Skip to content
  • Member Login
Join DARMA
  • About DARMA
  • Special Interest Groups
    • Volunteers
    • Staff Management
    • Danmarks Forskningsportal
    • Data and Automation
    • EARMA RM Roadmap
    • Impact
    • Management Information
    • PhD Administration
    • Post-Award
    • Private Foundations
    • RMA at Hospitals
    • RMA at small institutions
    • Low- and Middle-Income Contexts
    • Working with US universities and funders​
  • Events
  • News
  • Jobs
  • DARMA Board
  • About DARMA
  • Special Interest Groups
    • Volunteers
    • Staff Management
    • Danmarks Forskningsportal
    • Data and Automation
    • EARMA RM Roadmap
    • Impact
    • Management Information
    • PhD Administration
    • Post-Award
    • Private Foundations
    • RMA at Hospitals
    • RMA at small institutions
    • Low- and Middle-Income Contexts
    • Working with US universities and funders​
  • Events
  • News
  • Jobs
  • DARMA Board

EU-projektadministrator til post-award team (AU)

Deadline

2024-06-16

Aarhus

Deadline

2024-06-16

Link

EU-projektadministrator til post-award team (AU)

Aarhus Universitet søger en kollega med erfaring inden for økonomisk og administrativ støtte til EU-forskningsprojekter.

Aarhus Universitet er et toneangivende universitet, der samarbejder med omverdenen om at lave excellent forskning og løse samfundsmæssige udfordringer.

Forskningsstøtteenheden rådgiver forskere på Aarhus Universitet samt på Aarhus Universitetshospital i forhold til at skaffe finansiering til og forvalte større, strategisk vigtige forskningsprojekter. Da vi har stor succes med hjemtag af EU-midler, søger vi en dedikeret projektadministrator med erfaring inden for post-award i EU projekter.

Vi søger en kollega med erfaring inden for økonomisk og administrativ støtte til EU-forskningsprojekter. Du vil blive en del af vores erfarne post-award team på fem medarbejdere. For nuværende understøtter tre af disse medarbejdere EU koordinatorprojekter, og to understøtter EU partnerprojekter. Dine arbejdsopgaver vil omhandle koordinatorprojekter.

Arbejdsopgaverne vil bl.a. være følgende:

  • Ekstern kontakt til og samarbejde med projektpartnere i andre lande og EU project officers. Al kommunikation og samarbejde foregår på engelsk.
  • Intern kontakt til og samarbejde med hovedsageligt forskere/bevillingshavere og projektcontrollers samt andre kollegaer på Aarhus Universitet. Kommunikation både på dansk og engelsk.
  • Daglig administrativ og økonomisk projektadministration og -support, både i kontraktforhandlingsfasen, i projektets løbetid og afslutning.
  • Kvalitetssikring, herunder administrativ og økonomisk afrapportering ift. overholdelse af EU regler og efterlevelse af kontrakter.
  • Udvikling og formidling af afrapporterings- og hjælpeværktøjer.
  • Mødeforberedelse til og -deltagelse i projektmøder. Det foregår på engelsk og med deltagelse af og foran mange partnere. Hovedparten af møderne er virtuelle.
  • Løbende driftsopgaver relateret til projektadministration.
  • Flair for at have gang i mange opgaver samtidig og tværfagligt samarbejde.

Som vores nye kollega har du:

  • Relevant uddannelse på kandidatniveau eller anden relevant uddannelse.
  • Evnerne til at tage ejerskab for din egen projektportefølje, og selvstændigt kunne organisere dine opgaver ift. deadlines på tværs af projekter.
  • Mod på at præsentere på engelsk foran mange partnere.
  • Gode formuleringsevner både skriftligt og mundtligt på såvel dansk som engelsk.
  • Forudsætninger for at tolke og videreformidle regler og retningslinjer på engelsk.
  • Interesse i at arbejde med compliance ift. forskningskontrakter og regler.
  • Gerne erfaring med projektledelse og post-award, ideelt fra EU-forskningsprojekter med mange aktører.
  • Gerne erfaring med forskningsunderstøttelse fra universitetsverdenen.
  • Gerne kendskab til EU’s forskningsrammeprogrammer (Horizon 2020 og/eller Horizon Europe).
  • Initiativrighed og er udadvendt, systematisk, ansvarsbevidst og selvkørende.
  • Interesse i at videndele med dine kolleger og bidrage positivt til fællesskabet i teamet og afdelingen.

Vi tilbyder:

  • Et udfordrende job med frihed under ansvar.
  • At være en del af et team, der værdsætter samarbejde, sparring og mulighed for faglig udvikling.
  • En bred kontaktflade til interne og eksterne samarbejdspartnere.
  • Fleksibilitet og mulighed for hjemmearbejde.
  • En uhøjtidelig omgangstone i en enhed med knap 30 medarbejdere.

Det primære tjenestested er hos Forskningsstøtteenheden i Navitas-bygningen, Inge Lehmans Gade 10, Aarhus C.

Yderligere oplysninger

Læs mere om AU forskning her.

Oplysninger fås hos leder af Forskningsstøtteenheden Christina Dahl, mob. 93522275 eller chridahl@au.dk.

Samtaler afholdes i uge 26.

Aarhus Universitet vil være en attraktiv og inspirerende arbejdsplads for alle og ønsker en kultur, hvor hver enkelt kan udfolde og udvikle sig. Vi ser ligestilling og diversitet som en styrke og opfordrer derfor alle interesserede til at ansøge.

Ansøgning sendes via Aarhus Universitets rekrutteringssystem, som kan tilgås under stillingsopslaget på Aarhus Universitets hjemmeside.

General
  • About DARMA
  • General Assembly
  • Bylaws
Member profile

Use DARMA’s administrative system to adjust your profile and sign up for events and SIGs.

Guide: Sådan ændrer du din profil i DARMA’s administrative system

Member benefits
  • Annual Meeting
  • Online and in-person events
  • Stipends
  • Volunteer
  • Sister Societies
Become a Member
  • Join Darma
SIG
  • Volunteers
  • Staff Management in RMA
  • Danmarks Forskningsportal
  • Data and Automation
  • EARMA RM Roadmap
  • Impact
  • Management Information
  • PhD Administration
  • Private Foundations
  • Post-Award
  • RMA at Hospitals
  • RMA at Small Institutions
  • Working with US Universities and Funders
Search this site
Contact
  • Contact the DARMA Board

© Darma – 2025

Af: Aveo – web&marketing

Manage consent to cookies
We use cookies to optimize our website and our service.
Functional Always active
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service expressly requested by the subscriber or user, or solely for the purpose of transmitting a communication over an electronic communications network.
Præferencer
Den tekniske lagring eller adgang er nødvendig for det legitime formål at lagre præferencer, som abonnenten eller brugeren ikke har anmodet om.
Statistics
Den tekniske lagring eller adgang, der udelukkende anvendes til statistiske formål. The technical storage or access used solely for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance by your ISP or additional third party records, information stored or retrieved for this purpose alone will not normally be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is necessary to create user profiles for the purpose of posting advertisements or to track the user on a website or across multiple websites for similar marketing purposes.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
Preferences
{title} {title} {title}