Skip to content
Join DARMA
  • About DARMA
  • Special Interest Groups
    • Staff Management
    • Danmarks Forskningsportal
    • Data and Automation
    • EARMA RM Roadmap
    • Impact
    • Management Information
    • PhD Administration
    • Post-Award
    • Private Foundations
    • RMA at small institutions
    • Working with US universities and funders​
  • Event
  • News
  • Jobs
  • DARMA Board
Menu
  • About DARMA
  • Special Interest Groups
    • Staff Management
    • Danmarks Forskningsportal
    • Data and Automation
    • EARMA RM Roadmap
    • Impact
    • Management Information
    • PhD Administration
    • Post-Award
    • Private Foundations
    • RMA at small institutions
    • Working with US universities and funders​
  • Event
  • News
  • Jobs
  • DARMA Board

AC-Medarbejder til Ledelses- Og Forskningsstøtte (Barselsvikariat), AAU

Deadline

2022-06-13

Aalborg

Deadline

2022-06-13

Link

AC-Medarbejder til Ledelses- Og Forskningsstøtte (Barselsvikariat), AAU

På Institut for Kultur og Læring på Aalborg Universitet orienterer vi os ’ud mod verden’ med forskning inden for bl.a. kultur, samfund, læring, organisationer, sprog og digitalisering og forskningssamarbejder både i Danmark og i Norden, Europa og resten af verden. En af vores dygtige medarbejdere i vores projektteam skal på barsel, og vi søger derfor pr. 1. august eller snarest derefter en barselsvikar på fuld tid i 14 måneder med mulighed for forlængelse til vores afdeling i Aalborg.

STILLINGSBESKRIVELSE

Du bliver en del af vores projektteam på i alt 8 medarbejdere, der har som hovedopgave at understøtte forskningsprojekter fra idé og udvikling til administration af bevillinger. Nogle af teamets medarbejdere har som primær opgave at levere ledelsesunderstøttelse og administrativ bistand til strategiske og tværgående forskningsindsatser. Det gælder bl.a. den medarbejder, vi nu søger en vikar for.

  • En primær opgave for vores barselsvikar er ledelsesstøtte til institutledelsen, hvor du gennem et tæt samarbejde med særligt vores vice-institutleder for forskning bidrager til strategiske processer og en række ad-hoc opgaver på forskningsområdet, f.eks. udarbejdelse af notater, oplæg og indstillinger, kortlægninger, afrapporteringer og høringssvar.
  • En anden væsentlig del af din hverdag bliver at understøtte arbejdet med hjemtag af eksterne bevillinger til forskningsprojekter. Du er bindeled til forskningsinitiativer på fakultets- og universitetsniveau og er i dialog med og koordinerer processer med universitets centrale fundingafdeling. Desuden understøtter du også en række interne processer ved større ansøgningsrunder, bl.a. i tæt samarbejde med andre kolleger fra projektteamet, og repræsenterer instituttet i relevante administrative netværk på tværs af universitetet.
  • Du er tovholder på interne aktuelle indsatser, f.eks. vedr. Data Management og ph.d.-området, hvor du hjælper med at skabe overblik og samle op.
  • Du er sekretær for institutrådet (inkl. mødeforberedelse og opfølgning) og der vil desuden ad-hoc komme opgaver ind, som du kan blive involveret i eller ansvarlig for.

Du kommer til at arbejde selvstændigt med dine opgaver, men du bliver også en del af en hverdag, hvor vi lægger stor vægt på samarbejde og sparring, både på tværs af teams og instituttets afdelinger i Aalborg og København men også med kolleger på andre institutter og centrale specialister.

KOMPETENCEPROFIL

Vi leder efter en kollega, der først og fremmest har stærke kommunikative kompetencer og som kan navigere i et miljø med mange forskellige fagligheder og interesser. Du er god til at kommunikere præcist og på flere niveauer – med forståelse, hvad god kommunikation kræver ift. de forskellige dele af organisationen.

Du har stærke analytiske kompetencer – gerne med et strategisk tvist – og er vant til at indsamle og strukturere information og skabe overblik samt i et klart sprog at omsætte indsigter til skriftlige oplæg og materialer. Du har flair for at koordinere processer og sikre løbende opfølgning.

Umiddelbart forestiller vi os, at du har en humanistisk eller samfundsvidenskabelig kandidatuddannelse, men din baggrund kan også være en helt anden, kombineret med relevant efter- og videreuddannelse. Din konkrete uddannelsesbaggrund er med andre ord ikke afgørende for os, så hvis stillingen gør dig nysgerrig, vil vi opfordre dig til at sende os en ansøgning.

