Erfaren projektøkonom til eksterne forskningsbevillinger (KU)
Deadline
2024-02-18
Erfaren projektøkonom til eksterne forskningsbevillinger (KU)
Kan du se dig selv arbejde med økonomiunderstøttelse på et af Europas førende datalogiske institutter?
Og vil du gerne være en del af en arbejdsplads, som forsker i og uddanner studerende i ny og banebrydende IT på områder som kunstig intelligens og virtual reality? Så er jobbet som projektøkonom på Datalogisk Institut, Københavns Universitet (DIKU) noget for dig.
På instituttet forsker vi på eliteplan og uddanner dataloger. Vi gør det godt på et område, hvor der er bred enighed om, at der er behov for øget fokus for at sikre Danmarks fremtid. Derfor vokser instituttets økonomi, hvilket gør, at vi har brug for en projektøkonom med interesse for styring af tilskudsmidler.
Du bliver en del af DIKU’s Forskningsstøtte- og Økonomisektion, som består af 12 kolleger samt den administrative sektionsleder. I sektionen arbejder vi målrettet på at tiltrække forskningsfinansiering, administrere og udvikle forskeruddannelsen, lede og administrere forskningsprojekter i tæt samarbejde med bevillingsgivere og understøtte god styring af instituttets økonomi herunder en voksende portefølje af eksternt finansierede forskningsprojekter. Stillingen er med tiltrædelse den 1. april 2024 eller hurtigst muligt derefter. Yderligere information om DIKU finder du på www.diku.dk.
Opgaverne inkluderer, at
- assistere med økonomisk styring af projekter, herunder løbende opfølgningsmøder og sparring med projektledere
- sikre, at både interne og eksterne krav til økonomistyringen imødekommes, både ved kontraktindgåelse og løbende i projektimplementeringen
- varetage intern budgettering og regnskabsopfølgning i økonomisystemerne og Excel
- varetage den økonomi-administrative dialog med partnere, herunder krav til partnere, samt indhentning af revision og partnerregnskaber
- udarbejde projektregnskaber ved afrapportering til eksterne bevillingsgivere og kontakt med revisor
- samarbejde og sparre på tværs af organisationen
- hjælpe med andre områder i instituttets administration, særligt hvor der er brug for talkundskab, eksempelvis HR-området
Vi forventer, at du
- har en relevant videregående uddannelse eller kontoradministrativ baggrund
- har relevant erfaring med økonomistyring
- er i besiddelse af god systemforståelse og har flair for IT-værktøjer. Vi anvender: Excel, Navision Stat, IndFak2, RejsUd, LDV og Workzone – du behøver ikke kende dem alle, men det er klart en fordel, hvis du allerede har arbejdet i et eller flere af dem
- er faglig skarp, har stærke analytiske kompetencer og gode formuleringsevner på både dansk og engelsk
- er struktureret og trives med at have mange bolde i luften
- er selvstændig, initiativrig og tager ansvar for at følge opgaver til dørs
- er en god kollega, som har lyst til at samarbejde og sparre på tværs af organisationen
Det er en ekstra fordel, hvis du har erfaring med styring af EU-finansierede projekter.
Vi tilbyder
- et alsidigt job med stor selvstændighed og afveksling i opgaverne
- at blive en del af en arbejdsplads i økonomisk vækst, som løbende medfører nye typer af opgaver, hvor du kan være med til at sætte dit præg på, hvordan de skal løses
- at blive en del af en sektion i konstant udvikling og med store ambitioner
- et udviklingsorienteret og godt socialt miljø
- engagerede kolleger, som vægter faglig sparring og samarbejde højt, og som har en uhøjtidelig, åben og respektfuld omgangstone
- gode faglige og personlige udviklingsmuligheder – såsom kurser og relevant videre- og efteruddannelse
Hvem er vi?
DIKU er Danmarks første datalogiske institut, som blev oprettet i 1970. Vores forskere og kandidater har bidraget til samfundets accelererende teknologiske transformation, og vores forskningsmiljø og –resultater har gjort os til et af Europas førende datalogiske institutter med international indflydelse.
DIKU er beliggende på Østerbro i Universitetsparken 1, hvor vi deler campus med en række andre naturvidenskabelige uddannelser og institutter. Vi er ca. 400 ansatte (med instruktorer), heraf udgør administrationen ca. 35 fastansatte medarbejdere.
Du bliver en del af DIKU’s Forskningsstøtte- og Økonomisektion, som arbejder tæt sammen med DIKU’s øvrige administration, ledelse, forskere samt KU’s øvrige institutter.
Løn- og ansættelsesvilkår
Hvis du har en akademisk uddannelse, sker ansættelsen som AC-fuldmægtig i henhold til overenskomst for Akademikere i Staten. Aflønning i henhold til AC-overenskomst er anciennitetsbestemt. Der vil desuden blive givet rådighedstillæg. Tillæggets størrelse afhænger af anciennitet.
Hvis du har en kontoradministrativ baggrund, vil du blive ansat som kontorfunktionær i løngruppe efter kvalifikationer i henhold til Fællesoverenskomst mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer – Det Statslige Område (OAO-S) og organisationsaftale for kontorfunktionærer, laboranter og IT-medarbejdere (HK/stat).
Der vil være mulighed for forhandling af yderligere tillæg efter kvalifikationer. Den ugentlige arbejdstid er gennemsnitligt 37 timer. Vi har flekstid.
KU er i færd med at designe en ny fælles administrativ organisering på KU, som forventes at medføre ændringer inden for det næste år til halvandet. Målet med den administrative reform er blandt andet at styrke det tværgående samarbejde, øge effektiviteten og sikre gode karriereveje for administrative medarbejdere på KU. Reformen vil indebære besparelser på administration. Du opfordres til at kontakte Camilla Lillholm-Jørgensen på tlf. 30589643/e-mail camillaj@di.ku.dk for at høre nærmere til sammenhængen mellem denne stilling og den administrative reform.
Vil du vide mere?
Spørgsmål til stillingen kan rettes til Sektionsleder Camilla Lillholm-Jørgensen på tlf. 30589643/e-mail camillaj@di.ku.dk eller projektøkonom Lisa Onsberg Pedersen på tlf. 35321443/e-mail lisa@di.ku.dk.
Ansøgningsproces
Send din ansøgning vedlagt CV og relevant dokumentation elektronisk via Jobportalen (tryk på linket “SØG STILLINGEN” nederst i opslaget), så den er os i hænde senest den 18. februar 2024. Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler den 23. februar 2024.
Vi ønsker at afspejle det omgivende samfund og opfordrer derfor alle uanset personlig baggrund at søge stillingen. Vi opfordrer også nyuddannede til at søge stillingen.
Københavns Universitet giver sine knap 10.000 medarbejdere muligheder for at udnytte deres talent fuldt ud i et ambitiøst, uformelt miljø. Vi sikrer traditionsrige og moderne rammer om uddannelser og fri forskning på højt internationalt niveau. Vi søger svar og løsninger på fælles problemer og gør ny viden tilgængelig og nyttig for andre.