Skip to content
Join DARMA
  • About DARMA
  • Special Interest Groups
    • Staff Management
    • Danmarks Forskningsportal
    • Data and Automation
    • Impact
    • Management Information
    • Post-Award
    • Private Foundations
    • RMA at small institutions
    • SRAI
  • Event
  • News
  • Jobs
  • DARMA Board
Menu
  • About DARMA
  • Special Interest Groups
    • Staff Management
    • Danmarks Forskningsportal
    • Data and Automation
    • Impact
    • Management Information
    • Post-Award
    • Private Foundations
    • RMA at small institutions
    • SRAI
  • Event
  • News
  • Jobs
  • DARMA Board

DARMA årsmøde 2022

From

2022-06-07

To

2022-06-08

Fredericia
Trinity Hotel & Konference Center

From

2022-06-07

To

2022-06-08

Sign up

DARMA årsmøde 2022

DARMA’s årsmøde 2022 afholdes fra tirsdag den 7. juni kl. 10:30 til onsdag den 8. juni kl. 13:00

Program tirsdag den 7. juni 2022

10:30 – 11:00 Ankomst
11:00 – 11:15 Velkomst v/ DARMA’s forperson Annedorte Vad
11:15 – 12:00 Oplæg: Det gode samarbejde med forskeren – Hvordan gør vi det let for forskerne ved hjælp af adfærdsdesign og kommunikationstyper? v/ Melanie Büscher & Kathrin Gramsch, ITU Research Support
12:00 – 13:00 Frokost
13:00 – 14:30 Funders Forum – Debat om fremtidens udvælgelsesprocedurer. Debatten sætter fokus på nye måder at udvælge succesfulde forskningsansøgninger på, herunder Novo Nordisk Fondens forsøg med lodtrækning samt VILLUM FONDEN og Lundbeckfondens forsøg med anonym ansøgning.

 

Modereres af Henriette Rald.

Lene Oddershede, Senior Vice President, Novo Nordisk Fonden

Anders Smith, Programchef, VILLUM FONDEN

Anette Høye, Scientific Project Manager, Lundbeckfonden

14:30 – 15:00 Kaffe
15:00 – 16:00 Workshops – Erfaringsudveksling blandt DARMA’s medlemmer: Runde 1

(5 parallelle workshops, som gentages. Alle har dermed mulighed for at deltage ved to workshops).

16:05 – 17:05 Workshops – Erfaringsudveksling blandt DARMA’s medlemmer: Runde 2

(5 parallelle workshops, som gentages. Alle har dermed mulighed for at deltage ved to workshops).

17.05 – 17:30 Pause
17:30 – 18:30 Generalforsamling
19:30 ‐ Middag

Program onsdag den 8. juni 2022

09:00 – 09:15 Præsentation af DARMAs nye hjemmeside v/Annedorte Vad
09:15 – 09:45 Oplæg: Den bibliometriske informationsalder efter BFI

v/ Gunnar Sivertsen, Forskningsprofessor, Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning

Gunnar Sivertsen er ophav til BFI modellen i Norge og har været rådgiver om implementeringen og driften af modellen i Danmark. Gunnar giver her sine perspektiver på, hvad afviklingen af BFI systemet betyder

09:45 – 10:30 Præsentation af ”NORA & Danmarks Forskningsportal”
v/Mogens Sandfær, chef for NORA – National Open Research Analytics.NORA bygger Danmarks Forskningsportal, finansieret af Uddannelses‐ og Forskningsstyrelsen, med det formål at styrke den analytiske kapacitet i relation til monitorering af dansk forskning, herunder den grønne forskning. Den underliggende infrastruktur indsamler og organiserer data fra mange kilder om dansk forskning: Input, output og impact.
10:30 – 11:00 Kaffe
11:00 – 11:45 Møde i Special Interest Groups

 

