AC-Medarbejder til Ledelses- Og Forskningsstøtte (Barselsvikariat), AAU
Deadline
2022-06-13
AC-Medarbejder til Ledelses- Og Forskningsstøtte (Barselsvikariat), AAU
På Institut for Kultur og Læring på Aalborg Universitet orienterer vi os ’ud mod verden’ med forskning inden for bl.a. kultur, samfund, læring, organisationer, sprog og digitalisering og forskningssamarbejder både i Danmark og i Norden, Europa og resten af verden. En af vores dygtige medarbejdere i vores projektteam skal på barsel, og vi søger derfor pr. 1. august eller snarest derefter en barselsvikar på fuld tid i 14 måneder med mulighed for forlængelse til vores afdeling i Aalborg.
STILLINGSBESKRIVELSE
Du bliver en del af vores projektteam på i alt 8 medarbejdere, der har som hovedopgave at understøtte forskningsprojekter fra idé og udvikling til administration af bevillinger. Nogle af teamets medarbejdere har som primær opgave at levere ledelsesunderstøttelse og administrativ bistand til strategiske og tværgående forskningsindsatser. Det gælder bl.a. den medarbejder, vi nu søger en vikar for.
- En primær opgave for vores barselsvikar er ledelsesstøtte til institutledelsen, hvor du gennem et tæt samarbejde med særligt vores vice-institutleder for forskning bidrager til strategiske processer og en række ad-hoc opgaver på forskningsområdet, f.eks. udarbejdelse af notater, oplæg og indstillinger, kortlægninger, afrapporteringer og høringssvar.
- En anden væsentlig del af din hverdag bliver at understøtte arbejdet med hjemtag af eksterne bevillinger til forskningsprojekter. Du er bindeled til forskningsinitiativer på fakultets- og universitetsniveau og er i dialog med og koordinerer processer med universitets centrale fundingafdeling. Desuden understøtter du også en række interne processer ved større ansøgningsrunder, bl.a. i tæt samarbejde med andre kolleger fra projektteamet, og repræsenterer instituttet i relevante administrative netværk på tværs af universitetet.
- Du er tovholder på interne aktuelle indsatser, f.eks. vedr. Data Management og ph.d.-området, hvor du hjælper med at skabe overblik og samle op.
- Du er sekretær for institutrådet (inkl. mødeforberedelse og opfølgning) og der vil desuden ad-hoc komme opgaver ind, som du kan blive involveret i eller ansvarlig for.
Du kommer til at arbejde selvstændigt med dine opgaver, men du bliver også en del af en hverdag, hvor vi lægger stor vægt på samarbejde og sparring, både på tværs af teams og instituttets afdelinger i Aalborg og København men også med kolleger på andre institutter og centrale specialister.
KOMPETENCEPROFIL
Vi leder efter en kollega, der først og fremmest har stærke kommunikative kompetencer og som kan navigere i et miljø med mange forskellige fagligheder og interesser. Du er god til at kommunikere præcist og på flere niveauer – med forståelse, hvad god kommunikation kræver ift. de forskellige dele af organisationen.
Du har stærke analytiske kompetencer – gerne med et strategisk tvist – og er vant til at indsamle og strukturere information og skabe overblik samt i et klart sprog at omsætte indsigter til skriftlige oplæg og materialer. Du har flair for at koordinere processer og sikre løbende opfølgning.
Umiddelbart forestiller vi os, at du har en humanistisk eller samfundsvidenskabelig kandidatuddannelse, men din baggrund kan også være en helt anden, kombineret med relevant efter- og videreuddannelse. Din konkrete uddannelsesbaggrund er med andre ord ikke afgørende for os, så hvis stillingen gør dig nysgerrig, vil vi opfordre dig til at sende os en ansøgning.
Dine jobmæssige erfaring kan ligeledes stamme fra mange forskellige sammenhænge. Erfaring fra en politisk styret organisation eller arbejde med ledelsesunderstøttelse i en anden større organisation er en fordel, men du kan også have opnået relevant erfaring ved at have været i praktik i en organisation, der ligner vores. Er du relativt nyuddannet, vil vi gerne høre om relevante studiejob, praktikophold etc.
Ud over at kunne dokumentere relevant uddannelse og erfaring forventer vi, at du:
- er dygtig til at formulere dig præcist i skrift og tale både på dansk og engelsk (universitetet er en arbejdsplads med mange internationale kolleger og samarbejdspartnere)
- er en erfaren bruger af Office-pakken og har erfaring med andre relevante it-systemer og digitale værktøjer
- er analytisk og god til at skabe overblik og arbejde selvstændigt og systematisk
- har gode samarbejdsevner og indgår dialogorienteret og konstruktivt i opgaver, der skal løses i samarbejde med andre.
ET ATTRAKTIVT JOB DER SKABER VIDEN FOR VERDEN
Vi tilbyder et job, hvor du kommer til at samarbejde tæt med førende forskere og hvor du får indblik i og berøring med vidt forskellige projekter vedrørende samfundsforhold og udvikling både i dansk, international og global kontekst på et institut og et universitet, der arbejder strategisk med at udvikle og udbrede viden for verden.
OM INSTITUT FOR KULTUR OG LÆRING
På Institut for Kultur og Læring har vi samlet ca. 300 medarbejdere fordelt på campusser i Aalborg og Københavns Sydhavn. Som medarbejder på instituttet vil du møde en arbejdsdag med udfordrende opgaver. Du får dygtige og engagerede kolleger samt et godt arbejdsmiljø med plads til sparring, inddragelse og kompetenceudvikling. Du kan læse meget mere om instituttets forskning, uddannelser etc. på www.kultur.aau.dk.
YDERLIGERE OPLYSNINGER
Samtaler forventes afholdt tirsdag den 21. juni 2022.
En eventuel 2. samtale forventes afholdt mandag den 27. juni 2022.
Har du spørgsmål til os, er du velkommen til at kontakte faglig områdeleder på Institut for Kultur og Læring, AAU, Helle Birch Andersen på tlf. 3057 4010 eller mail hba@ikl.aau.dk.
LØN OG ANSÆTTELSESVILKÅR
Ansættelse og aflønning iht. overenskomst for akademikere i staten. Der er mulighed for forhandling af kvalifikationstillæg.
Der er 3 måneders gensidig prøvetid i stillingen.
Aalborg Universitet skal modtage din ansøgning elektronisk vedhæftet CV, eksamensbevis og anden relevant dokumentation. Åbn linket “søg stillingen online” og udfyld ansøgningsformularen.
AAU ønsker at afspejle det omgivende samfund og har diversitet som en kerneværdi. Derfor opfordres alle uanset personlig baggrund og orientering til at søge stillingen.
STILLINGSNUMMER
1190898
ANSØGNINGSFRIST
Mon Jun 13 00:00:00 CEST 2022