Skip to content
Join DARMA
  • About DARMA
  • Special Interest Groups
    • Staff Management
    • Danmarks Forskningsportal
    • Data and Automation
    • Impact
    • Management Information
    • PhD Administration
    • Post-Award
    • Private Foundations
    • RMA at small institutions
    • SRAI
  • Event
  • News
  • Jobs
  • DARMA Board
Menu
  • About DARMA
  • Special Interest Groups
    • Staff Management
    • Danmarks Forskningsportal
    • Data and Automation
    • Impact
    • Management Information
    • PhD Administration
    • Post-Award
    • Private Foundations
    • RMA at small institutions
    • SRAI
  • Event
  • News
  • Jobs
  • DARMA Board

Forskningskonsulent til Datalogisk Institut, KU

Deadline

2022-12-07

København

Deadline

2022-12-07

Link

Forskningskonsulent til Datalogisk Institut, KU

DIKU søger en forskningskonsulent (AC-fuldmægtig eller Specialkonsulent), som skal bidrage til instituttets fortsatte vækst i eksterne midler til forskningsprojekter.

Har du lyst til at arbejde med pre-award og forskerservice på et af Europas førende datalogiske institutter? Brænder du for at yde kvalificeret støtte til forskere i alle faser af ansøgningsprocessen? Vil du gerne være en del af en arbejdsplads, som forsker i og uddanner studerende i ny og banebrydende it på områder som kunstig intelligens og virtual reality?  Og er du motiveret af at arbejde tæt sammen med forskere og administrative medarbejdere i et inkluderende internationalt miljø med høje faglige ambitioner? Så er jobbet som forskningskonsulent på Datalogisk Institut, Københavns Universitet (DIKU) noget for dig.

Du bliver en del af DIKU’s Forskningsstøtte- og Økonomisektion, som består af 13 kolleger samt den administrative sektionsleder. I sektionen arbejder vi målrettet på at tiltrække forskningsfinansiering, administrere og udvikle forskeruddannelsen, lede og administrere forskningsprojekter i tæt samarbejde med bevillingshavere og understøtte god styring af instituttets økonomi herunder en voksende portefølje af eksternt finansierede forskningsprojekter. Stillingen er med tiltrædelse pr. 1. januar 2023 eller hurtigst muligt derefter. Yderligere information om DIKU finder du på https://di.ku.dk/

 

Forskningskonsulentens opgaver

Opgaverne vil blive tilpasset i forhold til, om det er en AC-fuldmægtig eller Specialkonsulent vi ansætter. De omfatter

  • opsamling og formidling af viden om finansieringsmuligheder samt generel orientering om forskningspolitiske tiltag
  • administrativ støtte i forbindelse med udarbejdelse af konkrete forskningsansøgninger herunder budgetlægning, input til de ikke-videnskabelige dele af ansøgningerne, review og kvalitetssikring
  • bidrag til at afsøge og modne nye forskningsprojekter, der munder ud i større ansøgninger, og i denne proces være opsøgende over for de relevante fagmiljøer
  • rådgivning om og medvirken til at udvikle og skrive konkrete forskningsansøgninger herunder sikre argumentationen for projekternes samfundsværdi og værdikæde
  • udarbejdelse af ansøgningsstrategier for individuelle forskere og sektioner
  • rådgivning om formalia og regelsæt for at sikre projekters gennemførelse i overensstemmelse med bevillingsgrundlag hvis ansøgning imødekommes (økonomi, HR, IPR, mobilitetsregler, databeskyttelsesregler, bevillingsgivers regelsæt, m.v.)
  • registrering og statistik
  • strategisk sparring med instituttets direktion samt de øvrige administrative medarbejdere og forskere på instituttet

 

Vi forventer, at forskningskonsulenten

  • har en akademisk uddannelse. Du vil som nyuddannet akademiker også komme i betragtning til stillingen
  • har solid erfaring med eller stor interesse for udarbejdelse af forskningsansøgninger til nationale og internationale private og offentlige fonde
  • har interesse for dansk og europæisk forskningspolitik
  • er fagligt stærk, har skarpe analytiske kompetencer og særdeles gode formuleringsevner på både dansk og engelsk
  • har flair for tal – vi arbejder en del med budgetlægning af projekter
  • har erfaring med eller interesse for og gode evner til at opbygge gode relationer med samarbejdspartnere, f.eks. forskere, virksomheder, institutter og offentlige institutioner
  • arbejder selvstændigt, struktureret og systematisk
  • kan håndtere mange opgaver på en gang og bevare roen og humøret i travle perioder f.eks. i forbindelse med en ansøgningsdeadline
  • er god til at arbejde på digitale platforme – på instituttet arbejdes der i mange it-systemer

 

Vi tilbyder 

  • et alsidigt job med stor selvstændighed og afveksling i opgaverne
  • at blive en del af en arbejdsplads i økonomisk vækst, som løbende medfører nye typer af opgaver, hvor du kan være med til at sætte dit præg på, hvordan de skal løses
  • at blive en del af et team i konstant udvikling og med store ambitioner
  • et udviklingsorienteret og godt socialt miljø
  • engagerede kolleger, som vægter faglig sparring og samarbejde højt, og som har en uhøjtidelig, åben og respektfuld omgangstone
  • gode faglige og personlige udviklingsmuligheder – såsom kurser og relevant videre- og efteruddannelse

 

Hvem er vi?

