Skip to content
Join DARMA
  • About DARMA
  • Special Interest Groups
    • Staff Management
    • Danmarks Forskningsportal
    • Data and Automation
    • Impact
    • Management Information
    • PhD Administration
    • Post-Award
    • Private Foundations
    • RMA at small institutions
    • SRAI
  • Event
  • News
  • Jobs
  • DARMA Board
Menu
  • About DARMA
  • Special Interest Groups
    • Staff Management
    • Danmarks Forskningsportal
    • Data and Automation
    • Impact
    • Management Information
    • PhD Administration
    • Post-Award
    • Private Foundations
    • RMA at small institutions
    • SRAI
  • Event
  • News
  • Jobs
  • DARMA Board

Administrationschef til Saxo-instituttet

Deadline

2022-05-30

København
København S.

Deadline

2022-05-30

Link

Administrationschef til Saxo-instituttet

Vi søger en dynamisk og udadvendt administrationschef med stærke kompetencer inden for personaleledelse, som kan stå for en serviceorienteret drift af instituttets administration og bidrage til den overordnede strategiske ledelse og udvikling af det samlede institut.

Som leder af administrationen vil du få ansvar for den daglige ledelse og drift og for udvikling af instituttets administrative funktioner. Din hovedopgave bliver at sikre den mest optimale administrative understøttelse af instituttets kerneopgaver: Forskning, uddannelse og formidling.

 

Jobbeskrivelse
Du vil få personaleansvaret for administrationens 11 medarbejdere, der beskæftiger sig med områderne studieadministration, forskningsstøtte, studievejledning og ledelsesbetjening. Du skal samtidig sikre en sammenhængende administrativ organisering og smidige processer i forhold til samarbejdet på tværs af og uden for Københavns Universitet.

Administrationschefen refererer til institutlederen og indgår i instituttets ledelsesteam. Som en del af institutledelsen er det væsentligt, at du har lyst og evne til at indgå i det strategiske arbejde, som omfatter hele instituttet, kan rådgive institutlederen i strategiske og politiske beslutninger, og at du finder det interessant at arbejde med implementering af politiske og strategiske tiltag.

Administrationschefens primære ansvarsområder

  • Daglig ledelse af og sparring med instituttets administrative medarbejdere og løbende drift
  • Udvikling af den administrative understøttelse på instituttet, udvikling af velfungerende teams samt personaleudvikling
  • Økonomistyring i tæt samarbejde med institutleder og fakultetets økonomicenter
  • Styring af og administration af eksterne bevillinger
  • Strategisk ledelse og udvikling
  • Sikring af et godt fysisk og psykisk arbejdsmiljø i samarbejde med medarbejderne og den samlede institutledelse
  • Intern og ekstern kommunikation
  • Udarbejdelse af sagsnotater, kontrakter, høringssvar, strategioplæg, indberetninger mm.
  • Koordinering af samarbejdet med fakultetets og universitetets administrative enheder

Kvalifikationer
Du har en relevant akademisk uddannelse, og

  • Erfaring med tillidsbaseret personaleledelse, forandringsledelse og procesledelse
  • Lyst til og interesse for at lede en travl administration
  • Fokus på at inddrage, udvikle og motivere medarbejderne
  • Erfaring med økonomistyring og budgetlægning
  • Kan uddelegere, men også selv udføre driftsopgaver
  • Kan sikre udvikling af et godt arbejdsmiljø og en serviceorienteret administration

Personlige kompetencer
Det forventes, at du:

  • Har en inddragende og anerkendende tilgang i samarbejdet med andre
  • Evner at involvere de rette medarbejdere, kolleger og institutledelsen alt efter, hvilke kompetencer der er brug for
  • Har en venlig og humoristisk tilgang til udfordringer
  • Er udviklingsorienteret, arbejder struktureret og er analytisk tænkende
  • Er inspirerende og løsningsorienteret
  • Kan igangsætte og afslutte opgaver
  • Trives med travlhed og stramme deadlines
  • Trives i en hverdag med variation i opgaver og bred kontakt til mange kolleger

Løn- og ansættelsesvilkår
Løn og ansættelsesforhold er i henhold til overenskomst for Akademikere i staten mellem Skatteministeriet og Akademikerne. Stillingen er en fuldtidsstilling som chefkonsulent med personaleledelse med mulighed for at forhandle tillæg efter kvalifikationer.

