Skip to content
  • Member Login
Join DARMA
  • About DARMA
  • Special Interest Groups
    • Volunteers
    • Staff Management
    • Danmarks Forskningsportal
    • Data and Automation
    • EARMA RM Roadmap
    • Impact
    • Management Information
    • PhD Administration
    • Post-Award
    • Private Foundations
    • RMA at Hospitals
    • RMA at small institutions
    • Low- and Middle-Income Contexts
    • Working with US universities and funders​
  • Events
  • News
  • Jobs
  • DARMA Board
  • About DARMA
  • Special Interest Groups
    • Volunteers
    • Staff Management
    • Danmarks Forskningsportal
    • Data and Automation
    • EARMA RM Roadmap
    • Impact
    • Management Information
    • PhD Administration
    • Post-Award
    • Private Foundations
    • RMA at Hospitals
    • RMA at small institutions
    • Low- and Middle-Income Contexts
    • Working with US universities and funders​
  • Events
  • News
  • Jobs
  • DARMA Board

Jurist til Forskning & Informationssikkerhed på Københavns Universitet

Deadline

2024-01-24

København

Deadline

2024-01-24

Link

Jurist til Forskning & Informationssikkerhed på Københavns Universitet

Vil du arbejde med immaterialret og forhandling af kontrakter? Så bliv en del af Forskning & Informationssikkerhed på Københavns Universitet, hvor vi blandt arbejder med universitetets deltagelse i internationale forsknings- og innovationsprojekter

Vi tilbyder

  • et udfordrende, ansvarsfuldt og selvstændigt job
  • bred kontaktflade til såvel interne som eksterne samarbejdsparter
  • engagerede og gode kollegaer med en uhøjtidelig omgangstone
  • en fleksibel arbejdsplads, der lægger vægt på sammenhæng mellem arbejdsliv og privatliv. Vi har fx mulighed for at arbejde hjemme og fleksible arbejdstider. Du kan også vælge, om du vil ansættes på fuld tid eller på deltid.
  • et godt arbejdsmiljø i historiske bygninger i hjertet af København.

Hvad skal du lave?

  • forhandling og udarbejdelse af internationale forsknings- og innovationssamarbejdsaftaler samt dertil relaterede aftaler, herunder bl.a. Non-disclosure agreements, Material Transfer Agreements, Secondment Agreements, data processing agreements m.fl.
  • generel juridisk bistand og rådgivning i forbindelse med forsknings- og innovationsprojekter
  • samarbejde med universitetets TechTrans-kontor, fakulteter, institutter og fællesadministration vedrørende forsknings- og innovationsprojekter.

 

Hvem skal du arbejde sammen med?

Du vil blive en del af et jurateam på tre personer. Teamets medlemmer er alle helt eller næsten nye, så teamet skal med udgangspunkt i velbeskrevne skabeloner udføre sit arbejde, sparre med hinanden og definere sig som team. Du vil desuden arbejde sammen med kontorets pre-awardteam (som hjælper forskere med at udarbejde EU-ansøgninger) og post-awardteam (som hjælper forskere med at administrere EU-bevillinger). Her vil du i samarbejde med dine kollegaer stå for at forhandle og udarbejde kontrakter, bl.a. under EU’s rammeprogram for forskning og innovation.

 

Hvem søger vi?

Vi forudsætter, at du har en uddannelse som cand.jur., cand.merc.jur. eller lignende. Desuden forestiller vi os, at du har mindst et par års erhvervserfaring som jurist, men nyuddannede kan også komme i betragtning. Derudover ser vi gerne, at du

  • har erfaring med at forhandle og udarbejde kontrakter
  • god mundtlig og skriftlig formidlingsevne, herunder engelsk på forhandlingsniveau
  • erfaring med og viden om IPR
  • erfaring med at arbejde selvstændigt med komplicerede juridiske problemstillinger og til tider stramme deadlines
  • gode interkulturelle kompetencer og mod på at arbejde i et internationalt miljø.

