en relevant kandidatuddannelse
- Du har erfaring med at tilrettelægge processer og måske kendskab til forsknings- eller fondssektoren eller andre store politiske organisationer, men det er ikke et krav.
- Du kommunikerer på højt niveau både på dansk og engelsk, såvel skriftligt som mundtligt.
- Har mod på at nogle opgaver kræver flair for tal og systemer (vi bruger fx Nimbus og Conference Manager)
Vi forventer, at du
- Har øje for hvor du kan bidrage, og at du tager fra på eget initiativ
- Har en struktureret og tidsrealistisk tilgang til dine opgaver og trives med at holde overblikket – også på andres vegne
- Evner relations- og tillidsopbygning på tværs af organisatoriske enheder og medarbejdergrupper
- Er fleksibel i perioder med spidsbelastning, f.eks. op til store ansøgningsfrister
- Har gode samarbejdsevner og værdsætter et godt kollegaskab
- Kan forvalte den fortrolighed der kommer med jobbet
Vi tilbyder
- Et alsidigt job med stor selvstændighed og afveksling i opgaverne – samt tæt kontakt til Instituttets ledelse og forskere.
- Engagerede og gode kolleger, der lægger vægt på holdspil og faglighed i arbejdet
- Et udviklingsorienteret og velfungerende ledelsesteam, der brænder for Instituttet
- Gode muligheder for kompetenceudvikling og et godt socialt miljø med en uhøjtidelig omgangstone.
Institut for Kommunikation danner ramme om uddannelse og forskning inden for kommunikation og menneskelig erkendelse. Instituttet har 2200 studerende og 200 medarbejdere, og udbyder seks bacheloruddannelser og syv kandidatuddannelser.
Læs mere om instituttet og vores uddannelser på vores hjemmeside: https://komm.ku.dk/
Løn og ansættelsesforhold
Den ugentlige arbejdstid er 37 timer. Ansættelse og aflønning sker i henhold til gældende overenskomst mellem Skatteministeriet og Akademikere i Staten, med indplacering som fuldmægtig eller specialkonsulent. Der vil være mulighed for forhandling af tillæg efter kvalifikationer. Vi arbejder med flextid og mulighed for hjemmearbejde i den udstrækning, det stemmer overens med opgaveløsningen.
Ansøgning
Ansøgningsfrist er d.15. januar 2023. Samtaler forventes afholdt 23. januar 2023 evt. 2. samtale forventes afholdt 26. januar 2023.
Elektronisk ansøgning, bilagt CV samt dokumentation for uddannelse sendes ved at klikke på “Udfyld ansøgningsformular” knappen i opslaget på http://jobportal.ku.dk
Vi opfordrer alle uanset personlig baggrund til at søge stillingen.
Yderligere spørgsmål
Vil du vide mere om stillingen kan du kontakte administrationschef Anna Birgitte Mygind, +453532 4239 eller Viceinstitutleder for Forskning Mette Mortensen, metmort@hum.ku.dk eller +45 40498828
Københavns Universitet giver sine knap 10.000 medarbejdere muligheder for at udnytte deres talent fuldt ud i et ambitiøst, uformelt miljø. Vi sikrer traditionsrige og moderne rammer om uddannelser og fri forskning på højt internationalt niveau. Vi søger svar og løsninger på fælles problemer og gør ny viden tilgængelig og nyttig for andre.