Dine jobmæssige erfaring kan ligeledes stamme fra mange forskellige sammenhænge. Erfaring fra en politisk styret organisation eller arbejde med ledelsesunderstøttelse i en anden større organisation er en fordel, men du kan også have opnået relevant erfaring ved at have været i praktik i en organisation, der ligner vores. Er du relativt nyuddannet, vil vi gerne høre om relevante studiejob, praktikophold etc.

Ud over at kunne dokumentere relevant uddannelse og erfaring forventer vi, at du:

  • er dygtig til at formulere dig præcist i skrift og tale både på dansk og engelsk (universitetet er en arbejdsplads med mange internationale kolleger og samarbejdspartnere)
  • er en erfaren bruger af Office-pakken og har erfaring med andre relevante it-systemer og digitale værktøjer
  • er analytisk og god til at skabe overblik og arbejde selvstændigt og systematisk
  • har gode samarbejdsevner og indgår dialogorienteret og konstruktivt i opgaver, der skal løses i samarbejde med andre.

ET ATTRAKTIVT JOB DER SKABER VIDEN FOR VERDEN

Vi tilbyder et job, hvor du kommer til at samarbejde tæt med førende forskere og hvor du får indblik i og berøring med vidt forskellige projekter vedrørende samfundsforhold og udvikling både i dansk, international og global kontekst på et institut og et universitet, der arbejder strategisk med at udvikle og udbrede viden for verden.

OM INSTITUT FOR KULTUR OG LÆRING

På Institut for Kultur og Læring har vi samlet ca. 300 medarbejdere fordelt på campusser i Aalborg og Københavns Sydhavn. Som medarbejder på instituttet vil du møde en arbejdsdag med udfordrende opgaver. Du får dygtige og engagerede kolleger samt et godt arbejdsmiljø med plads til sparring, inddragelse og kompetenceudvikling. Du kan læse meget mere om instituttets forskning, uddannelser etc. på www.kultur.aau.dk.

YDERLIGERE OPLYSNINGER

Samtaler forventes afholdt tirsdag den 21. juni 2022.

En eventuel 2. samtale forventes afholdt mandag den 27. juni 2022.

Har du spørgsmål til os, er du velkommen til at kontakte faglig områdeleder på Institut for Kultur og Læring, AAU, Helle Birch Andersen på tlf. 3057 4010 eller mail hba@ikl.aau.dk.

LØN OG ANSÆTTELSESVILKÅR

 

Ansættelse og aflønning iht. overenskomst for akademikere i staten. Der er mulighed for forhandling af kvalifikationstillæg.

Der er 3 måneders gensidig prøvetid i stillingen.

Aalborg Universitet skal modtage din ansøgning elektronisk vedhæftet CV, eksamensbevis og anden relevant dokumentation. Åbn linket “søg stillingen online” og udfyld ansøgningsformularen.

AAU ønsker at afspejle det omgivende samfund og har diversitet som en kerneværdi. Derfor opfordres alle uanset personlig baggrund og orientering til at søge stillingen.

 

STILLINGSNUMMER

1190898

ANSØGNINGSFRIST

Mon Jun 13 00:00:00 CEST 2022

General
  • About DARMA
  • General Assembly
  • Bylaws
Member profile

Use DARMA’s administrative system to adjust your profile and sign up for events and SIGs.

Member benefits
  • Annual Meeting
  • Online and in-person events
  • Stipends
  • Volunteer
  • Sister Societies
Become a Member
  • Join Darma
SIG
  • Staff Management in RMA
  • Danmarks Forskningsportal
  • Data and Automation
  • EARMA RM Roadmap
  • Impact
  • Management Information
  • PhD Administration
  • Private Foundations
  • Post-Award
  • RMA at Small Institutions
  • Working with US Universities and Funders
Search this site
Contact
  • Contact the DARMA Board

© Darma – 2023

Af: Aveo – web&marketing

Manage consent to cookies
We use cookies to optimize our website and our service.
Functional Always active
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service expressly requested by the subscriber or user, or solely for the purpose of transmitting a communication over an electronic communications network.
Præferencer
Den tekniske lagring eller adgang er nødvendig for det legitime formål at lagre præferencer, som abonnenten eller brugeren ikke har anmodet om.
Statistics
Den tekniske lagring eller adgang, der udelukkende anvendes til statistiske formål. The technical storage or access used solely for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance by your ISP or additional third party records, information stored or retrieved for this purpose alone will not normally be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is necessary to create user profiles for the purpose of posting advertisements or to track the user on a website or across multiple websites for similar marketing purposes.
Manage options Manage services Manage vendors Read more about these purposes
Preferences
{title} {title} {title}