DIKU er Danmarks første datalogiske institut, som blev oprettet i 1970. Vores forskere og kandidater har bidraget til samfundets accelererende teknologiske transformation, og vores forskningsmiljø og -resultater har gjort os til et af Europas førende datalogiske institutter med international indflydelse.

DIKU er beliggende på Østerbro i Universitetsparken 1, hvor vi deler campus med en række andre naturvidenskabelige uddannelser og institutter. Vi er ca. 400 ansatte (med instruktorer), heraf udgør administrationen ca. 35 fastansatte medarbejdere.

Du bliver en del af DIKU’s Forskningstøtte- og Økonomisektion, som arbejder tæt sammen med DIKU’s øvrige administration, ledelse, forskere samt KU’s øvrige institutter.

 

Løn- og ansættelsesvilkår 

Du vil blive ansat som enten AC-fuldmægtig eller Specialkonsulent i henhold til overenskomst for Akademikere i Staten. Som AC-fuldmægtig vil der blive givet rådighedstillæg, hvis størrelse afhænger af anciennitet.

Der vil være mulighed for forhandling af yderligere tillæg efter kvalifikationer. Den ugentlige arbejdstid er gennemsnitligt 37 timer. Vi har flekstid.

Du vil referere til Leder af Forskningsadministrationen Camilla Lillholm-Jørgensen og den primære arbejdsplads er i Universitetsparken på Østerbro.

 

Vil du vide mere?

Spørgsmål til stillingen kan rettes til Leder Camilla Lillholm-Jørgensen på tlf. 30 58 96 43 / e-mail camillaj@di.ku.dk eller Forskningskonsulent Kasper Verdel Rasmussen på tlf. 20 56 92 32 / e-mail kasper.r@di.ku.dk.

 

Ansøgningsproces

 

Send din ansøgning vedlagt CV og relevant dokumentation elektronisk via Jobportalen (tryk på linket “SØG STILLINGEN” nederst i opslaget), så den er os i hænde senest den 7. december 2022. Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler den 13. december 2022.

Vi ønsker at afspejle det omgivende samfund og opfordrer derfor alle uanset personlig baggrund at søge stillingen.

Københavns Universitet giver sine knap 10.000 medarbejdere muligheder for at udnytte deres talent fuldt ud i et ambitiøst, uformelt miljø. Vi sikrer traditionsrige og moderne rammer om uddannelser og fri forskning på højt internationalt niveau. Vi søger svar og løsninger på fælles problemer og gør ny viden tilgængelig og nyttig for andre.

 

 

Københavns Universitet giver sine knap 10.000 medarbejdere muligheder for at udnytte deres talent fuldt ud i et ambitiøst, uformelt miljø. Vi sikrer traditionsrige og moderne rammer om uddannelser og fri forskning på højt internationalt niveau. Vi søger svar og løsninger på fælles problemer og gør ny viden tilgængelig og nyttig for andre.
General
  • About DARMA
  • General Assembly
  • Bylaws
Member profile

Use DARMA’s administrative system to adjust your profile and sign up for events and SIGs.

Member benefits
  • Annual Meeting
  • Online and in-person events
  • Stipends
  • Volunteer
  • Sister Societies
Become a Member
  • Join Darma
SIG
  • Staff Management in RMA
  • Danmarks Forskningsportal
  • Data and Automation
  • Impact
  • Management Information
  • PhD Administration
  • Private Foundations
  • Post-Award
  • RMA at Small Institutions
  • SRA International
Search this site
Contact
  • Contact the DARMA Board

© Darma – 2023

Af: Aveo – web&marketing

Manage consent to cookies
We use cookies to optimize our website and our service.
Functional Always active
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service expressly requested by the subscriber or user, or solely for the purpose of transmitting a communication over an electronic communications network.
Præferencer
Den tekniske lagring eller adgang er nødvendig for det legitime formål at lagre præferencer, som abonnenten eller brugeren ikke har anmodet om.
Statistics
Den tekniske lagring eller adgang, der udelukkende anvendes til statistiske formål. The technical storage or access used solely for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance by your ISP or additional third party records, information stored or retrieved for this purpose alone will not normally be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is necessary to create user profiles for the purpose of posting advertisements or to track the user on a website or across multiple websites for similar marketing purposes.
Manage options Manage services Manage vendors Read more about these purposes
Preferences
{title} {title} {title}