Skip to content
  • Member Login
Join DARMA
  • About DARMA
  • Special Interest Groups
    • Volunteers
    • Staff Management
    • Danmarks Forskningsportal
    • Data and Automation
    • EARMA RM Roadmap
    • Impact
    • Management Information
    • PhD Administration
    • Post-Award
    • Private Foundations
    • RMA at Hospitals
    • RMA at small institutions
    • Low- and Middle-Income Contexts
    • Working with US universities and funders​
  • Events
  • News
  • Jobs
  • DARMA Board
  • About DARMA
  • Special Interest Groups
    • Volunteers
    • Staff Management
    • Danmarks Forskningsportal
    • Data and Automation
    • EARMA RM Roadmap
    • Impact
    • Management Information
    • PhD Administration
    • Post-Award
    • Private Foundations
    • RMA at Hospitals
    • RMA at small institutions
    • Low- and Middle-Income Contexts
    • Working with US universities and funders​
  • Events
  • News
  • Jobs
  • DARMA Board

EU-Projektadministrator til Datalogisk Institut, KU

Deadline

2025-01-05

København

Deadline

2025-01-05

Link

EU-Projektadministrator til Datalogisk Institut, KU

Vil du arbejde med projektadministration af EU-bevillinger på et af Europas førende datalogiske institutter?

Og vil du gerne være en del af en arbejdsplads, som forsker i og uddanner studerende i ny og banebrydende it på områder som kunstig intelligens og virtual reality? Så er jobbet som tidsbegrænset projektadministrator på Datalogisk Institut, Københavns Universitet (DIKU) noget for dig.

På instituttet forsker vi på eliteplan og uddanner dataloger. Vi gør det godt på et område, hvor der er bred enighed om, at der er behov for øget fokus for at sikre Danmarks fremtid. Derfor vokser instituttets økonomi, hvilket gør, at vi har brug for en projektadministrator med interesse for administration af EU-forskningsbevillinger.

Du bliver en del af DIKU’s stab. I staben vil du i sparring med instituttets øvrige projekt- og centeradministratorer lede og administrere forskningsprojekter i tæt samarbejde med bevillingsgivere. Stillingen er med tiltrædelse den 1. februar 2025 eller hurtigst muligt derefter, og den udløber den 31. december 2028. Yderligere information om DIKU finder du på www.diku.dk.

Opgaverne omfatter:

  • Sparring med og rådgivning af bevillingshavere og projektpartnere
  • Projektopstart samt opstart af projektansættelser i samarbejde med kolleger i Nørre Campus Universitetsadministration
  • Udarbejdelse af referater, rapporter, projektregnskaber, præsentationer m.v.
  • Planlægning og koordinering af samt evt. opfølgning på videnskabelige arrangementer samt projekt- og styregruppemøder
  • Sikring af, at både interne og eksterne krav til projektet imødekommes både ved kontraktindgåelse og løbende i projektimplementeringen
  • Dialog med partnere og bevillingsgivere, herunder formidling af krav til partnere, indhentning af partneres afrapporteringsbidrag samt faglig afrapportering til bevillingsgivere
  • Etablering og vedligeholdelse af evt. projekthjemmesider

Vi forventer, at du 

  • har en relevant videregående uddannelse
  • har relevant erfaring med administration af forskningsbevillinger herunder EU-bevillinger
  • er i besiddelse af god systemforståelse og har flair for IT-værktøjer
  • er faglig skarp, har stærke analytiske kompetencer og gode formuleringsevner på både dansk og engelsk
  • er struktureret og trives med at have mange bolde i luften
  • er selvstændig, initiativrig og tager ansvar for at følge opgaver til dørs
  • er en god kollega, som har lyst til at samarbejde og sparre på tværs af organisationen

Vi tilbyder 

  • et alsidigt job med stor selvstændighed og afveksling i opgaverne
  • at blive en del af en arbejdsplads i økonomisk vækst, som løbende medfører nye typer af opgaver, hvor du kan være med til at sætte dit præg på, hvordan de skal løses
  • at blive en del af en stab i konstant udvikling og med store ambitioner
  • et udviklingsorienteret og godt socialt miljø
  • engagerede kolleger, som vægter faglig sparring og samarbejde højt, og som har en uhøjtidelig, åben og respektfuld omgangstone
  • gode faglige og personlige udviklingsmuligheder – såsom kurser og relevant videre- og efteruddannelse

Hvem er vi?

