Skip to content
  • Member Login
Join DARMA
  • About DARMA
  • Special Interest Groups
    • Volunteers
    • Staff Management
    • Danmarks Forskningsportal
    • Data and Automation
    • EARMA RM Roadmap
    • Impact
    • Management Information
    • PhD Administration
    • Post-Award
    • Private Foundations
    • RMA at Hospitals
    • RMA at small institutions
    • Low- and Middle-Income Contexts
    • Working with US universities and funders​
  • Events
  • News
  • Jobs
  • DARMA Board
  • About DARMA
  • Special Interest Groups
    • Volunteers
    • Staff Management
    • Danmarks Forskningsportal
    • Data and Automation
    • EARMA RM Roadmap
    • Impact
    • Management Information
    • PhD Administration
    • Post-Award
    • Private Foundations
    • RMA at Hospitals
    • RMA at small institutions
    • Low- and Middle-Income Contexts
    • Working with US universities and funders​
  • Events
  • News
  • Jobs
  • DARMA Board

Engageret specialist til pre-award forskningsstøtte på KU

Deadline

2025-04-02

København

Deadline

2025-04-02

Link

Engageret specialist til pre-award forskningsstøtte på KU

Bliv en del af Forskningsfinansiering Søndre og hjælp forskerne med at hente ekstern finansiering

Er du en ørn til at afkode bevillingsopslag? Kan du forstå det faglige kernebudskab i en forskningsansøgning og har du en skarp pen til at hjælpe forskere med at formidle dette? Kan du trives i en ny afdeling under opbygning? Så har vi brug for dig på holdet.

I Forskningsfinansiering i Campusadministrationen Søndre, Københavns Universitet søger vi to medarbejdere til at understøtte forskerne i ansøgninger om ekstern forskningsfinansiering.

Om os
Forskningsfinansiering Søndre er en ny enhed, der blev samlet den 1. marts 2025. Vi er et team af erfarne og engagerede medarbejdere, der arbejder sammen for at styrke den professionelle støtte til forskere, der søger eksterne midler fra private og offentlige fonde, både nationalt og internationalt.
Vi understøtter fra idé og ansøgningsudvikling til administration af bevillinger for forskere fra det Humanistiske-, Juridiske-, Samfundsvidenskabelige- og Teologisk fakultet. Og du kommer til at arbejde tæt sammen med både forskerne på de institutter og fakulteter vi servicerer og andre dele af administrationen.

Din rolle
Dine arbejdsopgaver bliver blandt andet at:

  • Rådgive (potentielle) ansøgere om relevante støttemuligheder, -vilkår og opslag fra danske og internationale fonde
  • Tilbyde kvalificeret sparring og velfunderet generalistlæsning i forbindelse med større forskningsansøgninger til forskellige fonde
  • Koordinere processer med husning, budgetter, samarbejdspartnere og sikre at alt er på plads
  • Forestå kommunikation med bevillingsgivere mht forestående opslag, kontraktforhandlinger, afrapportering, møder m.m.
  • Bidrage til dataindsamling og ledelsesinformation til institutter og fakulteter der serviceres af Campusadministration Søndre.

Kvalifikationer
Du har en relevant akademisk baggrund og den ideelle kandidat har beskæftiget sig med forskningsfinansiering, kender bevillingslandskabet for særligt danske og europæiske fonde og har erfaring med funding support.
Herudover ser vi gerne, at du er god til at skabe relationer og arbejde selvstændigt samt trives i en forskningsunderstøttende rolle, hvor der forekommer både udviklings- og driftsopgaver. Du har lyst til at gøre en forskel i et akademisk miljø i en stilling, der både kræver en veludviklet evne til fordybelse, samarbejde og til at styre mange sideløbende processer.

