Skip to content
  • Member Login
Join DARMA
  • About DARMA
  • Special Interest Groups
    • Volunteers
    • Staff Management
    • Danmarks Forskningsportal
    • Data and Automation
    • EARMA RM Roadmap
    • Impact
    • Management Information
    • PhD Administration
    • Post-Award
    • Private Foundations
    • RMA at Hospitals
    • RMA at small institutions
    • Low- and Middle-Income Contexts
    • Working with US universities and funders​
  • Events
  • News
  • Jobs
  • DARMA Board
  • About DARMA
  • Special Interest Groups
    • Volunteers
    • Staff Management
    • Danmarks Forskningsportal
    • Data and Automation
    • EARMA RM Roadmap
    • Impact
    • Management Information
    • PhD Administration
    • Post-Award
    • Private Foundations
    • RMA at Hospitals
    • RMA at small institutions
    • Low- and Middle-Income Contexts
    • Working with US universities and funders​
  • Events
  • News
  • Jobs
  • DARMA Board

AC-rådgiver for Prorektor for Forskning på Aalborg Universitet

Deadline

2025-03-30

Aalborg

Deadline

2025-03-30

Link

AC-rådgiver for Prorektor for Forskning på Aalborg Universitet

Trives du i et job tæt på topledelsen, hvor de strategiske beslutninger træffes?

Er du analytisk stærk, og interesserer du dig for forskningspolitik? Så har du mulighed for at blive en del af Rektorsekretariatet på Aalborg Universitet.

Jobbeskrivelse

Stillingsbeskrivelse
Aalborg Universitet øger det strategiske fokus på forskning og eksternt hjemtag af forskningsmidler. Derfor har universitetet oprettet en ny stilling som prorektor for forskning, der får et omfattende strategisk ansvar for Aalborg Universitets fortsatte udvikling på forskningsområdet og overtager flere interne drifts- og udviklingsopgaver, som rektor hidtil har varetaget. Det betyder, at prorektor for forskning skal være universitetets repræsentant i Danske Universiteters Forskningspolitiske Udvalg og bliver forperson for Aalborg Universitets Strategiske Råd for Forsknings- og Innovation(SRFI), der har ansvaret for den strategiske udvikling af forskning, innovation, forskeruddannelse og erhvervssamarbejde. Dette vil vi meget gerne have DIN hjælp til at understøtte, og vi søger derfor en dygtig akademisk rådgiver for den nye prorektor for forskning.

Det er en nyoprettet stilling, hvor du får indflydelse og mulighed for at præge arbejdet og opgaverne i tæt samspil med prorektor for forskning. Du vil få en bred berøringsflade både eksternt og på hele universitetet og skal i samarbejde med fakulteter og institutter arbejde for at realisere prorektors opgaveportefølje og initiativer.

Hvem er du?
Vi forestiller os, at du har solid erfaring fra universitetssektoren, herunder gerne forskningsfaglig erfaring og kan se dig selv i hovedparten af nedenstående udsagn:

• Har en relevant akademisk uddannelse på kandidat- eller ph.d.-niveau
• Har politisk tæft og kan gå analytisk ind i en universitetspolitisk kontekst
• Har en flydende pen og er god til processer
• Kan tage ejerskab for og understøtte områder med stort strategisk fokus
• Har erfaring med eller interesse for forskning
• Kan opbygge relationer og pleje dem kontinuerligt
• Udviser åbenhed og gode samarbejdsevner
• Kan tale og skrive engelsk på højt niveau

Hvem er vi?
Rektorsekretariatet består af 20 medarbejdere, der løser opgaver inden for strategi, ledelsesstøtte, rådgivning og sagshåndtering på det øverste ledelsesmæssige niveau og på tværs af universitetet. Vi har et stærkt kollegaskab og et godt arbejdsmiljø præget af et tæt samarbejde og en professionel tilgang for at sikre vores fælles mål om høj kvalitet og god service over for ledelsen og samarbejdspartnere. Det er vigtigt, at alle Rektorsekretariatets medarbejdere– og dermed også du– bidrager til den løbende opgaveløsning i sekretariatet med hver deres særlige blik på opgaverne.

Mere information
Stillingen er på fuld tid og ønskes besat den 1. juni 2025 eller snarest derefter. Der er ansøgningsfrist den 30. marts 2025, og vi forventer at holde samtaler den 10. april 2025. Anden samtale forventes afholdt den 24. april 2025. Der vil blive anvendt personlighedstest i forbindelse med samtalerne.

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte konstitueret vicedirektør Martin Vive Ivø(tlf. 9940 3777/ mail: mvi@adm.aau.dk) eller kontorchef Lise Thorup-Pedersen(tlf. 4052 3452/ mail: ltp@adm.aau.dk).

Ansættelsesstedet er Fredrik Bajers Vej 7K i Aalborg.

Se mere om Aalborg Universitet på www.aau.dk.

Løn og ansættelsesvilkår

Ansættelse og aflønning iht. overenskomst for akademikere i staten. Der er mulighed for forhandling af kvalifikationstillæg.

Der er 3 måneders gensidig prøvetid i stillingen.

Aalborg Universitet skal modtage din ansøgning elektronisk vedhæftet CV, eksamensbevis og anden relevant dokumentation. Åbn linket”søg stillingen online” og udfyld ansøgningsformularen.

AAU ønsker at afspejle det omgivende samfund og har diversitet som en kerneværdi. Derfor opfordres alle uanset personlig baggrund og orientering til at søge stillingen.

Ansættelsesprocessen på Aalborg Universitet kan omfatte en risikovurdering som et værktøj til at identificere potentielle risici forbundet med nyansættelser, der sikrer arbejdspladsens sikkerhed, compliance og integritet.

Ref. nummer

1219473

Ansøgningsfrist

30.03.2025

Ansøg

General
  • About DARMA
  • General Assembly
  • Bylaws
Member profile

Use DARMA’s administrative system to adjust your profile and sign up for events and SIGs.

Guide: Sådan ændrer du din profil i DARMA’s administrative system

Member benefits
  • Annual Meeting
  • Online and in-person events
  • Stipends
  • Volunteer
  • Sister Societies
Become a Member
  • Join Darma
SIG
  • Volunteers
  • Staff Management in RMA
  • Danmarks Forskningsportal
  • Data and Automation
  • EARMA RM Roadmap
  • Impact
  • Management Information
  • PhD Administration
  • Private Foundations
  • Post-Award
  • RMA at Hospitals
  • RMA at Small Institutions
  • Working with US Universities and Funders
Search this site
Contact
  • Contact the DARMA Board

© Darma – 2025

Af: Aveo – web&marketing

Manage consent to cookies
We use cookies to optimize our website and our service.
Functional Always active
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service expressly requested by the subscriber or user, or solely for the purpose of transmitting a communication over an electronic communications network.
Præferencer
Den tekniske lagring eller adgang er nødvendig for det legitime formål at lagre præferencer, som abonnenten eller brugeren ikke har anmodet om.
Statistics
Den tekniske lagring eller adgang, der udelukkende anvendes til statistiske formål. The technical storage or access used solely for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance by your ISP or additional third party records, information stored or retrieved for this purpose alone will not normally be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is necessary to create user profiles for the purpose of posting advertisements or to track the user on a website or across multiple websites for similar marketing purposes.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
Preferences
{title} {title} {title}