Skip to content
  • Member Login
Join DARMA
  • About DARMA
  • Special Interest Groups
    • Volunteers
    • Staff Management
    • Danmarks Forskningsportal
    • Data and Automation
    • EARMA RM Roadmap
    • Impact
    • Management Information
    • PhD Administration
    • Post-Award
    • Private Foundations
    • RMA at Hospitals
    • RMA at small institutions
    • Low- and Middle-Income Contexts
    • Working with US universities and funders​
  • Events
  • News
  • Jobs
  • DARMA Board
  • About DARMA
  • Special Interest Groups
    • Volunteers
    • Staff Management
    • Danmarks Forskningsportal
    • Data and Automation
    • EARMA RM Roadmap
    • Impact
    • Management Information
    • PhD Administration
    • Post-Award
    • Private Foundations
    • RMA at Hospitals
    • RMA at small institutions
    • Low- and Middle-Income Contexts
    • Working with US universities and funders​
  • Events
  • News
  • Jobs
  • DARMA Board

Barselsvikar til AU Forskningsstøtteenheden – AC-fuldmægtig

Deadline

2023-08-12

Aarhus

Deadline

2023-08-12

Link

Barselsvikar til AU Forskningsstøtteenheden – AC-fuldmægtig

Forskningsstøtteenheden på Aarhus Universitet rådgiver forskere i at skaffe finansiering til og forvalte større, strategisk vigtige forskningsprojekter.

Enheden er midt i en spændende proces, hvor vi i det kommende år går fra at rådgive bredt om mange forskellige finansieringskilder til at specialisere os i få, men store fonde, hvor kravene til ansøgninger ofte er mangeartede og komplekse.

Da en af vores gode kollegaer går på barsel, søger vi en barselsvikar der kan indgå i det team, der rådgiver forskere på ARTS og BSS fakulteterne. Teamet består af fire forskningsrådgivere, hvis vigtigste opgave er at hjælpe forskerne med at søge ekstern finansiering til forskning, både fra nationale og internationale fonde. Som fundingrådgiver vil du særligt skulle understøtte ansøgninger til Innovationsfonden, Danmarks Grundforskningsfond samt Horizon Europe og desuden være kontaktperson for nogle af de institutter, som ARTS/BSS-teamet har ansvar for.

Dine primære arbejdsopgaver  

  • lave ansøgningskommentering med henblik på at sikre, at en ansøgning er konkurrencedygtig og opfylder de krav, som bevillingsgiver stiller
  • udarbejde og gennemgå budgetter
  • bidrage til de ikke-videnskabelige afsnit i fondsansøgninger til nationale og internationale bevillingsgivere
  • sparre med forskere, forskergrupper og institutter om funding- og forskningsstrategi samt målretning af ansøgninger

Andre opgaver 

  • bidrage til kurser og formidling af relevant viden
  • udarbejde vejledninger og skabeloner, der kan sikre bedre kvalitet af ansøgninger
  • deltage i faglig videreudvikling af enheden
  • mødes med de bevilgende fonde med henblik på at udvikle Forskningsstøtteenhedens rådgivning

Når vi skal finde vores kommende kollega, kigger vi særligt efter

  • relevant akademisk uddannelse
  • erfaring med at understøtte forskere i udarbejdelse af ansøgninger om ekstern finansiering
  • erfaring med Innovationsfondens portefølje af virkemidler og/eller Danmarks Grundforskningsfonds Center of Excellence samt kendskab til Horizon Europe rammeprogrammet er en fordel
  • kendskab til øvrige nationale og internationale bevillingsgivere til forskning
  • evner at arbejde både selvstændigt og som en del af et team, at kunne tage initiativ og yde god rådgivning
  • erfaring med og evner til at opbygge gode relationer med samarbejdspartnere, f.eks. forskere, institutter og centrale enheder
  • stærke formulerings- og formidlingsevner skriftligt og mundtligt på såvel dansk som engelsk, da vi arbejder lige så meget på begge sprog
  • erfaring med udarbejdelse af budgetter i Excel
  • fleksibilitet i spidsbelastningsperioder
  • sociale kompetencer, der bidrager til et godt arbejdsmiljø