Om os
Saxo-instituttet omfatter uddannelses- og forskningsaktiviteter inden for fagområderne Arkæologi, Europæisk etnologi, Klassisk græsk & Latin, Migrationsstudier samt Historie, og er ramme for ca. 60 videnskabelige medarbejdere, yderligere 50 ph.d. studerende og postdocs samt et sekretariat bestående af 11 administrative medarbejdere. Instituttet har ca. 1.400 studerende og tilbyder studie- og erhvervsvejledning, varierede studiefaciliteter og et omfattende bibliotek, der dagligt benyttes af instituttets studerende, undervisere og forskere. Instituttet er desuden vært for flere forskningscentre, projekter og netværk, som er eksternt finansierede. Se https://saxo.ku.dk

Vi bor ved Islands Brygge Metrostation. www.hum.ku.dk

Din ansøgning
Er du interesseret i stillingen, beder vi dig sende en elektronisk ansøgning med bilag via Jobportalen (tryk på linket “Søg stillingen” nederst i opslaget) senest den 30. maj 2022.

Stillingen ønskes besat 1. oktober 2022 eller snarest derefter.

Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til institutleder Stuart James Ward tlf. 30308164/e-mail stuart@hum.ku.dk.

Københavns Universitet ønsker at afspejle det omgivende samfund og opfordrer derfor alle uanset personlig baggrund til at søge stillingen.

Vi søger en dynamisk og udadvendt administrationschef med stærke kompetencer inden for personaleledelse, som kan stå for en serviceorienteret drift af instituttets administration og bidrage til den overordnede strategiske ledelse og udvikling af det samlede institut.

Jobbeskrivelse
om leder af administrationen vil du få ansvar for den daglige ledelse og drift og for udvikling af instituttets administrative funktioner. Din hovedopgave bliver at sikre den mest optimale administrative understøttelse af instituttets kerneopgaver: Forskning, uddannelse og formidling.

Du vil få personaleansvaret for administrationens 11 medarbejdere, der beskæftiger sig med områderne studieadministration, forskningsstøtte, studievejledning og ledelsesbetjening. Du skal samtidig sikre en sammenhængende administrativ organisering og smidige processer i forhold til samarbejdet på tværs af og uden for Københavns Universitet.

Administrationschefen refererer til institutlederen og indgår i instituttets ledelsesteam. Som en del af institutledelsen er det væsentligt, at du har lyst og evne til at indgå i det strategiske arbejde, som omfatter hele instituttet, kan rådgive institutlederen i strategiske og politiske beslutninger, og at du finder det interessant at arbejde med implementering af politiske og strategiske tiltag.

Administrationschefens primære ansvarsområder

  • Daglig ledelse af og sparring med instituttets administrative medarbejdere og løbende drift
  • Udvikling af den administrative understøttelse på instituttet, udvikling af velfungerende teams samt personaleudvikling
  • Økonomistyring i tæt samarbejde med institutleder og fakultetets økonomicenter
  • Styring af og administration af eksterne bevillinger
  • Strategisk ledelse og udvikling
  • Sikring af et godt fysisk og psykisk arbejdsmiljø i samarbejde med medarbejderne og den samlede institutledelse
  • Intern og ekstern kommunikation
  • Udarbejdelse af sagsnotater, kontrakter, høringssvar, strategioplæg, indberetninger mm.
  • Koordinering af samarbejdet med fakultetets og universitetets administrative enheder

Kvalifikationer
Du har en relevant akademisk uddannelse, og

  • Erfaring med tillidsbaseret personaleledelse, forandringsledelse og procesledelse
  • Lyst til og interesse for at lede en travl administration
  • Fokus på at inddrage, udvikle og motivere medarbejderne
  • Erfaring med økonomistyring og budgetlægning
  • Kan uddelegere, men også selv udføre driftsopgaver
  • Kan sikre udvikling af et godt arbejdsmiljø og en serviceorienteret administration

Personlige kompetencer
Det forventes, at du:

