Skip to content
Join DARMA
  • About DARMA
  • Special Interest Groups
    • Staff Management
    • Danmarks Forskningsportal
    • Data and Automation
    • Impact
    • Management Information
    • PhD Administration
    • Post-Award
    • Private Foundations
    • RMA at small institutions
    • SRAI
  • Event
  • News
  • Jobs
  • DARMA Board
Menu
  • About DARMA
  • Special Interest Groups
    • Staff Management
    • Danmarks Forskningsportal
    • Data and Automation
    • Impact
    • Management Information
    • PhD Administration
    • Post-Award
    • Private Foundations
    • RMA at small institutions
    • SRAI
  • Event
  • News
  • Jobs
  • DARMA Board

AC-fuldmægtige til AU Forskningsstøtteenhed

Deadline

2022-05-14

Aarhus

Deadline

2022-05-14

Link

AC-fuldmægtige til AU Forskningsstøtteenhed

Vi søger to kollegaer med relevant erfaring, én til vores ansøgningsteam for fakulteterne Arts og Aarhus BSS og én til vores ansøgningsteam for fakulteterne Natural Sciences og Technical Sciences.

Vi søger to kollegaer med relevant erfaring, én til vores ansøgningsteam for fakulteterne Arts og Aarhus BSS og én til vores ansøgningsteam for fakulteterne Natural Sciences og Technical Sciences. Hvert team består af fem forskningsrådgivere, hvis vigtigste opgave er at bistå forskerne på de nævnte fakulteter med at søge ekstern finansiering til forskning, både fra nationale og internationale fonde, herunder ikke mindst fra EU’s Rammeprogram for Forskning og Innovation – Horizon Europe.

Aarhus Universitet er et toneangivende universitet, der samarbejder med omverdenen om at lave excellent forskning og løse samfundsmæssige udfordringer. Forskningsstøtteenheden rådgiver forskere på Aarhus Universitet samt på Aarhus Universitetshospital i forhold til at skaffe finansiering til og forvalte større, strategisk vigtige forskningsprojekter.

Arbejdsopgaverne vil bl.a. være følgende:

  • rådgivning i forbindelse med ansøgninger om forskningsfinansiering og henvendelser derom
  • planlægning, koordinering og samarbejde med institutter og dekanater omkring processer og arbejdsgange
  • ansøgningskommentering med henblik på at sikre, at en ansøgning i både form og indhold er konkurrencedygtig og opfylder de krav, som bevillingsgiver stiller
  • udarbejdelse og gennemgang af budgetter
  • sparring med forskere og institutter om funding- og forskningsstrategi samt målretning af ansøgninger
  • opsamling og formidling af viden om finansieringsmuligheder samt generel orientering om forskningspolitiske tiltag
  • udvikling og afholdelse af kurser
  • udarbejdelse af vejledninger, der kan sikre bedre kvalitet af ansøgninger
  • bidrag til de ikke-videnskabelige afsnit i fondsansøgninger til nationale og internationale bevillingsgivere
  • deltagelse i faglig videreudvikling af enheden

I vurderingen af ansøgere vil vi lægge særlig vægt på, at følgende faglige kvalifikationer og personlige egenskaber er til stede:

  • relevant akademisk uddannelse på minimum kandidatniveau
  • erfaring med at udarbejde ansøgninger om ekstern finansiering til forskning til offentlige og private bevillingsgivere nationalt og internationalt
  • erfaring med samarbejdsprojekter til Innovationsfonden eller EU’s rammeprogram er en fordel
  • evner til at arbejde både selvstændigt og som en del af et team, og til at kunne tage initiativ og ikke mindst yde god rådgivning
  • erfaring med og evner til at opbygge gode relationer med samarbejdspartnere, f.eks. forskere, institutter og centrale enheder
  • stærke formulerings- og formidlingskompetencer skriftligt og mundtligt på dansk som engelsk
  • erfaring med udarbejdelse af budgetter i Excel
  • interesse for dansk og europæisk forskningspolitik

Vi søger en person, der har humoristisk sans, gode samarbejdsevner, er imødekommende og evner at være service-minded og fleksibel i spidsbelastningsperioder.

Vi tilbyder:

  • et udfordrende og selvstændigt job
  • en bred kontaktflade til interne og eksterne samarbejdspartnere
  • en uhøjtidelig omgangstone i en afdeling med 30 medarbejdere
  • en fleksibel arbejdsplads med videreuddannelsesmuligheder
  • at være en del af et team, der værdsætter samarbejde, sparring og mulighed for faglig udvikling

Der må påregnes rejseaktivitet i mindre omfang til de dele af Aarhus Universitet, der ligger andre steder i Danmark.

Løn- og ansættelsesvilkår:

Den gennemsnitlige arbejdstid er 37 timer pr. uge.

Løn og arbejdsvilkår er i henhold til overenskomst mellem Finansministeriet og AC.

Ansættende myndighed bliver Aarhus Universitet.

Det primære tjenestested er hos Forskningsstøtteenheden i Aarhus. Indtil udgangen af juli har vi adresse på Katrinebjergvej 107, Aarhus N. Pr. august 2022 flytter vi ind i Navitas, Inge Lehmans Gade 10, Aarhus C.

Yderligere oplysninger:

Se mere på https://medarbejdere.au.dk/administration/administration/au-forskning

Oplysninger fås hos leder af Forskningsstøtteenheden Christina Dahl, mob. 93522275 eller chridahl@au.dk.Samtaler afholdes i uge 20.

Aarhus Universitet vil være en attraktiv og inspirerende arbejdsplads for alle og ønsker en kultur, hvor hver enkelt kan udfolde og udvikle sig. Vi ser ligestilling og diversitet som en styrke og opfordrer derfor alle interesserede til at ansøge.

Ansøgning sendes via Aarhus Universitets rekrutteringssystem, som kan tilgås under stillingsopslaget på Aarhus Universitets hjemmeside.

General
  • About DARMA
  • General Assembly
  • Bylaws
Member profile

Use DARMA’s administrative system to adjust your profile and sign up for events and SIGs.

Member benefits
  • Annual Meeting
  • Online and in-person events
  • Stipends
  • Volunteer
  • Sister Societies
Become a Member
  • Join Darma
SIG
  • Staff Management in RMA
  • Danmarks Forskningsportal
  • Data and Automation
  • Impact
  • Management Information
  • PhD Administration
  • Private Foundations
  • Post-Award
  • RMA at Small Institutions
  • SRA International
Search this site
Contact
  • Contact the DARMA Board

© Darma – 2023

Af: Aveo – web&marketing

Manage consent to cookies
We use cookies to optimize our website and our service.
Functional Always active
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service expressly requested by the subscriber or user, or solely for the purpose of transmitting a communication over an electronic communications network.
Præferencer
Den tekniske lagring eller adgang er nødvendig for det legitime formål at lagre præferencer, som abonnenten eller brugeren ikke har anmodet om.
Statistics
Den tekniske lagring eller adgang, der udelukkende anvendes til statistiske formål. The technical storage or access used solely for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance by your ISP or additional third party records, information stored or retrieved for this purpose alone will not normally be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is necessary to create user profiles for the purpose of posting advertisements or to track the user on a website or across multiple websites for similar marketing purposes.
Manage options Manage services Manage vendors Read more about these purposes
Preferences
{title} {title} {title}