Skip to content
  • Member Login
Join DARMA
  • About DARMA
  • Special Interest Groups
    • Volunteers
    • Staff Management
    • Danmarks Forskningsportal
    • Data and Automation
    • EARMA RM Roadmap
    • Impact
    • Management Information
    • PhD Administration
    • Post-Award
    • Private Foundations
    • RMA at Hospitals
    • RMA at small institutions
    • Low- and Middle-Income Contexts
    • Working with US universities and funders​
  • Events
  • News
  • Jobs
  • DARMA Board
  • About DARMA
  • Special Interest Groups
    • Volunteers
    • Staff Management
    • Danmarks Forskningsportal
    • Data and Automation
    • EARMA RM Roadmap
    • Impact
    • Management Information
    • PhD Administration
    • Post-Award
    • Private Foundations
    • RMA at Hospitals
    • RMA at small institutions
    • Low- and Middle-Income Contexts
    • Working with US universities and funders​
  • Events
  • News
  • Jobs
  • DARMA Board

Det Kongelige Akademi – Arkitektur Design og Konservering søger AC-fuldmægtig til Forskningsadministrationen

Deadline

2025-02-16

København

Deadline

2025-02-16

Link

Det Kongelige Akademi – Arkitektur Design og Konservering søger AC-fuldmægtig til Forskningsadministrationen

Vil du være med til at udvikle rammerne for forskningen på Det Kongelige Akademi, så akademiets forskere får de bedst mulige vilkår for at skabe forskningsresultater til gavn for fremtidens bæredygtige samfund, uddannelser og erhverv?

Motiveres du af at opbygge tætte samarbejdsrelationer med faglige miljøer, har du et godt overblik og arbejder du metodisk? Trives du med opgaver i spændet mellem drift og udvikling?

Om stillingen
Stillingen er en nyoprettet stilling og afspejler, at Det Kongelige Akademi har udviklet sig betydeligt indenfor forskningsområdet de seneste år. Den positive udvikling med stigende forsknings- og KUV-aktiviteter betyder blandt andet, at akademiet i dag huser langt flere yngre forskere og ph.d.-studerende end tidligere. Det stiller nye krav til os som institution og til måden, hvorpå vi understøtter de yngre forskere.

Du vil komme til at arbejde med den rådgivende og administrative understøttelse af de ph.d.-studerendes uddannelse, herunder udviklingsaktiviteter, der kan styrke og professionalisere Det Kongelige Akademis understøttelse af uddannelsens forskellige faser: opstart, modning, afslutning og karriere efter ph.d.-uddannelsen. Du vil ligeledes komme til at arbejde med understøttelse den bredere gruppe af yngre forskere i deres karriereudvikling – især i forhold ekstern finansiering af forskning.

Dine opgaver vil blive afstemt i forhold til dine kompetencer og erfaringer og du vil skulle samarbejde tæt med dine nærmeste kollegaer i afdelingen, andre administrative enheder og de faglige miljøer på institutterne og eksterne samarbejdspartnere.

Dine primære arbejdsopgaver vil i udgangspunktet ligge indenfor:

– Sekretariatsbetjening af Ph.d.-udvalget, som har det overordnede ansvar for Ph.d.-uddannelsen på tværs af arkitektur, design og konservering, herunder bl.a. planlægning og administration af kursusudbud til vores ph.d.-studerende.
– Sagsbehandling samt rådgivning af studerende og institutledere på ph.d.-området
– Udvikling og understøttelse af Ph.d.-skolens digitale sagsgange og templates i vores nye IT-platform PhD Planner.
– Optimering af tværgående sagsgange i samarbejde med kollegaer fra øvrige enheder, eksempelvis HR & Jura og Økonomi.
– Udarbejdelse af kommunikationsmateriale og vejledninger til de ph.d.-studerende
– Understøttelse af eksterne forskningsansøgninger relateret til ph.d.-området og yngre forskere.

Fællesnævneren for dine opgaver er, at de ligger i spændet mellem løbende driftsopgaver, udvikling og kvalitetssikring og kræver at du arbejder metodisk, vedholdende og målrettet i forhold til de behov organisationen og fagmiljøerne har for understøttelse og her skal du forvente, at der er plads til dine ideer og friske perspektiv.

Udover de nævnte opgaver skal du forvente at bidrage til andre opgaver indenfor Forskningsadministrationens portefølje. Du vil med andre ord kunne forvente en varieret hverdag med opgaver, der skal løses i samarbejde med den øvrige administration, skolens forskere og eksterne samarbejdspartnere.

Om dig
Den ideelle ansøger har en relevant kandidat- eller ph.d.-grad samt erfaring fra uddannelses- og forskningsområdet. Du kan være relativt nyuddannet eller du kan være mere erfaren. Du kan med fordel have opbygget erfaring med/interesse for at vejlede og rådgive andre. I kraft af din faglighed arbejder du metodisk, er god til at skabe overblik og omsætte din viden med blik for de forskellige støttebehov dine samarbejdsrelationer står med.