DIKU er Danmarks første datalogiske institut, som blev oprettet i 1970. Vores forskere og kandidater har bidraget til samfundets accelererende teknologiske transformation, og vores forskningsmiljø og -resultater har gjort os til et af Europas førende datalogiske institutter med international indflydelse.

Vi er en internationalt orienteret arbejdsplads, hvor arbejdssproget er både dansk og engelsk, og vi værdsætter diversitet og mangfoldighed.

DIKU er beliggende på Østerbro i Universitetsparken 1, hvor vi deler campus med en række andre naturvidenskabelige uddannelser og institutter. Vi er ca. 400 ansatte (inklusive ph.d.-studerende).

Løn- og ansættelsesvilkår 

Du ansættes som AC-fuldmægtig eller Specialkonsulent afhængig af kvalifikationer og erfaring i henhold til overenskomst for Akademikere i Staten.

Aflønning som fuldmægtig i henhold til AC-overenskomst er anciennitetsbestemt. Der vil desuden blive givet rådighedstillæg. Tillæggets størrelse afhænger af anciennitet.

Der vil være mulighed for forhandling af yderligere tillæg efter kvalifikationer. Den ugentlige arbejdstid er gennemsnitligt 37 timer. Vi har flekstid.

Københavns Universitet (KU) er i gang med at implementere en ny fælles administrativ organisering, som træder i kraft den 1. marts 2025. For yderligere oplysninger kan du evt. kontakte Stabschef Camilla Lillholm-Jørgensen på tlf. 30589643/e-mail camillaj@di.ku.dk samt tillidsrepræsentant Signe Hinge Du kan også læse mere her

Vil du vide mere?

Spørgsmål til stillingen kan rettes til Stabschef Camilla Lillholm-Jørgensen på tlf. 30589643/e-mail camillaj@di.ku.dk.

Ansøgningsproces

Send din ansøgning vedlagt CV og relevant dokumentation elektronisk via Jobportalen (tryk på linket “SØG STILLINGEN” nederst i opslaget), så den er os i hænde senest den 5. januar 2025. Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler den 9.-10. januar 2025.

Universitetet ønsker at afspejle det omgivende samfund og opfordrer alle uanset personlig baggrund til at søge stillingen.

 

SØG STILLINGEN

Københavns Universitet giver sine knap 10.000 medarbejdere muligheder for at udnytte deres talent fuldt ud i et ambitiøst, uformelt miljø. Vi sikrer traditionsrige og moderne rammer om uddannelser og fri forskning på højt internationalt niveau. Vi søger svar og løsninger på fælles problemer og gør ny viden tilgængelig og nyttig for andre.

General
  • About DARMA
  • General Assembly
  • Bylaws
Member profile

Use DARMA’s administrative system to adjust your profile and sign up for events and SIGs.

Guide: Sådan ændrer du din profil i DARMA’s administrative system

Member benefits
  • Annual Meeting
  • Online and in-person events
  • Stipends
  • Volunteer
  • Sister Societies
Become a Member
  • Join Darma
SIG
  • Volunteers
  • Staff Management in RMA
  • Danmarks Forskningsportal
  • Data and Automation
  • EARMA RM Roadmap
  • Impact
  • Management Information
  • PhD Administration
  • Private Foundations
  • Post-Award
  • RMA at Hospitals
  • RMA at Small Institutions
  • Working with US Universities and Funders
Search this site
Contact
  • Contact the DARMA Board

© Darma – 2025

Af: Aveo – web&marketing

Manage consent to cookies
We use cookies to optimize our website and our service.
Functional Always active
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service expressly requested by the subscriber or user, or solely for the purpose of transmitting a communication over an electronic communications network.
Præferencer
Den tekniske lagring eller adgang er nødvendig for det legitime formål at lagre præferencer, som abonnenten eller brugeren ikke har anmodet om.
Statistics
Den tekniske lagring eller adgang, der udelukkende anvendes til statistiske formål. The technical storage or access used solely for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance by your ISP or additional third party records, information stored or retrieved for this purpose alone will not normally be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is necessary to create user profiles for the purpose of posting advertisements or to track the user on a website or across multiple websites for similar marketing purposes.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
Preferences
{title} {title} {title}