  • Har en inddragende og anerkendende tilgang i samarbejdet med andre
  • Evner at involvere de rette medarbejdere, kolleger og institutledelsen alt efter, hvilke kompetencer der er brug for
  • Har en venlig og humoristisk tilgang til udfordringer
  • Er udviklingsorienteret, arbejder struktureret og er analytisk tænkende
  • Er inspirerende og løsningsorienteret
  • Kan igangsætte og afslutte opgaver
  • Trives med travlhed og stramme deadlines
  • Trives i en hverdag med variation i opgaver og bred kontakt til mange kolleger

Løn- og ansættelsesvilkår
Løn og ansættelsesforhold er i henhold til overenskomst for Akademikere i staten mellem Skatteministeriet og Akademikerne. Stillingen er en fuldtidsstilling som chefkonsulent med personaleledelse med mulighed for at forhandle tillæg efter kvalifikationer.

Om os
Saxo-instituttet omfatter uddannelses- og forskningsaktiviteter inden for fagområderne Arkæologi, Europæisk etnologi, Klassisk græsk & Latin, Migrationsstudier samt Historie, og er ramme for ca. 60 videnskabelige medarbejdere, yderligere 50 ph.d. studerende og postdocs samt et sekretariat bestående af 11 administrative medarbejdere. Instituttet har ca. 1.400 studerende og tilbyder studie- og erhvervsvejledning, varierede studiefaciliteter og et omfattende bibliotek, der dagligt benyttes af instituttets studerende, undervisere og forskere. Instituttet er desuden vært for flere forskningscentre, projekter og netværk, som er eksternt finansierede. Se https://saxo.ku.dk

Vi bor ved Islands Brygge Metrostation. www.hum.ku.dk

Din ansøgning
Er du interesseret i stillingen, beder vi dig sende en elektronisk ansøgning med bilag via Jobportalen (tryk på linket “Søg stillingen” nederst i opslaget) senest den 30. maj 2022.

Stillingen ønskes besat 1. oktober 2022 eller snarest derefter.

Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til institutleder Stuart James Ward tlf. 30308164/e-mail stuart@hum.ku.dk.

Københavns Universitet ønsker at afspejle det omgivende samfund og opfordrer derfor alle uanset personlig baggrund til at søge stillingen.

