Ambitiøs program manager til innovationsprogrammet SPARK Denmark, KU
Deadline
2023-01-06
Ambitiøs program manager til innovationsprogrammet SPARK Denmark, KU
Skal du være med til at opbygge og implementere SPARK Translational Research Program i Danmark?
Brænder du for at bringe innovation fra akademisk forskning til industrien? Er du dygtig til at netværke, få folk engageret og være tovholder for processer, møder og initiativer? Og har du lyst til at knytte forskerne på universiteterne og eksperter og iværksættere fra den private sektor tættere sammen?
Så kan du være med til at opbygge og implementere SPARK Translational Research Program i Danmark i rolle som en af to program managers i SPARK Denmark.
Der vil være mulighed for at sætte sit eget præg på stillingens indhold, men rollen bliver særligt at være administrativ ankerperson for programmet samt sikre fremdrift, engagement og opbakning til programmet.
Du bliver en del af et lille dedikeret SPARK-team i Afdelingen for Forskning og Innovation på Det Sundhedsvidenskabelige Fakultet på Københavns Universitet. Afdelingen har i alt 45 medarbejdere, og vi vil gerne være kendt som en tilgængelig, effektiv og kompetent administration, der udover innovation arbejder med støtte til forskningsfinansiering og adminstration af SUND’s ph.d.-skole.
Om programmet
SPARK Danmark blev lanceret i januar 2022 med en bevilling fra Novo Nordisk Fonden og lægger vægt på nye måder at bygge bro mellem akademiske opdagelser og produkter til gavn for patienter og samfund. Programmet er et samarbejde mellem alle de danske universiteter.
SPARK’s vision er at være med til at transformere akademisk forskning til at udvikle nye løsninger og produkter til gavn for mennesker og samfund. For at understøtte det mål tilbyder SPARK-projekter skræddersyet mentorforløb fra internationale brancheeksperter, samt opbygning af innovationskompetencer og økonomisk støtte.
Programmet er baseret på en model udviklet på Stanford University og har til formål at understøtte den videre udvikling af forskning hen imod kommercialisering. Programmet tildeler en række opstartsstipendier og bistår derudover med mentorskab og træning. ”SPARKees” får input og rådgivning i verdensklasse fra industrirådgivere og videnskabelige eksperter, hvilket skal give dem den brancheviden, der er nødvendig for at flytte deres projekter hurtigt fra idé til realisering. Den inkluderer bl.a. generel forretningsindsigt, udvidelse af netværk til samarbejdspartnere/investorer og støtte til at definere, hvilken vej deres projektet skal gå.
Dine opgaver
Afhængig af dine kvalifikationer og interesser vil dine opgaver omfatte:
- Bidrage til at etablere og vedligeholde et stærkt mentornetværk
- Skabe kendskab til programmet på tværs af de involverede universiteter og deltage i koordinering opslag og uddeling af bevillinger
- Administrativ og ad hoc projektstøtte
- Bidrage til on-site og online møder og planlægning af arrangementer
- Bidrag til månedlige mentormøder
- Projektledelse vedrørende opfølgning og støtte til optagne projekter
- Projektplanlægning for de projekter, der indgår i programmet
- Netværk med de førende forskere og innovationsmiljøer på universiteterne i Danmark
- Forberedelse og styring af processen for kontakt til de øvrige universiteter i uddannelsen, udvælgelseskomitéen, ansøgere, bevillingshavere m.fl.
- Udvikling og implementering af en kommunikationsstrategi for programmet
- Bidrage til udvikling og implementering af uddannelsesdelen af SPARK Danmark og SPARK Europe
Dine kompetencer
Du har en relevant akademisk uddannelse, gerne i kombination med forretningssans og erfaring med partnerskaber, innovation eller iværksætteri.
Derudover vil det være en fordel, hvis du:
- Har kendskab til processen med at udvikle forskningsprojekter hen imod kommercialisering
- Er resultatorienteret, dedikeret og har en problemløsende indstilling
- Kan sammensætte og formidle store mængder information inden for komplekse områder på dansk og engelsk
- Kan se de bredere perspektiver, men samtidig er du detaljeorienteret i din tilgang til budgetter og ansøgninger
- Kan arbejde selvstændigt og evner at planlægge, strukturere og prioritere dine opgaver
- Trives i en stilling, hvor der er fokus på udvikling og implementering af nye ideer – samtidig med, at vi også løser en række administrative opgaver.
Vi tilbyder
- Et spændende, udfordrende og alsidigt job med stor selvstændighed og variation i opgaverne
- Netværk til nogle af de mest spændende virksomheder, der arbejder med innovation og kommercialisering i Danmark
- Indsigt i state-of-the-art videnskabelig forskning på alle universiteter i Danmark
- Engagerede kollegaer, der værdsætter teamplay og professionalisme i arbejdet
- En arbejdsplads, der vægter fleksibilitet i forhold til varetagelse af opgaver og arbejdstid
- Gode faglige og personlige udviklingsmuligheder.
Løn og ansættelsesvilkår
Ansættelse og aflønning sker i henhold til gældende overenskomst mellem Skatteministeriet og AC med klassificering som specialkonsulent med mulighed for at forhandle tillæg efter kvalifikationer og kompetencer.
Stillingen er tidsbegrænset frem til udgangen af 2027 med mulighed for enten deltid eller fuld tid.
Angiv venligst i din ansøgning, om du ønsker at søge stillingen som fuldtids- eller deltidsstilling.
Yderligere Information
Du kan få yderligere oplysninger om stillingen ved at kontakte sektionschef Cecilie Ydemann Hansen, cecilie.ydemann@sund.ku.dk, tlf. 2985 3287.
Din ansøgning
Send gerne din ansøgning og CV og eventuelt relevant dokumentation elektronisk via KU’s jobportal (klik på “SØG STILLINGEN” nederst i opslaget), så vi har det senest den 6. januar 2023
Vi ønsker at afspejle det omgivende samfund og opfordrer alle uanset personlig baggrund til at søge stillingen.