DARMA Værktøjsworkshop
From
2023-05-11
To
2023-05-12
DARMA Værktøjsworkshop
Vi sætter fokus på smidig administration af Horizon Europe – projekter (ERC, RIA, IA): Reglerne vedr. projektøkonomien og hvordan de bliver omsat af DARMA-medlemmerne.
Smidig administration af Horizon Europe – projekter (ERC, RIA, IA): Reglerne vedr. projektøkonomien og hvordan de bliver omsat af DARMA-medlemmerne
Målgruppe: Workshoppen er for DARMA-medlemmer, der har økonomiske post-award opgaver i forbindelse med administrationen af Horizon Europe (HEU) projekter (ERC, RIA, IA) og som gerne vil hente inspiration fra andre danske institutioner samt dele egne erfaringer. Det kan både være den administrator, der har mange års erfaring med HEU/H2020-projekter og den, der er forholdsvis ny. På workshoppen vægtes erfaringsudveksling meget højt, og den er derfor ikke egnet for en helt ny projektadministrator.
Det er en forudsætning for deltagelse i workshoppen, at hver deltager medbringer et konkret værktøj fra egen praksis (skabeloner, procesbeskrivelser, beregningsværktøjer, etc), der frit kan deles med de andre deltagere.
Man må også meget gerne melde sig som oplægsholder på et afgrænset emne.
Formålet med workshoppen er at understøtte den smidige – og korrekte – administration af Horizon Europe – projekter hos DARMA-medlemmer. Udover korte oplæg og præsentationer af reglerne, vil videndeling og erfaringsudveksling være en central del af programmet.
Udbytte: Efter workshoppen har deltagerne fået (endnu) bedre kendskab til reglerne og deres praktiske implementering samt konkret inspiration til egen praksis. Deltagerne har fået hands-on værktøjer fra andre DARMA-medlemmer, som de selv må bruge.
Indhold: På workshoppen kommer vi bl.a. ind på:
- De væsentlige artikler af Horizon Europe Grant Agreement vedr. den økonomiske administration, herunder især datasheet og artiklerne 5, 6, 9, 20 og 21.
- Beregning, afregning og dokumentation af personaleomkostninger (herunder feriepenge, barsel, tidsregistrering, samt dokumentation af ”assigned to the action”)
- Aflønning af eksperter, advisory boards, ethical experts og deres rejseudgifter
- Praktisk omsætning af ”best value for money/ lowest price”
- Erfaringer med EU-revision (fra H2020)
Den endelige dagsorden vil blive skræddersyet efter de tilmeldte deltageres ønsker. Mødet vil blive tilrettelagt af Melanie Büscher, teamleder for Research Support på ITU. Derudover har vi allieret os med Barbara Spanó og Marlis Erichsen fra EuroCenter, UFM, Legal/ Finance NCPs som undervisere på noget af programmet. Vi ser også meget gerne, at nogle af deltagerne præsenterer egne erfaringer.
Tidspunkt: 11.05.2023 (kl. 9.30 til 16:00) og 12.05.2023 (kl. 9:00 – 15:00).
Workshoppen afholdes på ITU, Rued Langgaards Vej 7, 2300 København.
Deltagelsen i workshoppen er gratis. Der er plads til 24 deltagere.