Vi søger en dynamisk og udadvendt administrationschef med stærke kompetencer inden for personaleledelse, som kan stå for en serviceorienteret drift af instituttets administration og bidrage til den overordnede strategiske ledelse og udvikling af det samlede institut. Jobbeskrivelse om leder af administrationen vil du få ansvar for den daglige ledelse og drift og for udvikling af instituttets administrative funktioner. Din hovedopgave bliver at sikre den mest optimale administrative understøttelse af instituttets kerneopgaver: Forskning, uddannelse og formidling. Du vil få personaleansvaret for administrationens 11 medarbejdere, der beskæftiger sig med områderne studieadministration, forskningsstøtte, studievejledning og ledelsesbetjening. Du skal samtidig sikre en sammenhængende administrativ organisering og smidige processer i forhold til samarbejdet på tværs af og uden for Københavns Universitet. Administrationschefen refererer til institutlederen og indgår i instituttets ledelsesteam. Som en del af institutledelsen er det væsentligt, at du har lyst og evne til at indgå i det strategiske arbejde, som omfatter hele instituttet, kan rådgive institutlederen i strategiske og politiske beslutninger, og at du finder det interessant at arbejde med implementering af politiske og strategiske tiltag. Administrationschefens primære ansvarsområder Daglig ledelse af og sparring med instituttets administrative medarbejdere og løbende drift Udvikling af den administrative understøttelse på instituttet, udvikling af velfungerende teams samt personaleudvikling Økonomistyring i tæt samarbejde med institutleder og fakultetets økonomicenter Styring af og administration af eksterne bevillinger Strategisk ledelse og udvikling Sikring af et godt fysisk og psykisk arbejdsmiljø i samarbejde med medarbejderne og den samlede institutledelse Intern og ekstern kommunikation Udarbejdelse af sagsnotater, kontrakter, høringssvar, strategioplæg, indberetninger mm. Koordinering af samarbejdet med fakultetets og universitetets administrative enheder Kvalifikationer Du har en relevant akademisk uddannelse, og Erfaring med tillidsbaseret personaleledelse, forandringsledelse og procesledelse Lyst til og interesse for at lede en travl administration Fokus på at inddrage, udvikle og motivere medarbejderne Erfaring med økonomistyring og budgetlægning Kan uddelegere, men også selv udføre driftsopgaver Kan sikre udvikling af et godt arbejdsmiljø og en serviceorienteret administration Personlige kompetencer Det forventes, at du: Har en inddragende og anerkendende tilgang i samarbejdet med andre Evner at involvere de rette medarbejdere, kolleger og institutledelsen alt efter, hvilke kompetencer der er brug for Har en venlig og humoristisk tilgang til udfordringer Er udviklingsorienteret, arbejder struktureret og er analytisk tænkende Er inspirerende og løsningsorienteret Kan igangsætte og afslutte opgaver Trives med travlhed og stramme deadlines Trives i en hverdag med variation i opgaver og bred kontakt til mange kolleger Løn- og ansættelsesvilkår Løn og ansættelsesforhold er i henhold til overenskomst for Akademikere i staten mellem Skatteministeriet og Akademikerne. Stillingen er en fuldtidsstilling som chefkonsulent med personaleledelse med mulighed for at forhandle tillæg efter kvalifikationer. Om os Saxo-instituttet omfatter uddannelses- og forskningsaktiviteter inden for fagområderne Arkæologi, Europæisk etnologi, Klassisk græsk & Latin, Migrationsstudier samt Historie, og er ramme for ca. 60 videnskabelige medarbejdere, yderligere 50 ph.d. studerende og postdocs samt et sekretariat bestående af 11 administrative medarbejdere. Instituttet har ca. 1.400 studerende og tilbyder studie- og erhvervsvejledning, varierede studiefaciliteter og et omfattende bibliotek, der dagligt benyttes af instituttets studerende, undervisere og forskere. Instituttet er desuden vært for flere forskningscentre, projekter og netværk, som er eksternt finansierede. Se https://saxo.ku.dk Vi bor ved Islands Brygge Metrostation. www.hum.ku.dk Din ansøgning Er du interesseret i stillingen, beder vi dig sende en elektronisk ansøgning med bilag via Jobportalen (tryk på linket “Søg stillingen” nederst i opslaget) senest den 30. maj 2022. Stillingen ønskes besat 1. oktober 2022 eller snarest derefter. Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til institutleder Stuart James Ward tlf. 30308164/e-mail stuart@hum.ku.dk. Københavns Universitet ønsker at afspejle det omgivende samfund og opfordrer derfor alle uanset personlig baggrund til at søge stillingen. Vi søger en dynamisk og udadvendt administrationschef med stærke kompetencer inden for personaleledelse, som kan stå for en serviceorienteret drift af instituttets administration og bidrage til den overordnede strategiske ledelse og udvikling af det samlede institut. Jobbeskrivelse om leder af administrationen vil du få ansvar for den daglige ledelse og drift og for udvikling af instituttets administrative funktioner. Din hovedopgave bliver at sikre den mest optimale administrative understøttelse af instituttets kerneopgaver: Forskning, uddannelse og formidling. Du vil få personaleansvaret for administrationens 11 medarbejdere, der beskæftiger sig med områderne studieadministration, forskningsstøtte, studievejledning og ledelsesbetjening. Du skal samtidig sikre en sammenhængende administrativ organisering og smidige processer i forhold til samarbejdet på tværs af og uden for Københavns Universitet. Administrationschefen refererer til institutlederen og indgår i instituttets ledelsesteam. Som en del af institutledelsen er det væsentligt, at du har lyst og evne til at indgå i det strategiske arbejde, som omfatter hele instituttet, kan rådgive institutlederen i strategiske og politiske beslutninger, og at du finder det interessant at arbejde med implementering af politiske og strategiske tiltag. Administrationschefens primære ansvarsområder Daglig ledelse af og sparring med instituttets administrative medarbejdere og løbende drift Udvikling af den administrative understøttelse på instituttet, udvikling af velfungerende teams samt personaleudvikling Økonomistyring i tæt samarbejde med institutleder og fakultetets økonomicenter Styring af og administration af eksterne bevillinger Strategisk ledelse og udvikling Sikring af et godt fysisk og psykisk arbejdsmiljø i samarbejde med medarbejderne og den samlede institutledelse Intern og ekstern kommunikation Udarbejdelse af sagsnotater, kontrakter, høringssvar, strategioplæg, indberetninger mm. Koordinering af samarbejdet med fakultetets og universitetets administrative enheder Kvalifikationer Du har en relevant akademisk uddannelse, og Erfaring med tillidsbaseret personaleledelse, forandringsledelse og procesledelse Lyst til og interesse for at lede en travl administration Fokus på at inddrage, udvikle og motivere medarbejderne Erfaring med økonomistyring og budgetlægning Kan uddelegere, men også selv udføre driftsopgaver Kan sikre udvikling af et godt arbejdsmiljø og en serviceorienteret administration Personlige kompetencer Det forventes, at du: Har en inddragende og anerkendende tilgang i samarbejdet med andre Evner at involvere de rette medarbejdere, kolleger og institutledelsen alt efter, hvilke kompetencer der er brug for Har en venlig og humoristisk tilgang til udfordringer Er udviklingsorienteret, arbejder struktureret og er analytisk tænkende Er inspirerende og løsningsorienteret Kan igangsætte og afslutte opgaver Trives med travlhed og stramme deadlines Trives i en hverdag med variation i opgaver og bred kontakt til mange kolleger Løn- og ansættelsesvilkår Løn og ansættelsesforhold er i henhold til overenskomst for Akademikere i staten mellem Skatteministeriet og Akademikerne. Stillingen er en fuldtidsstilling som chefkonsulent med personaleledelse med mulighed for at forhandle tillæg efter kvalifikationer. Om os Saxo-instituttet omfatter uddannelses- og forskningsaktiviteter inden for fagområderne Arkæologi, Europæisk etnologi, Klassisk græsk & Latin, Migrationsstudier samt Historie, og er ramme for ca. 60 videnskabelige medarbejdere, yderligere 50 ph.d. studerende og postdocs samt et sekretariat bestående af 11 administrative medarbejdere. Instituttet har ca. 1.400 studerende og tilbyder studie- og erhvervsvejledning, varierede studiefaciliteter og et omfattende bibliotek, der dagligt benyttes af instituttets studerende, undervisere og forskere. Instituttet er desuden vært for flere forskningscentre, projekter og netværk, som er eksternt finansierede. Se https://saxo.ku.dk Vi bor ved Islands Brygge Metrostation. www.hum.ku.dk Din ansøgning Er du interesseret i stillingen, beder vi dig sende en elektronisk ansøgning med bilag via Jobportalen (tryk på linket “Søg stillingen” nederst i opslaget) senest den 30. maj 2022. Stillingen ønskes besat 1. oktober 2022 eller snarest derefter. Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til institutleder Stuart James Ward tlf. 30308164/e-mail stuart@hum.ku.dk. Københavns Universitet ønsker at afspejle det omgivende samfund og opfordrer derfor alle uanset personlig baggrund til at søge stillingen.

