Skip to content
Join DARMA
  • About DARMA
  • Special Interest Groups
    • Staff Management
    • Danmarks Forskningsportal
    • Data and Automation
    • EARMA RM Roadmap
    • Impact
    • Management Information
    • PhD Administration
    • Post-Award
    • Private Foundations
    • RMA at small institutions
    • Working with US universities and funders​
  • Event
  • News
  • Jobs
  • DARMA Board
Menu
  • About DARMA
  • Special Interest Groups
    • Staff Management
    • Danmarks Forskningsportal
    • Data and Automation
    • EARMA RM Roadmap
    • Impact
    • Management Information
    • PhD Administration
    • Post-Award
    • Private Foundations
    • RMA at small institutions
    • Working with US universities and funders​
  • Event
  • News
  • Jobs
  • DARMA Board

Administrationschef til DTU

Deadline

2022-03-29

Lyngby

Deadline

2022-03-29

Link

Administrationschef til DTU

Strategisk interesseret Administrationschef med blik for organisationsunderstøttelse

Bliver du motiveret af at få komplekse ender til at mødes til organisationens bedste? Og kan du lide at være der, hvor dit strategiske blik og dine organisatoriske kompetencer går op i en højere enhed, når du sammen med den øvrige ledelse sikrer en organisation, hvor medarbejderne kan være den bedste udgave af dem selv? Og hvor du som administrationschef sikrer det administrative fundament for et stærkt og produktivt forskningsbaseret miljø?

Som Administrationschef hos os kommer du til at referere til Institutdirektøren og være en del af instituttets øverste ledelse. Her bruger du dit strategiske blik og dine gode samarbejdsevner til at afkode den rette understøttelse af et levende forskermiljø i rivende udvikling. Du motiveres af at lytte og stille de rigtige spørgsmål, så din administration hele tiden leverer de rigtige produkter og de rigtige resultater. Derfor har du også et ledelsesmæssigt blik for, hvad administrationen skal kunne levere på, fra økonomi til kommunikation og service.  Det agile miljø og de komplekse krav er for dig en forfriskende udfordring, der motiverer dig til at lave oversættelsen mellem mange facetteret administration og forskningsmiljø.

Som leder ved du, hvornår du skal agere, og du er opmærksom på, at du skal lede gennem andre og deres motivation. Til at hjælpe dig i den daglige driftsopgave har du ca. 25 medarbejdere fordelt på 5 teams med hver deres teamleder. Teamlederne refererer til dig, og du er engageret i deres trivsel som ledere. Derudover kan du have tilknyttet faglige sekretariater med teamleder, der også har et fagligt ophæng i forskningsorganisationen. Du finder energi i at lede gennem retning og understøttelse, så dine teamledere oplever tillid og udvikling.

Jobbet
I din dagligdag indgår du i institutledelsen sammen med Institutdirektøren og Vicedirektøren. Vi drøfter de strategiske tråde og finder sammen ud af, hvad vi som ledelse vil arbejde for. Du er skarp på økonomiske og administrative strukturer og forstår at bringe din viden i spil i institutledelsen til at skabe klare og supporterende ledelsesstrukturer.  I sektionslederkredsen, hvor du også indgår, sikrer et tæt samarbejde og en lyttende kultur, at du hele tiden kan have fingeren på pulsen i forhold til, hvad der foregår på instituttet og, hvilke behov og leverancer det kalder på – i tråd med den retning, vi lægger i institutledelsen. DTU leverer desuden en række centrale administrative ydelser, og som bindeled mellem DTU’s Administration og instituttets går du konstruktivt ind i samarbejdet, så instituttets forskning, innovation, rådgivning og undervisning understøttes bedst muligt, og du får mulighed for at prioriterer opgaverne i din administration på bedste vis.