 

Som person forestiller vi os, at du

  • er initiativrig, positiv over for nye opgaver og god til at håndtere mange bolde i luften
  • er selvkørende, arbejder løsnings- og resultatorienteret samt forstår at samarbejde og spille dine kollegaer og dig selv gode.

 

Hvordan ansættes du?

Du kan enten blive ansat på fuld- eller deltid. På fuld tid er den ugentlige arbejdstid på 37 timer. Du ansættes som fuldmægtig eller specialkonsulent.  Ansættelse og aflønning i henhold til overenskomst mellem Finansministeriet og AC. Der er mulighed for at forhandle et personligt tillæg efter kvalifikationer. Tiltrædelse hurtigst muligt og senest den 1. april 2024.

 

Vi ønsker at afspejle det omgivne samfund og opfordrer alle uanset personlig baggrund til at søge stillingen.

 

Hvis du vil vide mere

Yderligere oplysninger kan fås ved henvendelse til chef for Forskningsservice Poul Schjørring (tlf. 26715136, e-mail poul.schjorring@adm.ku.dk).

Læs mere om Forskning og Informationssikkerhed på Københavns Universitet https://om.ku.dk/organisation/administration/forskning-og-informationssikkerhed/

Ansøgningsfrist 24. januar 2024

Ansættelsessamtaler forventes afholdt i uge 5. Du finder opslaget på https://jobportal.ku.dk/. Ansøgningen bilagt CV samt dokumentation for uddannelse skal sendes elektronisk via https://jobportal.ku.dk/tap/.

 

”KU er i færd med at designe en ny fælles administrativ organisering på KU, som forventes at medføre ændringer inden for det næste år til halvandet. Målet med den administrative reform er blandt andet at styrke det tværgående samarbejde, øge effektiviteten og sikre gode karriereveje for administrative medarbejdere på KU. Reformen vil indebære besparelser på administration. Du opfordres til at kontakte kontaktpersonen i opslaget for at høre nærmere til sammenhængen mellem denne stilling og den administrative reform.”

 

SØG STILLINGEN

Københavns Universitet giver sine knap 10.000 medarbejdere muligheder for at udnytte deres talent fuldt ud i et ambitiøst, uformelt miljø. Vi sikrer traditionsrige og moderne rammer om uddannelser og fri forskning på højt internationalt niveau. Vi søger svar og løsninger på fælles problemer og gør ny viden tilgængelig og nyttig for andre.

Info

Ansøgningsfrist: 24-01-2024
Afdeling/Sted: Forskning og Informationssikkerhed
General
  • About DARMA
  • General Assembly
  • Bylaws
Member profile

Use DARMA’s administrative system to adjust your profile and sign up for events and SIGs.

Guide: Sådan ændrer du din profil i DARMA’s administrative system

Member benefits
  • Annual Meeting
  • Online and in-person events
  • Stipends
  • Volunteer
  • Sister Societies
Become a Member
  • Join Darma
SIG
  • Volunteers
  • Staff Management in RMA
  • Danmarks Forskningsportal
  • Data and Automation
  • EARMA RM Roadmap
  • Impact
  • Management Information
  • PhD Administration
  • Private Foundations
  • Post-Award
  • RMA at Hospitals
  • RMA at Small Institutions
  • Working with US Universities and Funders
Search this site
Contact
  • Contact the DARMA Board

© Darma – 2025

Af: Aveo – web&marketing

Manage consent to cookies
We use cookies to optimize our website and our service.
Functional Always active
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service expressly requested by the subscriber or user, or solely for the purpose of transmitting a communication over an electronic communications network.
Præferencer
Den tekniske lagring eller adgang er nødvendig for det legitime formål at lagre præferencer, som abonnenten eller brugeren ikke har anmodet om.
Statistics
Den tekniske lagring eller adgang, der udelukkende anvendes til statistiske formål. The technical storage or access used solely for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance by your ISP or additional third party records, information stored or retrieved for this purpose alone will not normally be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is necessary to create user profiles for the purpose of posting advertisements or to track the user on a website or across multiple websites for similar marketing purposes.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
Preferences
{title} {title} {title}