Skip to content
  • Member Login
Join DARMA
  • About DARMA
  • Special Interest Groups
    • Volunteers
    • Staff Management
    • Danmarks Forskningsportal
    • Data and Automation
    • EARMA RM Roadmap
    • Impact
    • Management Information
    • PhD Administration
    • Post-Award
    • Private Foundations
    • RMA at Hospitals
    • RMA at small institutions
    • Low- and Middle-Income Contexts
    • Working with US universities and funders​
  • Events
  • News
  • Jobs
  • DARMA Board
  • About DARMA
  • Special Interest Groups
    • Volunteers
    • Staff Management
    • Danmarks Forskningsportal
    • Data and Automation
    • EARMA RM Roadmap
    • Impact
    • Management Information
    • PhD Administration
    • Post-Award
    • Private Foundations
    • RMA at Hospitals
    • RMA at small institutions
    • Low- and Middle-Income Contexts
    • Working with US universities and funders​
  • Events
  • News
  • Jobs
  • DARMA Board

Godt nytår fra DARMA’s sekretariat

2022-12-31

News Published

2022-12-31

Link

Godt nytår fra DARMA’s sekretariat

– og information om at vi skal have ny kasserer til juni 2023

Det er nu den sidste dag i 2022, og vi vil med denne mail sige tak for i år.

Som du kan se på vores hjemmeside, har DARMA og ikke mindst DARMA’s medlemmer stået for mange aktiviteter i 2022. De første arrangementer i 2023 er allerede annonceret, og der er mange flere er på vej, som du kan glæde dig til.

Datoen for DARMA’s årsmøde 2023 er annonceret (det er den 8.-9. juni), og udover det spændende faglige program. Kan vi løfte sløret for, at vi også skal have valgt en ny kasserer til bestyrelsen. Vi håber derfor, at du vil overveje, om du vil stille op, eller om du mon kender en i dit faglige netværk, som du kan opfordre til det.

Du kan læse mere om hvad det betyder at være kasserer i DARMA herunder, hvor Marianne skriver lidt om hvad det indebærer at påtage sig kassererposten.

Vi ønsker dig et godt nytår.

Venlig hilsen

Annedorte og Marianne

 

 

DARMA skal have ny kasserer til juni 2023

Jeg har været kasserer for DARMA siden 2017 og har det seneste år implementeret et nyt administrativt system (ForeningLet https://web.foreninglet.dk/), der bl.a. letter kassererens opgaver. Ved generalforsamlingen til juni genopstiller jeg ikke. I stedet for vil jeg brug tid på DARMA SIGs.

 

Kassereren er medlem af bestyrelsen

Kassereren udgør sammen med forpersonen DARMA’s sekretariat, som står for den daglige drift af foreningen. Derudover er man som kasserer medlem af bestyrelsen på lige fod med andre bestyrelsesmedlemmer og har et tæt samarbejde med forpersonen. DARMA har en god bestyrelse, der samarbejder om at drive foreningen og understøtte de mange forskellige aktiviteter med og for medlemmerne.

Som bestyrelsesmedlem får man et stort netværk, er opdateret om aktuelle dagsordener, og er med til at udvikle forskningsadministratorprofessionen.

For mig har DARMA bestyrelsesposten en plads på mit CV på linje med videreuddannelse. Og lige som med videreuddannelse, kan man vælge mange retninger for bestyrelsesarbejdet: videreudvikling af de store linjer i professionen, fokus på bestemte emner, ledelse af frivillige, organisering af små og store arrangementer, nationale og internationale netværk, osv.

Mine tre arbejdsgivere siden 2017 har også nydt godt af at have en medarbejder i DARMA’s bestyrelse og dermed en medarbejder med opdateret viden og et stort netværk. Samtidig har jeg som bestyrelsesmedlem kunne promovere Københavns Universitets, Det Kgl. Biblioteks og IT Universitetets forskningsstøtteenheder.

 

Kassererens opgaver

I gennemsnit tager kassereropgaver 1-2 timer om ugen. Op til generalforsamlingen i juni, hvor årsrapporten skal præsenteres, kan det være lidt længere tid. Hen over sommeren og omkring jul, vil der typisk være lidt mindre at lave.

I det daglige er kassererens opgaver at opkræve kontingenter og betaling for arrangementer, betale regninger, bogføring samt at have den løbende dialog med bestyrelsen om DARMA’s budget og regnskab. Disse opgaver er godt understøttet af vores administrative system. Derudover svarer kassereren på spørgsmål fra tovholdere på medlemsarrangementer om hvilke udgifter, DARMA kan dække. Bestyrelsen er næsten færdig med en vejledning om, hvordan man er tovholder på et medlemsarrangement.

Da kassereren gennemgår DARMA regnskab på hvert bestyrelsesmøde, er kassereren fritaget for at skrive referat fra bestyrelsesmøder.

Kassereren er også ansvarlig for moms, skat og årsrapporten til generalforsamlingen. Den nuværende praksis er, at vores revisor (BBA https://www.bba.dk/) hjælper med de opgaver.

Jeg hjælper selvfølgelig med overdragelsen til den nye kasserer, give en grundig introduktion til opgaverne og svarer på spørgsmål så længe, det er nødvendigt.

 

Spørgsmål

Du er velkommen til at kontakte mig, hvis du har spørgsmål om kassererposten. Skriv til kasserer@darma.dk

 

Venlig hilsen

Marianne

General
  • About DARMA
  • General Assembly
  • Bylaws
Member profile

Use DARMA’s administrative system to adjust your profile and sign up for events and SIGs.

Guide: Sådan ændrer du din profil i DARMA’s administrative system

Member benefits
  • Annual Meeting
  • Online and in-person events
  • Stipends
  • Volunteer
  • Sister Societies
Become a Member
  • Join Darma
SIG
  • Volunteers
  • Staff Management in RMA
  • Danmarks Forskningsportal
  • Data and Automation
  • EARMA RM Roadmap
  • Impact
  • Management Information
  • PhD Administration
  • Private Foundations
  • Post-Award
  • RMA at Hospitals
  • RMA at Small Institutions
  • Working with US Universities and Funders
Search this site
Contact
  • Contact the DARMA Board

© Darma – 2025

Af: Aveo – web&marketing

Manage consent to cookies
We use cookies to optimize our website and our service.
Functional Always active
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service expressly requested by the subscriber or user, or solely for the purpose of transmitting a communication over an electronic communications network.
Præferencer
Den tekniske lagring eller adgang er nødvendig for det legitime formål at lagre præferencer, som abonnenten eller brugeren ikke har anmodet om.
Statistics
Den tekniske lagring eller adgang, der udelukkende anvendes til statistiske formål. The technical storage or access used solely for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance by your ISP or additional third party records, information stored or retrieved for this purpose alone will not normally be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is necessary to create user profiles for the purpose of posting advertisements or to track the user on a website or across multiple websites for similar marketing purposes.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
Preferences
{title} {title} {title}