Vi forventer, at du:

  • Kan håndtere og afslutte flere opgaver parallelt, overholde deadlines og bevare overblikket i perioder med høj arbejdsbelastning
  • Er initiativrig, fleksibel og resultatorienteret
  • Kan sætte dig ind i komplekse problemstillinger
  • Har gode kommunikationsevner på engelsk og dansk i skrift og tale og gode interkulturelle kommunikationsevner

Vi tilbyder
Vi står midt i en forandringstid på universitetet, hvor både administration og uddannelser omkalfatres og ikke alle de fakulteter vi dækker, endnu er fysisk samlet. Så vi kan ikke love en rolig hverdag fra dag et. Vi kan til gengæld tilbyde dig at blive en del af et fantastisk, tværfagligt arbejdsfællesskab, hvor du kan være med til at forme de arbejdsprocesser og den kultur, hvor vi skaber god service og høj værdi for andre.

Løn og ansættelsesvilkår
Ansættelse er snarest muligt og senest den 1. juni 2025.
Ansættelsen sker som fuldmægtig eller specialkonsulent i henhold til gældende overenskomst mellem Finansministeriet og Akademikerne. Der vil være mulighed for forhandling af yderligere tillæg efter kvalifikationer.
Den ugentlige arbejdstid er gennemsnitligt 37 timer.
Vi tilbyder flekstid.

Københavns Universitet (KU) er i gang med at implementere en ny fælles administrativ organisering og nye arbejdsgange, som medfører forandringer de kommende år. For yderligere oplysninger kan du evt. kontakte afdelingsleder Dorte Fredskilde Braad eller AC-tillidsrepræsentant actaptr-soendre@ku.dk. Du kan også læse mere her

Din ansøgning
Er du interesseret i stillingen, beder vi dig sende en elektronisk ansøgning vedlagt uddannelsesbevis samt relevante bilag via Jobportalen (tryk på linket “SØG STILLINGEN” nederst i opslaget). Vi holder løbende samtaler.

Ansøgningsfristen er den 2. april 2025. 

Yderligere spørgsmål
Hvis du har spørgsmål er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Dorte Fredskilde Braad, dfb@adm.ku.dk, tlf. +4529914521.

Universitetet ønsker at afspejle det omgivende samfund og opfordrer alle uanset personlig baggrund til at søge stillingen.

 

SØG STILLINGEN

Københavns Universitet giver sine knap 10.000 medarbejdere muligheder for at udnytte deres talent fuldt ud i et ambitiøst, uformelt miljø. Vi sikrer traditionsrige og moderne rammer om uddannelser og fri forskning på højt internationalt niveau. Vi søger svar og løsninger på fælles problemer og gør ny viden tilgængelig og nyttig for andre.

Info

Ansøgningsfrist: 03-04-2025
Ansættelsesdato: Start hurtigst muligt
Afdeling/Sted: Forskningsfinansiering Søndre
General
  • About DARMA
  • General Assembly
  • Bylaws
Member profile

Use DARMA’s administrative system to adjust your profile and sign up for events and SIGs.

Guide: Sådan ændrer du din profil i DARMA’s administrative system

Member benefits
  • Annual Meeting
  • Online and in-person events
  • Stipends
  • Volunteer
  • Sister Societies
Become a Member
  • Join Darma
SIG
  • Volunteers
  • Staff Management in RMA
  • Danmarks Forskningsportal
  • Data and Automation
  • EARMA RM Roadmap
  • Impact
  • Management Information
  • PhD Administration
  • Private Foundations
  • Post-Award
  • RMA at Hospitals
  • RMA at Small Institutions
  • Working with US Universities and Funders
Search this site
Contact
  • Contact the DARMA Board

© Darma – 2025

Af: Aveo – web&marketing

Manage consent to cookies
We use cookies to optimize our website and our service.
Functional Always active
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service expressly requested by the subscriber or user, or solely for the purpose of transmitting a communication over an electronic communications network.
Præferencer
Den tekniske lagring eller adgang er nødvendig for det legitime formål at lagre præferencer, som abonnenten eller brugeren ikke har anmodet om.
Statistics
Den tekniske lagring eller adgang, der udelukkende anvendes til statistiske formål. The technical storage or access used solely for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance by your ISP or additional third party records, information stored or retrieved for this purpose alone will not normally be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is necessary to create user profiles for the purpose of posting advertisements or to track the user on a website or across multiple websites for similar marketing purposes.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
Preferences
{title} {title} {title}