Ledelsesstilen hos os er åben og involverende. Vi drøfter tingene og finder en god løsning i fællesskab. Vi vægter højt, at der er plads til drøftelser og, at vi kan tale sammen i en tillidsfuld og lyttende tone. Vores medarbejdere skal føle sig både set og hørt, og vi tror på, at god trivsel er vejen frem. Når du lykkes i jobbet, oplever medarbejdere og ledere, at understøttelsen af instituttet er professionel og ajour samt, at der er en tydelig sammenhæng mellem instituttets retning og de administrative leverancer, og ikke mindst, at teamet med dig i spidsen er præget af godt humør og lyst til at være en del af de kreative forskningsmiljøer.

Dine overordnede ansvarsområder vil være:

  • oversættelse fra forskningsstrategi til administrationsstrategi og operation
  • ledelse af administrationen, herunder at sikre at teamlederne løbende udvikler deres ansvarsområder
  • instituttets økonomi, herunder ansvar for budgetter og opfølgning – i tæt samarbejde med DTU’s centrale økonomifunktion og instituttets øvrige ledelse
  • effektivt og gensidigt givende samarbejde med DTU’s centrale administration inden for økonomi, jura, undervisning, forskningssupport, kommunikation og HR
  • implementering af DTU’s standardisering af administrative systemer og processer
  • instituttets fysiske infrastruktur og den daglige drift, herunder kontorer, arbejdsmiljø/sikkerhed og grænseflader til DTU’s centrale bygningsdriftsfunktion (CAS)
  • at instituttet altid opererer inden for DTU’s rammer for arbejdsmiljø, økonomi o.a. – og til stadighed udnytter digitaliseringens muligheder

Kvalifikationer
Du er en erfaren leder med ledelseserfaring på strategisk niveau fra en administrativ/økonomisk funktion og gerne erfaring fra universitetssektoren eller lignende kompleks organisation.

Du har en stærk økonomiforståelse og kan facilitere instituttets overordnede strategisk økonomiske prioriteringer og beslutninger, men også en bredt favnende viden og erfaring med de øvrige administrative processer, som du bringer i spil i ledelse både opad og nedad.

Du er tillidsskabende i din relation til både egen ledelse og nære kollegaer, og gennem din professionelle samarbejdsform ved folk altid, hvor de har dig.

Du er kendt for din dialogprægede og motiverende ledelsesstil baseret på tillid til dine selvledende medarbejdere samt for dit talent for at skabe og vedligeholde gode samarbejdsrelationer, internt såvel som eksternt.

Du værdsætter og forstår at agere i et miljø med højt kvalificerede og engagerede kolleger og medarbejdere, som fra forskellige ståsteder ofte er både konstruktive og kritiske.

Du har visioner for, hvordan en effektiv og moderne administration løbende udvikles – og du har integritet og gennemslagskraft til at realisere dine skarpe ideer i samarbejde med resten af lederkredsen.

Du evner at skabe resultater med en opgaveportefølje af meget varierende karakter på både strategisk og udførende niveau.

Du har en relevant videregående uddannelse.

Du er en skarp kommunikator mundtligt og skriftligt på både dansk og engelsk.

Løn og ansættelsesvilkår
Vi tilbyder attraktive ansættelsesvilkår, som matcher indholdet i stillingen. Formelt bliver du ansat som chefkonsulent med personaleledelse efter overenskomsten for akademikere i staten.

Stillingen er en fast fuldtidsstilling. Vi vil gerne have, at du starter hurtigst muligt, og vi planlægger et grundigt introforløb, så du kan komme godt i gang med dit nye spændende job.

Arbejdssted er DTU Lyngby Campus.

Vi tilbyder dig
Du får mulighed for at være med til at skabe morgendagens moderne tekniske universitet og sætte standarden for, hvordan et institut på DTU skal drives. Du får et job med masser af udviklingsmuligheder, hvor du får meget stor frihed for at arbejde med dit område på instituttet og også præge udviklingen på hele DTU. Vi har gode muligheder for videreuddannelse. Vi tror på det hele menneske og arbejder på at have en god balance mellem arbejde og frihed. Vi har selvfølgelig mulighed for at arbejde fleksibelt.