Vi tilbyder

  • et udfordrende og selvstændigt job
  • en bred kontaktflade til interne og eksterne samarbejdspartnere
  • en uhøjtidelig omgangstone i en afdeling med ca. 30 medarbejdere
  • en fleksibel arbejdsplads med forståelse for medarbejdernes work-life balance og mulighed for hjemmearbejdsdage
  • at være en del af et team, der værdsætter samarbejde og sparring og hjælper hinanden som en naturlig del af hverdagen
  • panoramisk havudsigt fra 5. etage på Navitas samt god kantine

Der må forventes rejseaktivitet i mindre omfang til de dele af Aarhus Universitet, der ligger andre steder i Danmark.

Løn- og ansættelsesvilkår

Stillingen er et barselsvikariat med start d. 23.10. 2023 (eller snarest derefter) og udløb d. 30.09 2024.

Den gennemsnitlige arbejdstid er 37 timer pr. uge.

Løn og arbejdsvilkår er i henhold til overenskomst mellem Skatteministeriet og AC.

Ansættende myndighed bliver Aarhus Universitet.

Det primære tjenestested er hos Forskningsstøtteenheden på Navitas, Inge Lehmanns gade 10, 8000 Aarhus.

Yderligere oplysninger

Se mere på http://medarbejdere.au.dk/administration/forskning_talent/forskningsstoetteenheden/

Oplysninger fås hos konstitueret funktionschef Jakob Dragsdal Sørensen, tlf. 2945 4023, e-mail: jds@au.dk eller Research Advisor Ditte Habekost Rounborg, tlf. 9352 2915, e-mail: diro@au.dk.

(Henvendelser i uge 28,29 og 30 frabedes pga. ferie.)

Ansøgningsfrist

Ansøgninger indsendes elektronisk senest lørdag d. 12. august 2023.
Samtaler finder sted onsdag d. 16. august 2023.Aarhus Universitet vil være en attraktiv og inspirerende arbejdsplads for alle og ønsker en kultur, hvor hver enkelt kan udfolde og udvikle sig. Vi ser ligestilling og diversitet som en styrke og opfordrer derfor alle interesserede til at ansøge.

Ansøgning sendes via Aarhus Universitets rekrutteringssystem, som kan tilgås under stillingsopslaget på Aarhus Universitets hjemmeside.

General
  • About DARMA
  • General Assembly
  • Bylaws
Member profile

Use DARMA’s administrative system to adjust your profile and sign up for events and SIGs.

Guide: Sådan ændrer du din profil i DARMA’s administrative system

Member benefits
  • Annual Meeting
  • Online and in-person events
  • Stipends
  • Volunteer
  • Sister Societies
Become a Member
  • Join Darma
SIG
  • Volunteers
  • Staff Management in RMA
  • Danmarks Forskningsportal
  • Data and Automation
  • EARMA RM Roadmap
  • Impact
  • Management Information
  • PhD Administration
  • Private Foundations
  • Post-Award
  • RMA at Hospitals
  • RMA at Small Institutions
  • Working with US Universities and Funders
Search this site
Contact
  • Contact the DARMA Board

© Darma – 2025

Af: Aveo – web&marketing

Manage consent to cookies
We use cookies to optimize our website and our service.
Functional Always active
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service expressly requested by the subscriber or user, or solely for the purpose of transmitting a communication over an electronic communications network.
Præferencer
Den tekniske lagring eller adgang er nødvendig for det legitime formål at lagre præferencer, som abonnenten eller brugeren ikke har anmodet om.
Statistics
Den tekniske lagring eller adgang, der udelukkende anvendes til statistiske formål. The technical storage or access used solely for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance by your ISP or additional third party records, information stored or retrieved for this purpose alone will not normally be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is necessary to create user profiles for the purpose of posting advertisements or to track the user on a website or across multiple websites for similar marketing purposes.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
Preferences
{title} {title} {title}