Der holdes møde i følgende SIGs: Personaleledelse, Data & Automation, Impact, Ledelsesinformation, Post-award, Private Fonde, SRAI, Danmarks Forskningsportal

11:45 – 12:00 SRAI – Muligheder for DARMA medlemmer v/ Olaf Svenningsen
12:00 – 12:15 Afslutning og tak for denne gang v/Annedorte Vad
12:15 – 13:00 Frokost og farvel

Parallelle workshops tirsdag den 7. juni Erfaringsudveksling blandt DARMAs medlemmer
Der kan vælges mellem nedenstående fem workshops af én times varighed. De fem workshops gentages, så alle kan nå at deltage i to ud af de fem workshops

  1. Den gode overlevering fra pre-award til post-award v/ Laila Østergren, CBS & Camilla Riel, RUC.
    Erfaringsudveksling om faldgruberne når en ansøgning bliver til en bevilling og diskussion af, hvordan overleveringen kan styrkes
  2. Opvarmning til specifikke calls – EU og nationalt v/ Lise Vinkel Clausen, CBS & Christine Hagberg, CBS.
    Videndeling om de redskaber man har som forskningskonsulent i perioden før callet er offentliggjort, og diskussion af hvilke processer der kan understøtte arbejdet i pre‐award fasen
  3. Kvalitetssikring af ansøgninger – top‐down, bottom‐up & rebound v/Anna Sommer, ITU & Johanne Keiding, KU.
    Videndeling om forskellige processer for kvalitetssikring af ansøgninger – pre‐screening og stop‐go; interne reviews og debriefing ved afslag krydret med konkrete eksempler (DFF, ERC, DG). På baggrund af oplæg, videndeling og diskussion af forudsætninger, muligheder og videre udvikling af redskaber og processer.
  4. Redigering af udkast v/ Nicolai Paulsen, DTU. Videndeling om hvordan man går til opgaven, hvordan den ideelle situation ser ud, hvilke redskaber vi bruger, og hvilke redskaber, vi oplever at vi mangler. Måske har nogen et godt værktøj, som andre kan bruge?
  5. Gennemgang af afslagsbreve v/ Svend Binnerup, AU & Hanne Dahl Mortensen, SDU.
    Eksempler på EU Horizon evalueringsanalyser (Analyser af ESRs) vil blive præsenteret og diskuteret. Udgangspunktet er afslagsbegrundelser fra ERC og MSCA‐IF. Deltagerne opfordres til at undersøge og dele praksisser fra egen institution

 

General
  • About DARMA
  • General Assembly
  • Bylaws
Member profile

Use DARMA’s administrative system to adjust your profile and sign up for events and SIGs.

Member benefits
  • Annual Meeting
  • Online and in-person events
  • Stipends
  • Volunteer
  • Sister Societies
Become a Member
  • Join Darma
SIG
  • Staff Management in RMA
  • Danmarks Forskningsportal
  • Data and Automation
  • Impact
  • Management Information
  • Private Foundations
  • Post-Award
  • RMA at Small Institutions
  • SRA International
Search this site
Contact
  • Contact the DARMA Board

© Darma – 2022

Af: Aveo – web&marketing

Manage consent to cookies
We use cookies to optimize our website and our service.
Functional Always active
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service expressly requested by the subscriber or user, or solely for the purpose of transmitting a communication over an electronic communications network.
Præferencer
Den tekniske lagring eller adgang er nødvendig for det legitime formål at lagre præferencer, som abonnenten eller brugeren ikke har anmodet om.
Statistics
Den tekniske lagring eller adgang, der udelukkende anvendes til statistiske formål. The technical storage or access used solely for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance by your ISP or additional third party records, information stored or retrieved for this purpose alone will not normally be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is necessary to create user profiles for the purpose of posting advertisements or to track the user on a website or across multiple websites for similar marketing purposes.
Manage options Manage services Manage vendors Read more about these purposes
Preferences
{title} {title} {title}