DTU arbejder kontinuerligt med at professionalisere ledelse. Det arbejde er konkretiseret i DTU Lederrollen, der beskriver DTU’s forventninger til ledernes faglige og personlige kompetencer. Det betyder blandt andet at alle ledere har blik for at understøtte, at resultater skabes i samspil mellem mennesker. Du kan læse mere om DTU’s lederrolle på hjemmesiden.

Ansøgning og kontakt
Vi skal modtage din online ansøgning senest 29. marts 2022. Åbn linket “Ansøg online”, hvor du udfylder ansøgningsformularen samt vedhæfter motiveret ansøgning, CV og eksamensbeviser.

1. samtaler vil blive afholdt i uge 14, og 2. samtaler vil blive afholdt uge 16.

Ønsker du flere oplysninger om stillingen, er du velkommen til at kontakte institutdirektør Per B. Brockhoff på telefon 2044 1711 eller på e-mail perbb@dtu.dk.

DTU Compute
DTU Compute er et unikt og internationalt anerkendt akademisk institut med 385 ansatte og 10 forskningssektioner, der spænder over videnskabsdisciplinerne matematik, statistik, datalogi og ingeniørvidenskab. Vi udfører forskning, undervisning og innovation af høj international standard – der producerer ny viden og teknologibaserede løsninger til samfundets udfordringer. Vi har en mangeårig involvering i anvendt og tværfaglig forskning, big data og datavidenskab, kunstig intelligens (AI), internet of things (IoT), smarte og sikre samfund, smart fremstilling og life science. På DTU Compute tror vi på en mangfoldig arbejdsplads med en fleksibel work-life balance.

Teknologi for mennesker
DTU udvikler teknologi for mennesker. Med vores forskning og uddannelser i international topklasse er vi med til at skabe en bedre verden, og vi bidrager til løsningen af de globale udfordringer formuleret i FN’s 17 verdensmål for en bæredygtig udvikling. H.C. Ørsted grundlagde DTU i 1829 med en klar vision om at udvikle og nyttiggøre naturvidenskab og teknisk videnskab til gavn for samfundet. Den vision lever den dag i dag. DTU har 12.900 studerende og 6.000 ansatte. Vi arbejder i en international atmosfære og har et inkluderende, udviklende og uformelt arbejdsmiljø. DTU har campusser i hele Danmark og i Grønland og samarbejder med de bedste universiteter verden over.

General
  • About DARMA
  • General Assembly
  • Bylaws
Member profile

Use DARMA’s administrative system to adjust your profile and sign up for events and SIGs.

Member benefits
  • Annual Meeting
  • Online and in-person events
  • Stipends
  • Volunteer
  • Sister Societies
Become a Member
  • Join Darma
SIG
  • Staff Management in RMA
  • Danmarks Forskningsportal
  • Data and Automation
  • EARMA RM Roadmap
  • Impact
  • Management Information
  • PhD Administration
  • Private Foundations
  • Post-Award
  • RMA at Small Institutions
  • Working with US Universities and Funders
Search this site
Contact
  • Contact the DARMA Board

© Darma – 2023

Af: Aveo – web&marketing

Manage consent to cookies
We use cookies to optimize our website and our service.
Functional Always active
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service expressly requested by the subscriber or user, or solely for the purpose of transmitting a communication over an electronic communications network.
Præferencer
Den tekniske lagring eller adgang er nødvendig for det legitime formål at lagre præferencer, som abonnenten eller brugeren ikke har anmodet om.
Statistics
Den tekniske lagring eller adgang, der udelukkende anvendes til statistiske formål. The technical storage or access used solely for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance by your ISP or additional third party records, information stored or retrieved for this purpose alone will not normally be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is necessary to create user profiles for the purpose of posting advertisements or to track the user on a website or across multiple websites for similar marketing purposes.
Manage options Manage services Manage vendors Read more about these purposes
Preferences
{title} {title} {title}