General
  • About DARMA
  • General Assembly
  • Bylaws
Member profile

Use DARMA’s administrative system to adjust your profile and sign up for events and SIGs.

Member benefits
  • Annual Meeting
  • Online and in-person events
  • Stipends
  • Volunteer
  • Sister Societies
Become a Member
  • Join Darma
SIG
  • Staff Management in RMA
  • Danmarks Forskningsportal
  • Data and Automation
  • Impact
  • Management Information
  • PhD Administration
  • Private Foundations
  • Post-Award
  • RMA at Small Institutions
  • SRA International
Search this site
Contact
  • Contact the DARMA Board

© Darma – 2023

Af: Aveo – web&marketing

Manage consent to cookies
We use cookies to optimize our website and our service.
Functional Always active
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service expressly requested by the subscriber or user, or solely for the purpose of transmitting a communication over an electronic communications network.
Præferencer
Den tekniske lagring eller adgang er nødvendig for det legitime formål at lagre præferencer, som abonnenten eller brugeren ikke har anmodet om.
Statistics
Den tekniske lagring eller adgang, der udelukkende anvendes til statistiske formål. The technical storage or access used solely for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance by your ISP or additional third party records, information stored or retrieved for this purpose alone will not normally be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is necessary to create user profiles for the purpose of posting advertisements or to track the user on a website or across multiple websites for similar marketing purposes.
Manage options Manage services Manage vendors Read more about these purposes
Preferences
{title} {title} {title}