Skip to content
  • Member Login
Join DARMA
  • About DARMA
  • Special Interest Groups
    • Volunteers
    • Staff Management
    • Danmarks Forskningsportal
    • Data and Automation
    • EARMA RM Roadmap
    • Impact
    • Management Information
    • PhD Administration
    • Post-Award
    • Private Foundations
    • RMA at Hospitals
    • RMA at small institutions
    • Low- and Middle-Income Contexts
    • Working with US universities and funders​
  • Events
  • News
  • Jobs
  • DARMA Board
  • About DARMA
  • Special Interest Groups
    • Volunteers
    • Staff Management
    • Danmarks Forskningsportal
    • Data and Automation
    • EARMA RM Roadmap
    • Impact
    • Management Information
    • PhD Administration
    • Post-Award
    • Private Foundations
    • RMA at Hospitals
    • RMA at small institutions
    • Low- and Middle-Income Contexts
    • Working with US universities and funders​
  • Events
  • News
  • Jobs
  • DARMA Board

Økonomimedarbejder søges til Ph.d.-skolen på SUND

Deadline

2023-02-05

København
Panum

Deadline

2023-02-05

Link

Økonomimedarbejder søges til Ph.d.-skolen på SUND

Har du lyst til at arbejde med budgetter og regnskab? Kan du se dig selv i en stilling der både indeholder drifts- og udviklingsopgaver på økonomi og regnskabsområdet, så er du måske vores ny økonomimedarbejder.

Om os

Vi ønsker os en ny kollega som kan stå for økonomien i afdelingen for Forskning & Innovation på Det Sundhedsvidenskabelige Fakultet (SUND) på Københavns Universitet. Afdelingen består af to sektioner: Ph.d.-skolen, der er den største i Danmark, sikrer de administrative rammer for skolens knap 1.900 indskrevne ph.d.-studerende. Forskningsstøtte og Innovations sektionen understøtter forskerne med ansøgning og administration af eksternt finansiererede projekter og udvikling af innovationsprojekter.

Du bliver en del af en velfungerende afdeling bestående af én afdelingsleder, to sektionsledere og næsten 40 medarbejdere. Afdelingen arbejder tæt sammen med fakultetets ledelse, institutter og den enkelte forsker. Vores primære interessenter er forskerne, underviserne, de ph.d.-studerende og deres vejledere. Vi lægger vægt på at være kendt som en tilgængelig, fagligt kompetent og serviceorienteret administration, og arbejder derfor lean-baseret. Det betyder blandt andet, at vi på tavlemøder følger sagsmængderne, og at vi løbende forbedrer og effektiviserer vores arbejdsgange.

Vi har et fagligt miljø med sparring og videndeling, hvor alle bidrager og hjælper hinanden. Opgaverne som økonomimedarbejder løses typisk selvstændigt med et vist samarbejde med kollegaer og afdelingens ledelse. Derudover forventes et jævnligt samarbejde og dialog med både institutter/centre og KU SUND’s økonomiafdeling for at sikre effektiv opgaveløsning af høj kvalitet.

 

Stillingens indhold

  • Administration af studieafgiftsregnskab, tilskud, kursusbudgetter og -gebyrer, rejseafregninger og økonomi i forbindelse med de ph.d.-studerendes miljøskifte
  • Styring af fakultetets bevillinger på ph.d.-området
  • Opfølgning og styring af økonomien i afdelingens eksternt finansierede projekter
  • Afdelingens økonomistyring, lønkontrol og regnskab
  • Udarbejdelse af budgetter og beslutningsoplæg til fakultetsledelsen
  • Besvarelse af henvendelser fra ph.d.-skolens interne og eksterne interessenter fra regionens hospitaler vedrørende økonomi er også en central del af jobbet. Det er derfor vigtigt, at du trives med at samarbejde med mange forskellige mennesker og faggrupper
  • Sagsbehandlingen indebærer både skriftlig og telefonisk rådgivning og kontakt med forskere, undervisere, ph.d.-studerende og deres vejledere
  • Du vil bidrage til den løbende forbedring af serviceydelser og administrative processer i ph.d.-skolens administration.

