Skip to content
Join DARMA
  • About DARMA
  • Special Interest Groups
    • Staff Management
    • Danmarks Forskningsportal
    • Data and Automation
    • Impact
    • Management Information
    • PhD Administration
    • Post-Award
    • Private Foundations
    • RMA at small institutions
    • SRAI
  • Event
  • News
  • Jobs
  • DARMA Board
Menu
  • About DARMA
  • Special Interest Groups
    • Staff Management
    • Danmarks Forskningsportal
    • Data and Automation
    • Impact
    • Management Information
    • PhD Administration
    • Post-Award
    • Private Foundations
    • RMA at small institutions
    • SRAI
  • Event
  • News
  • Jobs
  • DARMA Board

Forskningsstøtter søges til Forskning & Impact, Det Humanistiske Fakultet, KU

Deadline

2022-08-15

København

Deadline

2022-08-15

Link

Forskningsstøtter søges til Forskning & Impact, Det Humanistiske Fakultet, KU

KU søger 2 engagerede og samarbejdsorienterede medarbejdere til afdeling for Forskning & Impact.

Som udgangspunkt søger vi:

  • en medarbejder til facilitering af fakultetets processer for ansøgninger om ekstern finansiering og til efterfølgende forskningsstøtte til den voksende portefølje af eksternt finansierede projekter, især EU-bevillinger (område 1)
  • en medarbejder til udvikling og understøttelse af fakultetets arbejde med forskningsintegritet, datamanagement og GDPR og til vejledning af ledelse og forskere (område 2)

Du er velkommen til at angive om du søger en bestemt af de to stillinger, eller om du er interesseret i dem begge.

Begge stillinger er placeret i Forskning & Impact der er en del af Fakultetsservice. Afdelingen varetager forskningssupport (herunder rådgivning om ekstern finansiering og om forskningsadministration), og bidrager til, at forskningsresultater opnår størst mulig effekt i samfundet, gerne gennem samarbejder på tværs af discipliner, sektorer og landegrænser og gennem videndeling med aktører uden for universitet. Afdelingen huser også Human and Legal Innovation Hub og Søndre Campus DataLab.

 

Område 1: Forskningsstøtte

Du vil indgå i et tæt samarbejde med dine kolleger i Forskning & Impact, i fakultetets Økonomicenter, HR og på HUM’s seks institutter om følgende:

  • At vejlede fakultetets forskere på post-awardområdet, fortrinsvis hvad angår Marie Curie-programmet og ERC-programmet, herunder at: formidle bevillingsgiveres retningslinjer til forskere og administrative medarbejdere og understøtte overholdelse af aftalevilkår for f.eks. brug af midler, publicering (Open Data og Open Acces), etiske retningslinjer, samt korrekt og rettidig afrapportering.
  • Være bindeled mellem forskere og bevillingsgivere mht. kontraktforhandlinger/forlængelser, afrapportering, møder mm.
  • Være bindeled mellem forskere og andre administrative støttefunktioner som fx Økonomicenter og HR.

At koordinere aktiviteter i HUM’s forskningsstøttenetværk, herunder:

  • Facilitere intern mødeafvikling og facilitering af netværkets arbejdsgrupper og fælles ansøgningsprocesser
  • Kommunikation om forskningsstøtte og opdatering af hjemmesider
  • Afholdelse af informationsmøder og workshops
  • Vedligeholdelse af værktøjskasser og ansøgningsdatabase m.m.
  • Løse løbende administrative og praktiske opgaver i afdelingen

Område 2: Forskningsintegritet
Du vil indgå i et tæt samarbejde med dine kolleger i Forskning & Impact, på HUM’s 6 institutter og i KU’s netværk på området om følgende:

 

  • Vejledning af ledelse og forskere om god videnskabelig praksis, etik, og compliance, herunder datamanagement, samtykkeerklæringer, databehandling, fælles dataansvar, sikker opbevaring af persondata
  • Sekretariatsbetjene bl.a. Forskningsetisk komite, udarbejde notater, oplæg, høringssvar og indstillinger i relation til ansvarsområdet, samt undervisning på kurser i datamanagement, god videnskabelig praksis og GDPR-regler
  • Udføre forskningsstrategiske analyser og udviklingsopgaver i tæt samarbejde med prodekan for forskning og kolleger
  • Projektledelse af KU’s forskningsevaluering på HUM
  • Bidrage til den løbende opgavevaretagelse i afdelingen

Din profil – vi forestiller os at du:

Har en relevant universitetsuddannelse (gerne humanistisk/juridisk/samfundsvidenskabelig). Det er en fordel hvis du har forståelse og interesse for forskning og forskningens betingelser.

