Vil du være med til at styre Københavns Universitets økonomi
Koncern-økonomi søger erfaren AC’er /specialkonsulent til økonomisk styring
Københavns Universitet (KU) er Danmarks ældste og største universitet og yder forskning og uddannelse i verdensklasse. Brænder du for at være med til at udvikle og understøtte den økonomiske styring i en kompleks og spændende viden- og kulturbærende institution? Er du optaget af, hvordan overordnet budgettering og planlægning kan være med til at forbedre styringen i en større organisation? Så læs videre her.
Vi søger en initiativrig og udadvendt medarbejder med økonomisk og formidlingsmæssig forståelse, som kan understøtte den tværgående økonomistyring for hele KU. KU er inde i en særdeles spændende periode med høje udviklingsambitioner og nye styringsbehov, bl.a. med omlægning af den interne budgetmodel, implementering af systemunderstøttet pre-award-system, ændringer i registreringsrammen og eksisterende styringsprocesser som følge af krav til ny fælles ministeriel kontoplan samt implementering af nyt budgetsystem.
Stillingen er organisatorisk placeret i Koncern-økonomi, Økonomistyringssektionen. Koncern-økonomi er universitetets centrale økonomifunktion, og i Økonomistyringssektionen vil du blive en del af et fagligt kompetent og socialt velfungerende team på pt. 10 medarbejdere, der i tæt samarbejde med resten af organisationen udvikler økonomistyringen, så den understøtter KU’s strategiske udvikling.
Du vil i første omgang primært blive involveret i følgende opgaver inden for økonomistyring:
- Finanslovsarbejde og bindeled til ministerier/styrelser om uddannelser under Undervisningsministeriet samt myndighedsbetjening
- Udvikling og vedligehold af universitetets økonomistyringskoncepter, herunder løbende økonomiopfølgning og udvikling og brug af økonomirapporter i LDV
- Implementering af ”fælles ministeriel kontoplan” gældende for alle de videregående uddannelsesinstitutioner, herunder
-
- Udvikling af KU’s registreringsramme til ændrede eksterne krav fra 2021
- Klargøring af organisationen i tæt samarbejde med KU’s fakulteter samt projektet om nyt budgetsystem
- Opsætning, test og forankring af ny registreringsramme
- Derudover også kontaktperson for et fakultet, ift. at forestå den primære dialog med fakultetet om deres økonomistyring
- Der vil på længere sigt blive rig mulighed for at rokere mellem Økonomistyringssektionens øvrige drifts- og udviklingsopgaver. Du skal have lyst til løbende dialog og sparring med ansatte og ledere på forskellige niveauer i organisationen og med forskellige forudsætninger for økonomistyring.
Om dine kvalifikationer
Vi lægger vægt på, at du er fagligt stærk, resultatorienteret, har gode samarbejdsevner samt har
- en relevant videregående uddannelse inden for økonomi- eller samfundsvidenskab og gerne et par års erfaring
- erfaring med og forståelse for økonomistyring i en større offentlig vidensinstitution
- gode kommunikative og formidlingsmæssige evner i såvel skrift som tale, såvel på dansk som engelsk
- flair for it og gerne kendskab til økonomisystemer, fx Navision og rapportværktøjet LDV. Det er også en fordel, hvis du er god til Excel
Personlige egenskaber
Som person forventer vi, at du:
- Har gode samarbejdsevner og arbejder godt både selvstændigt og som del af et team
- Balancerer en resultatorienteret tilgang med den tålmodighed det kræver at understøtte udviklingen i en kompleks organisation som KU
- Er god i dialogen med kollegaer, som har en anden faglig baggrund end din egen
- Er kvalitetsbevidst og har en struktureret arbejdsform, der betyder, at du prioriterer din indsats, så opgaver med en kort deadline kommer i hus, og samtidig arbejder du vedholdende med opgaver, der har et længere perspektiv
- Har et godt overblik, har nemt ved at overskue komplicerede processer og håndtere flere forskellige arbejdsopgaver på sammen tid
- Har humor og kan møde hverdagens udfordringer med et godt humør
Vi tilbyder
Vi tilbyder en stilling med fagligt spændende og udfordrende opgaver med fokus på høj kvalitet og service. Vi har en uformel omgangstone og lægger vægt på samarbejde, sparring og dialog. Vi arbejder i historiske bygninger i hjertet af København i en virksomhed med en stærk faglig kultur og gode personaleordninger. Vi har fleksibel arbejdstid og tilbyder gode muligheder for videreudvikling af dine personlige og faglige kompetencer.
Ansættelsesvilkår
Ansættelse forventes at ske som fuldmægtig eller specialkonsulent i henhold til gældende overenskomst mellem Finansministeriet og AC med mulighed for at forhandle tillæg.
Yderligere oplysninger, samt for at søge stillingen:
https://www.jobindex.dk/jobannonce/jobnet/8663776?utm_medium=email&utm_campaign=jobmail&utm_source=jobindex