Du motiveres af at arbejde i spændet mellem udvikling og drift, og du tilgår dit arbejde ansvarsbevidst og med fokus på både kvalitet og resultatskabelse. Du skal kunne trives i at arbejde med forskelligartede opgaver med både korte og længere deadlines, og du skal være åben for at gå ind i opgaver, hvor du skal sætte dig ind i nye sammenhænge og komme med bud på løsninger.

Om Forskningsadministrationen
Forskningsadministrationen indgår i Det Kongelige Akademis samlede administration, der bistår institutionens ledelse og understøtter kerneopgaver inden for forskning og uddannelse. I Forskningsadministrationen løser vi opgaver i tæt samspil med akademiets ledelse, forskere og den øvrige administration.

Vi er en lille afdeling med høj faglighed, plads til forskellighed og et højt engagement i de forskningsunderstøttende opgaver, vi har ansvar for. Foruden ph.d.-området tæller det bl.a. servicering af forskere og forskerfora på Det Kongelige Akademi med f.eks. projektansøgninger og finansieringsmuligheder. Forskningsadministrationens overordnede formål er at understøtte akademiets position som ledende forsknings- og udviklingsinstitution.

Ansættelsesvilkår
Ansættelse og aflønning sker som fuldmægtig i henhold til Overenskomst for akademikere i staten mellem Finansministeriet og Akademikernes Centralorganisation. Der er mulighed for forhandling af kvalifikationstillæg afhængigt af dine kompetencer og erfaringer.

Stillingen er en varig fuldtidsstilling med en gennemsnitlig ugentlig arbejdstid på 37 timer. Det Kongelige Akademi er en fleksibel og rummelig arbejdsplads, der lægger vægt på et godt arbejdsmiljø.

Ansøgning
Ansøgningen sendes elektronisk via linket ”søg stillinger” på www.kglakademi.dk, så den er Det Kongelige Akademi i hænde senest søndag d. 16. februar 2025 kl. 23.59. Til ansøgningen skal vedlægges CV og dokumentation for uddannelse.

Ansøgningsmateriale modtaget efter ansøgningsfristen vil ikke blive taget i betragtning.

Vi forventer at holde første runde af ansættelsessamtaler i uge 8 og anden runde af samtaler i uge 9 med tiltrædelse 1. april 2025 eller snarest muligt derefter.

Yderligere oplysninger om stillingen kan findes på www.kglakademi.dk eller ved henvendelse til forskningsadministrationschef Nicolaj Tofte Brenneche, tlf.nr.: +45 4170 1994.

Det Kongelige Akademi er en mangfoldig arbejdsplads, som anser diversitet for at være en styrke. Vi opfordrer derfor alle kvalificerede og interesserede ansøgere til at søge stillingen.

Om Det Kongelige Akademi
Det Kongelige Akademi – Arkitektur, Design, Konservering er et internationalt anerkendt akademi, der uddanner professionelt kreative kandidater til højeste niveau og udvikler ny viden, der skaber værdi for samfundet og arbejdsmarkedet. Det Kongelige Akademi er en statsinstitution under Uddannelses- og Forskningsministeriet og har ca.1.700 studerende og 350 medarbejderårsværk. Læs mere om Det Kongelige Akademi på vores hjemmeside www.kglakademi.dk.

General
  • About DARMA
  • General Assembly
  • Bylaws
Member profile

Use DARMA’s administrative system to adjust your profile and sign up for events and SIGs.

Guide: Sådan ændrer du din profil i DARMA’s administrative system

Member benefits
  • Annual Meeting
  • Online and in-person events
  • Stipends
  • Volunteer
  • Sister Societies
Become a Member
  • Join Darma
SIG
  • Volunteers
  • Staff Management in RMA
  • Danmarks Forskningsportal
  • Data and Automation
  • EARMA RM Roadmap
  • Impact
  • Management Information
  • PhD Administration
  • Private Foundations
  • Post-Award
  • RMA at Hospitals
  • RMA at Small Institutions
  • Working with US Universities and Funders
Search this site
Contact
  • Contact the DARMA Board

© Darma – 2025

Af: Aveo – web&marketing

Manage consent to cookies
We use cookies to optimize our website and our service.
Functional Always active
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service expressly requested by the subscriber or user, or solely for the purpose of transmitting a communication over an electronic communications network.
Præferencer
Den tekniske lagring eller adgang er nødvendig for det legitime formål at lagre præferencer, som abonnenten eller brugeren ikke har anmodet om.
Statistics
Den tekniske lagring eller adgang, der udelukkende anvendes til statistiske formål. The technical storage or access used solely for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance by your ISP or additional third party records, information stored or retrieved for this purpose alone will not normally be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is necessary to create user profiles for the purpose of posting advertisements or to track the user on a website or across multiple websites for similar marketing purposes.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
Preferences
{title} {title} {title}