  • Har nogle års erfaring med sagsbehandling og administration i den offentlige sektor, meget gerne fra universitetsverdenen. Erfaring med EU’s rammeprogram for forskning og Funding & Tenders Portal er en fordel for område 1.
  • Hurtigt og nemt kan orientere dig i komplekse sagsforhold, herunder især bevillingsvilkår. For område 2 gælder det, at det vil være en fordel hvis du har erfaring med forskningssamarbejdsaftaler og GDPR-vejledning (herunder databehandleraftaler/videregivelse af data/aftaler om fælles dataansvar).
  • Er velformuleret og præcis i skrift og tale på både dansk og engelsk og er god til at formidle procedurer og retningslinjer til forskerne med god forståelse for deres informationsbehov.

Jobbene kræver, at du er ansvarsbevidst og følger sager til dørs, har overblik uden at miste detaljen af syne, og synes det er sjovt at få alt til at gå op i en højere enhed.
Vi tilbyder:

Forskning & Impact er en afdeling med 14 medarbejdere med forskellige uddannelsesbaggrunde og nationaliteter. Vi løser mange forskellige opgaver, har en uformel omgangstone og et stærkt sammenhold.

Du vil blive indplaceret som fuldmægtig eller specialkonsulent, alt efter dine kvalifikationer med mulighed for at forhandle tillæg i henhold til gældende overenskomst mellem Skatteministeriet og Akademikere i Staten.
Arbejdstiden er 37 timer ugentligt, og vi har flekstid. Ansættelse er pr. 1. oktober 2022.

Spørgsmål til stillingerne kan rettes til afdelingsleder for Forskning & Impact Birgitte Grundtvig Huber: grundtvig@hum.ku.dk eller telefon 2623 3510 i uge 32.

Universitetet ønsker at afspejle det omgivende samfund og opfordrer alle uanset personlig baggrund til at søge stillingen.

Er du interesseret i stillingerne, beder vi dig sende en elektronisk ansøgning via Jobportalen (tryk på Linket “SØG STILLINGEN” nederst i opslaget). Ansøgningen bedes vedlagt uddannelsesbevis, CV og andre relevante bilag.

Deadline for ansøgning er mandag den. 15.08.2022.

Samtaler afholdes løbende og senest i uge 33.

SØG STILLINGEN

Københavns Universitet giver sine knap 10.000 medarbejdere muligheder for at udnytte deres talent fuldt ud i et ambitiøst, uformelt miljø. Vi sikrer traditionsrige og moderne rammer om uddannelser og fri forskning på højt internationalt niveau. Vi søger svar og løsninger på fælles problemer og gør ny viden tilgængelig og nyttig for andre.

Info

Ansøgningsfrist: 15-08-2022
Ansættelsesdato: 01-10-2022
Afdeling/Sted: Fakultetsservice
General
  • About DARMA
  • General Assembly
  • Bylaws
Member profile

Use DARMA’s administrative system to adjust your profile and sign up for events and SIGs.

Member benefits
  • Annual Meeting
  • Online and in-person events
  • Stipends
  • Volunteer
  • Sister Societies
Become a Member
  • Join Darma
SIG
  • Staff Management in RMA
  • Danmarks Forskningsportal
  • Data and Automation
  • Impact
  • Management Information
  • PhD Administration
  • Private Foundations
  • Post-Award
  • RMA at Small Institutions
  • SRA International
Search this site
Contact
  • Contact the DARMA Board

© Darma – 2023

Af: Aveo – web&marketing

Manage consent to cookies
We use cookies to optimize our website and our service.
Functional Always active
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service expressly requested by the subscriber or user, or solely for the purpose of transmitting a communication over an electronic communications network.
Præferencer
Den tekniske lagring eller adgang er nødvendig for det legitime formål at lagre præferencer, som abonnenten eller brugeren ikke har anmodet om.
Statistics
Den tekniske lagring eller adgang, der udelukkende anvendes til statistiske formål. The technical storage or access used solely for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance by your ISP or additional third party records, information stored or retrieved for this purpose alone will not normally be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is necessary to create user profiles for the purpose of posting advertisements or to track the user on a website or across multiple websites for similar marketing purposes.
Manage options Manage services Manage vendors Read more about these purposes
Preferences
{title} {title} {title}