Forskningskoordinatorer til KU
Deadline
2022-03-28
Forskningskoordinatorer til KU
Forskningskoordinatorer til Institut for Idræt og Ernæring
På Institut for Idræt og Ernæring arbejder vi dedikeret med forskning i hvordan raske mennesker igennem hele livet kan bevare sundheden samt finde øget livskvalitet og optimal mental og fysisk præstationsevne gennem de gevinster som måltider, fysisk aktivitet og idræt giver. Institut for Idræt og Ernæring beskæftiger sig desuden med ernæring, måltider, træning og idræt som redskab til forebyggelse, behandling og rehabilitering af de hyppigste lidelser i samfundet.
Vi mangler de helt rigtige personer til at hjælpe vores dygtige og engagerede forskere med at understøtte forskningen på Instituttet og derfor søger vi to forskningskoordinatorer.
Som forskningskoordinator vil du indgå i administrationen på NEXS og vil referere til Administrationschefen. Administrationen består af ca 30 mennesker.
Arbejdsopgaver:
Stillingen indeholder en alsidig sammensætning af opgaver hvoraf de vigtigste opgaver er:
- Projektunderstøttelse, både pre- og postaward herunder journalisering og opfølgning på sektionernes projekter
- Udarbejdelse af diverse regulatoriske dokumenter til feks Etisk Komite, databehandler-aftaler osv
- Administrativ understøttelse af sektionen og sektionsleder, herunder praktiske opgaver som planlægning og indkaldelse af møder, registrering af ferie og fravær og andre administrative opgaver
- Fungere som bindeled mellem sektionerne og resten af Administrationen
Personlig profil
Det er vigtigt, at du i dit arbejde har fokus på at få opgaven løst og forstår værdien af at inddrage og samarbejde med andre faggrupper for at skabe det bedste resultat. Derudover er det vigtigt at du
- har en relevant videregående uddannelse, gerne inden for det naturvidenskabelige område, eller erfaring med denne type arbejdsopgaver
- kan arbejde selvstændigt og struktureret.
- er god til at samarbejde, har gennemslagskraft, overblik og tager ansvar.
- er proaktiv og ikke bange for at tage fat i folk, når der skal leveres.
- er velformuleret på både dansk og engelsk og kan kommunikere med forskere lige fra kandidatstuderende til vores professorer og vores teknisk og administrative personale.
Kendskab til regler og retningslinjer for datamanagement, projektunderstøttelse samt forskningsprotokoller er en fordel.
Vi tilbyder
- Et attraktivt job på et spændende institut med stor selvstændighed og afveksling i opgaverne og en bred kontaktflade internt og eksternt
- Et meget selvstændigt job, hvor du får ansvar for egne opgaver samt for udvikling af opgaverne sammen med sektionslederen og administrationschefen
- En arbejdsplads, der prioriterer kontinuerlig faglig og personlig udvikling samt en passende balance mellem arbejdsliv og privatliv
Tiltrædelsesdato er den 1. maj 2022 eller hurtigst muligt derefter.
Løn og ansættelsesforhold
Hvis du har en akademisk uddannelse, vil ansættelsen ske som fuldmægtig eller specialkonsulent alt efter kompetencer og erfaring i henhold til overenskomst for Akademikere i Staten.
Hvis du ikke har en akademisk uddannelse, vil ansættelsen sker som kontorfunktionær i henhold til fællesoverenskomsten mellem Skatteministeriet og Offentlige Ansatte Organisationer – Det Statslige Område (OAO-fællesoverenskomsten) og organisationsaftale for Kontorfunktionærer, Laboranter og IT-medarbejdere (HK) i staten.
Der vil være mulighed for forhandling af tillæg efter kvalifikationer.
Den ugentlige arbejdstid er gennemsnitlig 37 timer.
Yderligere oplysninger
Instituttet har ca. 250 medarbejdere, heraf ca. 30 administrative. De administrative medarbejdere er organiseret i et fællessekretariat under ledelse af administrationschefen. Instituttet er delt på hhv. Rolighedsvej 26 (Frederiksberg) og Nørre Allé 51 (København N). Forskningskoordinatorens primære tjenestested bliver Nørre Campus på adressen Nørre Alle 51 samt Universitetsparken 15.
Spørgsmål til stillingen kan rettes til administrationschef Mette Ahm Sigh, mesi@nexs.ku.dk .
Du kan endvidere læse om instituttet på www.nexs.ku.dk.
Ansøgningsproces
Send din ansøgning vedlagt CV og relevant dokumentation elektronisk via Jobportalen (tryk på linket “SØG STILLINGEN” nederst i opslaget), så den er os i hænde senest den 28. marts 2022. Vi holder løbende samtaler.
Vi ønsker at afspejle det omgivende samfund og opfordrer derfor alle uanset personlig baggrund at søge stillingen. Vi opfordrer også nyuddannede til at søge stillingen.