 

Faglige og personlige kvalifikationer

  • Du har lyst til at lave månedlig og kvartalsvis opfølgning og rapportering, fakturering, re-budgettering og regnskabsaflæggelse
  • Du har en relevant økonomifaglig uddannelse (fx kontoruddannelse med økonomi som speciale)
  • Du har erfaring fra en lignende stilling i den offentlige sektor og kender måske allerede til Excel og de administrative systemer IndFak, LDV, Navision, Workzone
  • Du har mod på at behandle såvel rutinesager som mere vanskelige sager og vil gerne være med i udviklingsopgaver på økonomiområdet
  • Du kan genkende dig selv i ord som omgængelig, kvalitetsbevidst og serviceorienteret
  • Du har en god organisationsforståelse og er tilgængelig og gerne opsøgende i dialogen med forskere og samarbejdspartnere for at sikre de bedste løsninger i driften af økonomiområdet
  • Du forstår den kontekst, du arbejder i, og kan kommunikere både skriftligt og mundtligt på dansk og engelsk (der er mulighed for internt kursus i “økonomiengelsk”)

 

Vi tilbyder

  • Et attraktivt, udviklende og alsidigt job på en veldrevet institution, med stor selvstændighed og afveksling i opgaverne – samt en bred kontaktflade både internt og eksternt.
  • En arbejdsplads, hvor opgaverne løses med vægt på gensidig respekt for hinandens kompetencer.
  • Engagerede og dygtige kolleger, der lægger vægt på holdspil og faglighed i arbejdet, og som har en uhøjtidelig, åben og respektfuld omgangstone.
  • En arbejdsplads, hvor der er gensidig fleksibilitet i forhold til opgavevaretagelsen og arbejdstiden og mulighed for at arbejde hjemmefra.
  • Gode faglige og personlige udviklingsmuligheder.
  • En centralt beliggende arbejdsplads med bl.a. motionsklub, kantine, P-plads, frugt-, kaffe- og te-ordning.

 

Løn- og ansættelsesforhold

Der er tale om en varig stilling. Ansættelsen kan ske efter gældende overenskomst mellem Finansministeriet og HK/STAT og OAO-S-fællesoverenskomst med indplacering i løngruppe 3, sats 1, 2 eller 3, afhængig af erfaringsniveau. Der vil være mulighed for forhandling af tillæg efter kvalifikationer.

Arbejdsstedet er Det Sundhedsvidenskabelige Fakultet, Blegdamsvej 3B, 2200 København N.

 

Yderligere oplysninger

Har du spørgsmål om stillingen, kan du henvende dig til Sektionsleder Annedorte Vad på tlf. 35330233, mail annedorte.vad@sund.ku.dk eller Sektionsleder Cecilie Ydemann Hansen på tlf. 29853287, mail cecilie.ydemann@sund.ku.dk. Læs mere om SUND’s ph.d.-skole på www.healthsciences.ku.dk/phd og se mere om F&I på https://sund.ku.dk/om-sund/organisation/administration/forskninginnovation/.

 

Ansøgning mv.

Vi ser frem til at modtage din ansøgning bilagt CV samt dokumentation for uddannelse via jobportalen, så vi har den i hænde senest den 5. februar 2023, kl. 23:59.

General
  • About DARMA
  • General Assembly
  • Bylaws
Member profile

Use DARMA’s administrative system to adjust your profile and sign up for events and SIGs.

Guide: Sådan ændrer du din profil i DARMA’s administrative system

Member benefits
  • Annual Meeting
  • Online and in-person events
  • Stipends
  • Volunteer
  • Sister Societies
Become a Member
  • Join Darma
SIG
  • Volunteers
  • Staff Management in RMA
  • Danmarks Forskningsportal
  • Data and Automation
  • EARMA RM Roadmap
  • Impact
  • Management Information
  • PhD Administration
  • Private Foundations
  • Post-Award
  • RMA at Hospitals
  • RMA at Small Institutions
  • Working with US Universities and Funders
Search this site
Contact
  • Contact the DARMA Board

© Darma – 2025

Af: Aveo – web&marketing

Manage consent to cookies
We use cookies to optimize our website and our service.
Functional Always active
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service expressly requested by the subscriber or user, or solely for the purpose of transmitting a communication over an electronic communications network.
Præferencer
Den tekniske lagring eller adgang er nødvendig for det legitime formål at lagre præferencer, som abonnenten eller brugeren ikke har anmodet om.
Statistics
Den tekniske lagring eller adgang, der udelukkende anvendes til statistiske formål. The technical storage or access used solely for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance by your ISP or additional third party records, information stored or retrieved for this purpose alone will not normally be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is necessary to create user profiles for the purpose of posting advertisements or to track the user on a website or across multiple websites for similar marketing purposes.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
Preferences
{title} {title} {title}